Bytte ut mine 10 år gamle sony 780

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte ut mine 10 år gamle sony 780

Halla.

Jeg har siden jeg var "liten"/"ungdommen" hatt gleden av å eie et par Sony MDR-CD780 som jeg har elsket over alt på jord.
    Tror nok de har mange år igjen, men synes de begynner å skurre litt og dabbe av i lydkvalitet.
    Derfor er jeg på jakt etter noe som kan erstatte disse og denne gangen vil jeg gjerne bruke litt penger slik at jeg kan få en til dels bedre lydopplevelse om mulig.

Jeg bruker de kun hjemme som erstattning for hjemmekinoen om jeg ikke skal forstyrre noen andre.
    Hodetelefonene brukes mest til musikk så dette vektlegger jeg 100% ifht film.

Har lest mye tråder rundt her og for meg virker det som alt kommer frem til hvilken smak jeg har og det gjør denne jungelen enda værre å finne ut av.

Jeg hadde klipsh høytalere før, men nå Dali Helicon og foretrekker klangen i Dali om det hjelper. Ønsker en stram fin bass som ikke ødelegger for diskant og mellomtone når presset.
    Ønsker også noen som er lukket slik at ikke de støyer så mye (slik som Sony'en gjør).
    Kilde er som regel CD kvalitet og iTunes kjøpt, ingen MP3.

Hadde tenkt å legge mellom 2000 -> ish 3000kr.

Oppsett som jeg pleier å bruke er PC (Mac) optisk -> Yamaha RX-v600 ettellerannet. Nå som jeg har byttet til Anthem MRX 300 har denne noe Dolby modus som ikke hører hjemme på hodetelefoner å ødelegger alt som heter kvalitet, vel egentlig lyden generelt.
    Lurer derfor på om jeg må investere i noe DAC/forsterker greier slik jeg ser mange har. Noen som kan sette meg litt inn i dette? Regner med Headset direkte i Mac er en dum løsning når en ønsker kvalitet?

Noen som har noen kjappe fine tips til meg?

Tusen takk!

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Det eg ville anbefale deg er om du ikkje skal koble dette til en revicer eller noko men direkte til macen og kjøpe en hodetelefonsforsterker har sjølv grados SR80I headsett og Headhifi ef1.

Kan sei det med ein gang at, mine grados blir som natt og dag med og uten forsterker. så ville anbefalt deg og kjøpe forsterker, når det gjelder headsett så har eg genelert liten erfaring, men kan anbefale grados, Dei har ein åpen konstruksjon dvs. dei slipper ut mye lyd for folk rundt (men du skal sitte nærme for og høyre :P) Du burde da gå for 80 eller 120 da 60 er litt bassfattig.

om du har muligheit så er eventuelt låne eller reise i butikk og prøve headsett :-)

Men som nevnt ville anbefalt og kjøpe hodetelefonsforsterker om du skal ha headsett i den prisklassen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Brusveen..
    Hvor kjøpte du den hodetelefon forsterkeren?
    Fant ikke noe veldig logisk på google..

Skal undersøke Grados, men har lest mye bra om merket her og google.

Takk

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kjøpte min EF1 brukt (rørforsterker) hold utkikk på brukten dukker av og till og opp ting der til god pris jepp grados er gode headsett det, men for min del så trenger dem en forsterker for ellers blir dem kanskje litt "nøytrale"i lyden ef1 gir dem liksom litt meir fyldig lyd.. kan desverre ikkje sei noko om andre forsterker men har høyrt\lest borson (sikker skrevet feil:P) er ein bra match :-) prøv deg fram og les og eventuelt høyr

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, tusen takk for svar, det gjorde letingen mye enklere :-)..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •