Anbefalt oppsett for rock/metal?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalt oppsett for rock/metal?

Jeg har ingen erfaring med head-fi og trenger derfor hjelp :-)

Er det noen som har erfaring med og kan anbefale et hodesett og hodetelefonforsterker til bruk med Squeezebox?

Budsjett ca. 10K ?

Musikken jeg hører på er det meste innen rock/metal (alternative, grunge, sludge, trash, prog, industri).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har rotet litt rundt på diverse forum, men blir ikke helt klok :-)
    Men tror jeg har bestemt meg for følgende amp: Musical Fidelity M1 HPA ettersom at den er gode muligheter for å bygge på videre med DAC og CD-spiller fra samme merke. Kommer også bra ut i de testene jeg har kommet over.

Har også begrenset utvalget av hodetelefoner til følgende:
    - Denon AH-D2000
    - Audio Technica ATH-M50
    - Sannheiser HD 650
    - Ultrasone HFI 780
    - Grado PS500
    - Grado SR-325i
    - Grado SR-225i

Innspill folkens?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du erfaring med denne + rock/metal?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kvamzi
    Har du erfaring med denne + rock/metal?

Har vært innom denne, men leste en mini review på head-fi.org at den ikke helt egnet seg til dette da den ikke var så "aggresiv" og ikke helt klarte å gi fra seg en kraftull nok lyd ...
    ikke direkte mot den sjangeren.. husker bare at jeg syntes de spilte veldig fint . Til rock og metall.. kanskje
    AKG Q 701 - Black Fullsize - Elektronikk - CDON.COM

AKG K 701 HIFI - White - Elektronikk - CDON.COM

Jeg er veldig glad i AKG.. hører på mest rock og metall .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill skorob :-)

Har også lest på head-fi.org at AKG generelt ikke egner seg til rock/metal. Hadde egentlig bestemt meg for Q 701 på et tidspunkt da den har fått meget god omtale. Så det var godt å høre dette fra noen som har erfaring med dette hodesettet og sjangeren.

Jeg er avhengig av å gjøre noe research selv samt få tilbakmeldinger da jeg ikke har så mange muligheter for å lytte på utstyr selv, har kun Hi-Fi Klubben og Soundgarden i nærheten, noe begrenset utvalg på hodesett og forsterkere, men jeg kan jo sjekke ut AKG og Denon.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill skorob :-)

Har også lest på head-fi.org at AKG generelt ikke egner seg til rock/metal. Hadde egentlig bestemt meg for Q 701 på et tidspunkt da den har fått meget god omtale. Så det var godt å høre dette fra noen som har erfaring med dette hodesettet og sjangeren.

Jeg er avhengig av å gjøre noe research selv samt få tilbakmeldinger da jeg ikke har så mange muligheter for å lytte på utstyr selv, har kun Hi-Fi Klubben og Soundgarden i nærheten, noe begrenset utvalg på hodesett og forsterkere, men jeg kan jo sjekke ut AKG og Denon.
    Kan nok være at de spiller litt "tynt". Men da tror jeg kanskje dr.dre beats er mer for deg. Men i mine ører er nok AKG det som har "rocket" mest for min del . Men erfaringsmessig, jo dyrere, jo mer "pinglete" lyd :P.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke nødvendigvis ute etter mye bass, men heller den virkelig gode lydopplevelsen med hodetelefoner som klarer å "henge med" når de spiller rock/metal.

Ser at i mye av testene som er utført så er det referert til gode innspillinger av klassisk og jazz. Rock/metal har ikke nødvendigvis den samme gode produksjonen, men det finnes jo selvfølgelig masse gode produksjoner og remasters av dette også og jeg har ikke funnet noen tester hvor de benytter seg av slike innspillinger.

Hva med Grado? Disse er jeg nysgjerrig på, men ingen mulighet for prøvelytting. Og det virker som at det hersker et elsk/hat forhold til dette merket :-)

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisan, jeg har AKG K701, og Denon D2000 i tileg har jeg hatt bd dt770 av disse tre syns jeg uten tvil Denon spiller best på metal å rock.

Syns de spiller engasjerende med god rytme og driv, de får ikke tynne og dårlige opptak (som det er mange av innenfor sjangrene) til å høres dårligere ut en hva de er. AKG syns jeg blir for analytiske til denslags musikk, Beyer ble litt motsatt, for inneluket og litt lite engasjerende.

Men såklart bare min mening, beste er jo å høre selv :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God mening hobbin!

Er veldig nysgjerrig på D2000, må få prøvd å få hørt på de :-)

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Håper det er greit at jeg låner tråden litt. Finner ikke D2000 på hifiklubben, hvor kan man få kjøpt den?

Mvh
    Per
    Sonus Faber Venere 3.0 +Venere center + Klipsch RS + EPIK Empire
    Parasound P5 + Yamaha RX-V 3067 + Parasound A21
    Squeezebox touch + Sony Blu-Ray

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens Denon-modeller er gått ut av produksjon: D2000, D5000 og D7000.
    Disse fases nå ut.

Kommer nye modeller nå, husker ikke navnene i farten.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min musikksmak strekker seg fra Hammerfall og Sonata Arctica til Lamb of God og Sepultura, og jeg har slitt med å finne "riktige" hodetelefoner til den type musikk. Jeg har faktisk endt opp med noe så upolitisk (les: farget i hifi-sammenheng) som Monster sine Beats-serie. De tilfører metalen mye mer kledelig kropp enn det meste annet jeg har prøvd. Hvis du som meg synes det meste av metal har en tendens til å få litt "dårlig plass" i anlegget og at ting fort blir grøtete og spisst så kan det være at noe som låter som Beats er rett valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Resonans og lånte den musical fidelity'en for ett par uker siden. Denne koblet jeg opp til min Hegel HD10 DAC og Squeezebox touch. Brukte så mitt Beyerdynamic 770 32ohm headsett. Min mening er at lyden ble helt rå! Har aldri hørt så god lyd fra ett headsett før. Det kan bare ikke måles mot å plugge headsettet rett inn i pcen...

Jeg drev ihvertfall på og eksperimenterte litt, og kom ganske fort frem til at å bruke MF'en gjennom usb var helt ubrukelig... Testet med Dimmu Borgir, Finntroll, Sonata Arctica osv osv, digitalt fra squeezeboxen og jeg syntes lyden bare var helt konge!

Men smaken er som baken, dette var ihvertfall min mening! Det ble bare med at jeg lånte den, da økonomien ikke tillater kjøp enda. Men når pengene triller inn på konto igjen, så er jeg ikke i tvil om hva jeg ville gått for! :wink:
    Hi-Fi: Hegel H300 - System Audio Explorer Master - Sonos Connect

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pesy
    Hei

Håper det er greit at jeg låner tråden litt. Finner ikke D2000 på hifiklubben, hvor kan man få kjøpt den?

Mvh
    Per
    Sjekk ut Hi-Fi Klubbens Tilbudstorg - Gjør et kupp på utstillingsmodeller og utgåtte produkter ligger 2 stk. der nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Min musikksmak strekker seg fra Hammerfall og Sonata Arctica til Lamb of God og Sepultura, og jeg har slitt med å finne "riktige" hodetelefoner til den type musikk. Jeg har faktisk endt opp med noe så upolitisk (les: farget i hifi-sammenheng) som Monster sine Beats-serie. De tilfører metalen mye mer kledelig kropp enn det meste annet jeg har prøvd. Hvis du som meg synes det meste av metal har en tendens til å få litt "dårlig plass" i anlegget og at ting fort blir grøtete og spisst så kan det være at noe som låter som Beats er rett valg.
    Hvilke Beats bruker du og hvilken amp?

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Da er de på vei i posten.

Mvh
    Per
    Sonus Faber Venere 3.0 +Venere center + Klipsch RS + EPIK Empire
    Parasound P5 + Yamaha RX-V 3067 + Parasound A21
    Squeezebox touch + Sony Blu-Ray

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K701 er for tynn i lyden til rock og metal, K601 funker hvis du vrir opp bassen med EQ eller spiller høyt.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble Grado PS 500 gitt! Nå er de koblet til en H/K AVR 5000. Jeg har ikke hørt på så mye forskjellig rock/metal ennå, da jeg ikke klarer ikke å stoppe å høre på Ghosts - Splash :-)

Musical Fidelity M1 HPA er også på vei, skal bli morro å sammenligne den med hodetelefonutgangen fra en surround forsterker.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •