Hva skal jeg velge? Maks pris 18-1900.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skal jeg velge? Maks pris 18-1900.

Hei

Jeg skal nå anskaffe meg nye hodetelefoner på jobben. Men trenger noen tips.

Jeg ønsker:
    - God lyd (selvfølgelig)
    - Skal sitte godt, i flere timer.
    - Helst med aktiv støydemping
    - Slippe ut lite lyd utenfor.
    - Slippe lite lyd inn(snakking osv).

Det skal brukes i ett kontorlandskap og skal ikke bæres/flyttes. Slik at utforming og mulighet for å legge sammen ikke er så farlig.

Maks pris 1900 kroner. Vet jeg ikke får verdens beste til denne prisen, men hva vil dere anbefale?

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv et par AKG Q460 Quincy Jones Signature edition hodetelefoner, disse syntes jeg har fin lyd samt at de er sammenleggbare og du får med en semi-hardcase til transport. Tror de ligger rundt 1100-1200kr. Disse er ganske så lettdrevne så de spiller fint på en Ipod etc.

Ellers kan jeg anbefale beyerdynamic dt 770 pro (80ohm). Disse er veldig komfortable og slipper heller ikke ut mye lyd da de er lukket. Verdt å tenke på hvis du sitter med folk rundt deg. Ca 1400 hos komplett.

Når det gjelder støydemping så har jeg hatt både et Bose par og et Creative par. Virkelig ikke å anbefale for lange lyttesesjoner. Jeg blir iallefall sliten i hode av støydempingen, kan være meg. Jeg vil heller anbefale deg de jeg nevnte over da de tar litt av lyden rundt deg uten å være slitsomme på hodet.

Har også et par shure se535, med de store skumproppene dreper de all lyd rundt deg og har knallbra lyd. 535ene er litt over budsjettet ditt med de har to rimeligere modeller som er ganske like lydmessig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar

De første du nevner synes jeg er litt små, men mulig de holder lyden ute allikevel.

Har sett litt på beyerdynamic dt 770 pro og liker disse godt, men har aldri testet dem. Viktig at dem har godt isolert for lyder utenfra også. Er dem det?

Aldri brukt støydemping over lengere tider, men skal revurdere det hvis det er slitsomt.

Likte også Shure, men jeg får desverre ikke bestilt dem da ingen av leverandørene våre har dem. I tillegg vil jeg helst ha kopper.

Flere innspill?

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKGene tar ikke voldsomt mye av lyden rundt men litt.

Når det gjelder Beyerdynamic sine så mener jeg å ha lest når jeg kjøpte disse for noen år siden at de tar ca 30dB. Disse har jeg hatt på hodet i tiiimesvis sammenhengende uten noen form for klemming av hodet etc. De er litt mørke i lyden, fyldige i bassen, men jeg syntes personlig at du får veldig mye god lyd med disse. De er ikke "boomy" eller grøtete i bassen men litt mørkere enn enkelte andre modeller.

Angående noise canceling så er det selvfølgelig min personlige erfaring, mulig du opplever det annerledes. Det skal dog sies at NC forringer lydkvaliteten en smule.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Går nok for Beyerdynamic, stikke innom Hifiklubben i dag for å se om jeg får prøvd de.

Men skal jeg ha 32 eller 80 ohm. Skal brukes på lyduttak på en dockingstasjon til bærbar PC.

Dockinstasjon av denne typen:
    http://h30094.www3.hp.com/product.as...AA&pagemode=ca

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Disease]Høres bra ut. Går nok for Beyerdynamic, stikke innom Hifiklubben i dag for å se om jeg får prøvd de.

Men skal jeg ha 32 eller 80 ohm. Skal brukes på lyduttak på en dockingstasjon til bærbar PC.

Ganske sikker på at du vil ha 32 ohm. Om du i tilllegg har penger er en liten amp alltid en gullende god ting sammen med hodetelefoner. Du får et markant løft i lyden av bare lille nusselige Fiio E5, så det er jo et slags startpunkt. Vet du får den for 200'ish kroner på soundgarden, men dealextreme har den til ... hva .. 10 usd? Noe slikt? Tok en stund før min kom, men den er sjarmerende som pokker, særlig til prisen.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Hreple]
    Sitat Opprinnelig postet av Disease
    Høres bra ut. Går nok for Beyerdynamic, stikke innom Hifiklubben i dag for å se om jeg får prøvd de.

Ganske sikker på at du vil ha 32 ohm. Om du i tilllegg har penger er en liten amp alltid en gullende god ting sammen med hodetelefoner. Du får et markant løft i lyden av bare lille nusselige Fiio E5, så det er jo et slags startpunkt. Vet du får den for 200'ish kroner på soundgarden, men dealextreme har den til ... hva .. 10 usd? Noe slikt? Tok en stund før min kom, men den er sjarmerende som pokker, særlig til prisen.
    Helt enig med Hrple. Den beste lydoppgraderingen etter noen gode hodetelefoner er definitift en hodetelefonforstereker. Du kommer til å få så mye mer ut av dt770ene som du ikke ante var der. Om du har lyst til å handle på hifiklubben kan du se på en argon ha1 eller 2. Særlig ha2 er en morsom hodetelefonforsterker/dac siden den er rørbasert. Da kan du oppgradere senere med bedre rør.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •