Hjelp til valg av Ørepropper. Shure SE535 eller noe annet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av Ørepropper. Shure SE535 eller noe annet?

Sitter og ser på nye ørepropper så trenger litt hjelp til å få rett valg.

Vil helst ha med avtagbare kabler sånn de kan byttes vis de blir ødelagt.
    (har ødelagt noen ledninger alt)

Har lest litt mye frem og tilbake og følger Shure SE535 høres veldig kjekke ut, men disse er jo rimelig høyt priset kontra masse annet.

Komme nok mest til å bli brukt med musikk fra ipod/android mobil eller film/musikk fra laptop.

Men vil helst ha noen anbefalinger på hvordan lyden er på disse eller noen andre som spiller bra og er komfortable å ha på i lengden.

Prøvt å finne ut litt på hvor mye forskjell det er på 535 og 315 men finner ikke så mye info?

Vis 535 er verdt pengene så har ikke penger så mye å si, men alltid kjekt vis jeg kunne spart litt penger

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel legge ved at jeg har hatt Klipsch Custom 2 og Etymotic hf3 de to siste årene.
    Syns egentlig begge av disse har vert vanskelig å få frem bassen sånn den skal være. Men når jeg første har funnet plassen helt så har det virka ok.

Vil ikke ha noe sånn party faktor propper

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er dessverre ikke bevandret i IEMs i de høyere prisklasser, men kanskje denne oversikten kan være til litt nytte? Multi-IEM Review - 239 IEMs compared (Alclair Reference added 05/24/12)

Helt nederst på siden finner du en tabell med oversikt over de testede IEMs.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde håpet noen som har testet de kunne svare
    Er liksom bedre med litt bruker svar kontra tester.

Var egetlig ikke planen om å kjøpe så dyre IEM men føler det er like greit å bare kjøpe noen som er i øverste klasse enn å ligge å leite etter de som jeg føler er best.
    Så slipper jeg å kjøpe så masse nytt hele tiden :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer litt an på hva slags lydsignatur du liker.

Sitter selv med Westone 4 - og er meget fornøyd. Svært godt lydbilde og detaljenivå. Antakeligvis hva man kan kalle lette bassmessig. Bassen er der, og bassen er både detaljert og dyp, men den er ikke fet og fremtredende. Om man er svært glad i bass kan det godt hende man vil ha noe annet. På samme tid bruker jeg en ZO2 forsterker (knøttliten sak), og den gir meg ganske brutale mengder bass - noe som gjør at jeg har funnet hva jeg leter etter med tanke på IEM's.

Westone 4R tror jeg har avtagbar kabel. Det kan jo være noe å pønske på og lese litt om.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Kommer litt an på hva slags lydsignatur du liker.

Sitter selv med Westone 4 - og er meget fornøyd. Svært godt lydbilde og detaljenivå. Antakeligvis hva man kan kalle lette bassmessig. Bassen er der, og bassen er både detaljert og dyp, men den er ikke fet og fremtredende. Om man er svært glad i bass kan det godt hende man vil ha noe annet. På samme tid bruker jeg en ZO2 forsterker (knøttliten sak), og den gir meg ganske brutale mengder bass - noe som gjør at jeg har funnet hva jeg leter etter med tanke på IEM's.

Westone 4R tror jeg har avtagbar kabel. Det kan jo være noe å pønske på og lese litt om.
    Vl vertfall ha med alle detaljene
    Men har ikke testa noe mer enn de jeg nevnte over + noen billigere typer før de så har ikke så mye erfaring med dyre sett så ikke så lett å kunne sammenligne eller vite helt hva jeg vil ha:/

Men vil helst ha noe som kan bli kjøpt i norge sånn jeg får de før jeg skal på ferie om 2 uker.

Men den ZO2 saken så kjek ut. Går den på egen strøm? og hvor lenge holde den på strømmen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ZO2 har internt batteri og lades gjennom usb-kabel - hendig og greit. Den holder i ... rundt 10 timer? Da har jeg en del volum på men ikke så mye bassdilldall.

Ampen er faktisk helt genial. Tar pitteliten plass, kan lades nesten over alt med en fin liten usb-kabel og leverer utrolig bra og klar lyd - OM man ikke drar på med for mye bass - da blir ting litt grøtete.

Comboen ZO2 og Westone er helt fantastisk i mine ører. Jeg er virkelig fornøyd.

Forstår veldig godt at du vil ha noe fra Norge. Tror SHure se535 er svært gode plugger. Om ikke har klipsch noen som skal være gode, og jeg så noen andre på elkjøp produsert av logitech, men de har bare kjøpt opp merket. Hva var nå det igjen? Ultimate ears eller noe slikt? Ugh - husker ikke helt, men det var et firma Logitech kjøpte opp som var / er knallgode på IEM's.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    ZO2 har internt batteri og lades gjennom usb-kabel - hendig og greit. Den holder i ... rundt 10 timer? Da har jeg en del volum på men ikke så mye bassdilldall.

Ampen er faktisk helt genial. Tar pitteliten plass, kan lades nesten over alt med en fin liten usb-kabel og leverer utrolig bra og klar lyd - OM man ikke drar på med for mye bass - da blir ting litt grøtete.

Comboen ZO2 og Westone er helt fantastisk i mine ører. Jeg er virkelig fornøyd.

Forstår veldig godt at du vil ha noe fra Norge. Tror SHure se535 er svært gode plugger. Om ikke har klipsch noen som skal være gode, og jeg så noen andre på elkjøp produsert av logitech, men de har bare kjøpt opp merket. Hva var nå det igjen? Ultimate ears eller noe slikt? Ugh - husker ikke helt, men det var et firma Logitech kjøpte opp som var / er knallgode på IEM's.
    er UE du snakker om
    Har en liten følelse det blir SE 535 selv om jeg egentlig ikke har lyst å kjøpe så dyre.
    Men vil uansett ha noe som er mye bedre enn de jeg har hatt før.

Så litt på ene UE varianten men de mente ikke de var like komfortable sånn jeg ser.
    Jobber offshore så blir mye venting så kjekt å ha noe du kan bruke hele dagen uten å få vondt

Klipsch sine tror jeg ikke jeg kommer til å gå for igjen da jeg syns de var alt for vanskelige å få tett lyd sånn bassen kom frem slik den skulle.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da høres Shure ut som et godt valg.

Kan på det varmeste anbefale Westone, men dette er veldig subjektivt, føler jeg. Jeg liker de - og jeg har fra før Audeze LCD-2 om det sier deg noe - sier vel litt om hva slags lyd jeg "egentlig" liker. Er relativt glad i fyldig bass og detaljer, kanskje ikke like opptatt av enormt lydbilde. Vel, elsker stort lydbilde, men Sennheiser HD-800 er ikke helt min kopp te, og da blir det LCD-2

Som sagt - Westone 4 med ZO2 er en utrolig god combo føler jeg. Er virkelig fornøyd - spiller autorativt, med fyldig og tung bass og et herlig detaljenivå.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker jo at det er trøkk i de sånn sett, men har ikke lyst på sånn fjortis bass.
    Men mer sånn det er ment for å høres.
    Er litt vanskelig å se ut i fra hva musikk jeg hører på og siden det er så mye forskjellig på hva humør jeg er i.

Har ikke hørt om så mye egentlig.
    Satt bare å leita etter noen jeg skulle kjøpe når jeg var i statene sist sommer, men fant ikke de jeg ville ha så endte opp med de hf-3 siden jeg fikk teste de i butikken.

Men har vertfall lyst på noen som demper litt godt sånn jeg kan slippe å drasse med meg bose QC15 hver gang jeg skal ut å reise.
    De tar liksom for stor plass, selv om de demper veldig bra
    Eneste ulempen med de er at de ikke virker på propell fly..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Westone 4 demper i alle fall svært godt. Kan sitte på bussen med svakt volum på og kun høre musikken. Slik sett er det topp.

Og nei, jeg er ikke ute etter fjortisbass, gitt. Ble ferdig med det for rolige 10 år siden, omtrent. Hva jeg derimot vil ha er korrekt bass, og gjerne noe dypt og virkelig tilstedeværende. ZO2 har den absurde effekten at man omtrent får en sub koblet på hodetelefonene. Det er utrolig merkelig, men samtidig helt genialt. Jeg blir direkte trist av å teste W4'ene uten ZO2en, sammenliknet med den på.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok ikke amp med det første men får se etter ferien hva jeg går for da.
    Må vertfall ha noe kjapt for musikken min detter ut konstant nå pga ledningen.
    Ganske plagsomt når jeg er på trening så detter musikken ut hver gang jeg beveger meg:/

Håper bare noen som har testa de kan komme med et svar før jeg bestemmer meg helt

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har testa disse her?
    alle sitter ver ute og koser seg i sola mens jeg er på jobb

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda ingen som har tips?

Tenkte å bestille i dag sånn jeg får de før ferien

Men hadde vert kjekt med andre billigere alternativ og så lenge de skal spille bedre enn noen av de jeg har hatt
    Men helst med løse kabler siden jeg ødelegger de så fort

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Shure se535 og er veldig fornøyd. Shure se535 er noe av det beste jeg har hørt av propper/IEM.

Skal sies at jeg var ganske skuffet med disse de første ukene jeg hadde de da jeg syntes bassen var litt tynn/blodfattig, brukte de da med en ipod touch.

Kjøpte meg en Fiio E11 som fikset det problemet og ble veldig overrasket at det faktisk går ann å få så lave frekvenser ut av noe så lite. Er dog ikke sikker på om jeg vil anbefale deg E11 da den har en litt knotete volumkontroll men tror Fiio E17 er en vinner. Da får du både amp og DAC.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Jeg har selv Shure se535 og er veldig fornøyd. Shure se535 er noe av det beste jeg har hørt av propper/IEM.

Skal sies at jeg var ganske skuffet med disse de første ukene jeg hadde de da jeg syntes bassen var litt tynn/blodfattig, brukte de da med en ipod touch.

Kjøpte meg en Fiio E11 som fikset det problemet og ble veldig overrasket at det faktisk går ann å få så lave frekvenser ut av noe så lite. Er dog ikke sikker på om jeg vil anbefale deg E11 da den har en litt knotete volumkontroll men tror Fiio E17 er en vinner. Da får du både amp og DAC.
    tusen takk for bra svar

Har en FiiO E1 nå, en føler ikke den hjelper noe serlig så skal se litt inn på de du snakker om
    Noen som vet prisene på noe sånn i statene? Skal dit om 2 uker så går nok ann å vente til da før jeg kjøper amp.

Tror vertfall jeg bestiller 535 i morgen tidlig så bør jeg vertfall ha de før jeg reiser

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catober
    tusen takk for bra svar

Har en FiiO E1 nå, en føler ikke den hjelper noe serlig så skal se litt inn på de du snakker om
    Noen som vet prisene på noe sånn i statene? Skal dit om 2 uker så går nok ann å vente til da før jeg kjøper amp.

Tror vertfall jeg bestiller 535 i morgen tidlig så bør jeg vertfall ha de før jeg reiser
    E11 får man for for 500kr mener jeg å ha sett på komplett men ellers har jo soundgarden alle modellene. Det som irriterer meg litt med E11 er at det er litt svak brus i de når det ikke er noe lyd, mistenker dette har noe med høy følsomhet i se535ene å gjøre.

Jeg reiser mye i jobben og har helt sluttet med noise canceling hodetelefoner. Hvis du bruker de store skumproppene som følger med (det følger med en hel pose med ulike propper) så dreper de det meste av lyd på utsiden og du sitter i herlig stillhet for å nyte virkelig godlyd på ørene

Glemte å si, skifte propper på shure 535 er et lite H****te De er veldig trange i feste til proppene men det går med litt forsiktighet og mye tålmodighet. Leste litt om dette problemet etter at jeg fikk de da jeg var redd for å ødelegge de da man må bruke litt kraft. En forumbruker la de i frysern i 5 minutter slik at plasten krympa litt, da gikk vist proppebytte lett. Jeg har ikke prøvd dette selv.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    E11 får man for for 500kr mener jeg å ha sett på komplett men ellers har jo soundgarden alle modellene. Det som irriterer meg litt med E11 er at det er litt svak brus i de når det ikke er noe lyd, mistenker dette har noe med høy følsomhet i se535ene å gjøre.

Jeg reiser mye i jobben og har helt sluttet med noise canceling hodetelefoner. Hvis du bruker de store skumproppene som følger med (det følger med en hel pose med ulike propper) så dreper de det meste av lyd på utsiden og du sitter i herlig stillhet for å nyte virkelig godlyd på ørene

Glemte å si, skifte propper på shure 535 er et lite H****te De er veldig trange i feste til proppene men det går med litt forsiktighet og mye tålmodighet. Leste litt om dette problemet etter at jeg fikk de da jeg var redd for å ødelegge de da man må bruke litt kraft. En forumbruker la de i frysern i 5 minutter slik at plasten krympa litt, da gikk vist proppebytte lett. Jeg har ikke prøvd dette selv.
    Skal se litt på E11 da Pleier jo ikke bruke det vis jeg ikke hører på musikk så gjør ikke litt vis det durer.

Er vertfall veldig greit vis jeg slipper å bruke Bose settet når jeg reiser...
    Er dritt lei av det store settet så kan heller dama ta over de når vi er på ferie:P

Men sånn som de hf3 jeg hadde dempa masse de og, men ikke like mye som bose since. Sikkert noen plugger alla de gule skumproppene.

Har lest litt om de proppene som er stress å bytte.
    Men er vel sånn det bør være vis alt skal være tett? =)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips lager og bra ørepropper. Flere varianter rundt 400-500 kr som gir mer enn god nok lyd. Gir veldig riktig lyd og kontant god bass i mine ørere. Vær dog obs på at det er forskjell på propper som skal brukes til Iphone/Android baserte systemer hvis du skal utnytte muligheten for å kunne plukke opp en telefon med en knapp på ledningen, eller skifte låt. Det som fungerer på Iphone fungerer gjerne ikke å Android og vise versa
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vertfall bestilt meg SE535 nå
    Bare spent på hvor bra de spiller
    Skal teste de føst på den FiiO E1 å se hvordan de spiller så heller kjøpe amp om jeg ikke er fornøyd.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •