Fiio E17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: Fiio E17

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fiio E17

Noen som har erfaring med denne kontra E7?

Er det andre "bedre" bærbare hodetelefon forsterkere med dac for iPhone?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gilla
    Noen som har erfaring med denne kontra E7?

Er det andre "bedre" bærbare hodetelefon forsterkere med dac for iPhone?
    E-17 er vel knapt kommet..., jeg venter på preorder2 fra Mp4nation.. -skal være sendt 300312, (Har E11 fra før...)

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Har lest veldig mye om disse Fiio ampene da jeg selv har vært på jakt etter en av de. E17 har i flere tester blitt skrøytet opp i skyene og var mye bedre en E7. Den nådde nesten opp til E11 som ren amp, veldig nære visstnok. Så helt klart det beste "full package" produktet de har lagd.

Jeg har en dac fra før av så endte opp med E11 da denne vistnok var ett lite hakk bedre som ren forsterker, og også vesentlig billigere. Skal se om jeg finner link til denne testen. Vedkommende sammenligner alle disse og flere i testen.

Edit : her fant jeg testen gitt. Les hele og nederst er sammenligninger . :

The Upgrade: Fiio E17 “Alpen” | Headfonia

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Jeg bestillte en E17 forrige fredag og mottok denne i går.
    Jeg har ingen erfaring med slikt utstyr fra før og ventet kanskje for mye.
    Men i løpet av kvelden med mange lytte tester så ser jeg att det er himelvid forskjell med og uten E17. Da testet jeg både fra PC og iPhone. Bruker noen Turbine Pro Gold propper og noen Beats by Dr Dree øreklokker. Proppene spiller ræva av klokkene
    Det som blir mest synnlig med en slik duppeditt er att mp3 samlinga mi innehoder mye søppel.

Sitter med en liten misstanke om att E17 kanskje er ment på noe annet enn propper. Bør jeg gå over til klokker? I så fall hva er bra?
    Reiser mye i jobben så valgte in "ear" for å holde støy ute.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden burde vel helst stått i Portabel AV...

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Tror det er greit at tråden er her da det jo er snakk om hodetelefon forsterker.

Att proppene spiller bedre en Beats kommer ikke som en bombe. Beats er noe av det værste jeg har hørt om du vil "lytte" til musikk . Spiller kun høyt og fælt. Det er vell solgt så mange av de grunnet de er lette og drive med en mp3 spiller.

Selv har jeg bestillt Fiio 11 amp til mine AKG 271 mk2. De hodetelefonene er helt tette men spiller litt som om de er åpne. Fjerner all støy rundt deg osv. Tror de hadde vært glimmrende på en E17 også. Og de er såpass kraftige og gode de ampene at en god hodetelefon er nok det de er tenkt for.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E11 er det en ren forsterker? Tror det var den som var hakket vassere enn E17 i en test..

Ser for meg att det er mye mer å hente på en forsterker med DAC da jeg primert spiller frå iPhone/iPad/laptop.

Med MTP Gold proppene føler jeg att lydbildet er litt tilbaketrukkent og når lydnivået står på 35 av max 60 så er det ubehagelig høyt. Tror kanskje det hadde funket med noe som er litt mer tungt å drive.
    Tror jeg må prøve de AKG 271 mkII.
    Men detaljrikdomen i lydbildet er så mye bedre nå med E17 att jeg angrer ikke på kjøpet :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med min FiiO E11 forsterker, har den koblet på en iPod Touch med en FiiO L9 LOD kabel (kobles rett på 30-pin docking kontakten på iPod'en).
    Volumbryteren er litt knotete å komme til når den ligger i lomma, men alt i alt så funker det veldig bra.

AKG K271 MKII funker også veldig bra på FiiO E11, og vil tipper den funker bra på både E7 og E17 også.

Kan alltids legge ved et bilde senere i kveld, så kan du se hvordan det ser ut når alt er koblet sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått brukt E17 daglig i en periode og er kjempe fornøyd! En helt annen dynamikk og detaljrikdom i lydbildet.

Men som sagt, ser att jeg har mye mp3 av dårlig kvalitet. Hvor får jeg kjøpt flac/alac, eller gjerne 320kbps musikk? Piratebay er ikke ett tema..

Hvordan er AKG K271 MKII i lydbildet? Liker lydbildet naturlig, men det må også gå dypt. Er gammel trommeslager så dynamikk/punch i trommene er viktig 8)

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...
    Hvordan er AKG K271 MKII i lydbildet? Liker lydbildet naturlig, men det må også gå dypt. Er gammel trommeslager så dynamikk/punch i trommene er viktig 8)
    De er forholdsvis "nøytrale" til å være lukkede hodetelefoner, men med noe tilbaketrukket sub/dyp-bass. Trommer ligger vanligvis over dette området så det burde ikke være noe problem.
    Til elektronika eller musikk med ekstrem dypbass ville jeg heller velge Beyerdynamic DT770 (Pro eller Premium).

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått brukt E17 daglig i en periode og er kjempe fornøyd! En helt annen dynamikk og detaljrikdom i lydbildet.

Men som sagt, ser att jeg har mye mp3 av dårlig kvalitet. Hvor får jeg kjøpt flac/alac, eller gjerne 320kbps musikk? Piratebay er ikke ett tema..

Gleder meg til å koble denne opp med Sony mp4 > Shure 353 propper. -Har E11 fra før. -Tok lang tid å laden den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    De er forholdsvis "nøytrale" til å være lukkede hodetelefoner, men med noe tilbaketrukket sub/dyp-bass. Trommer ligger vanligvis over dette området så det burde ikke være noe problem.
    Til elektronika eller musikk med ekstrem dypbass ville jeg heller velge Beyerdynamic DT770 (Pro eller Premium).
    Hmm, jeg hører i grunnen på all type musikk, men merker att klassisk rock er det jeg hører mest på. Proppene jeg bruker nå, Turbine Pro Gold, er bra. Men har en liten følelese av att det mangler litt "rom" i lydbildet.
    Dette kan ha med enten selve mp3 filene eller proppene. De "beste" lydfiler jeg har er på 256kbps og er kjøpt via iTunes. Resten er 128. Jeg har nok en del å hente her :-D
    Hvilken musikk vil du anbefale AKG K271 MKII til?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Gleder meg til å koble denne opp med Sony mp4 > Shure 353 propper. -Har E11 fra før. -Tok lang tid å laden den.
    8) :-D Alltid morro med nye duppeditter, og spesielt når de gir et slik resultat!
    Men nå har ikke jeg noe erfaring med slikt fra før.
    Prøvde i går å lytte direkte fra iPhonen og det var sørgelig. Grumsete bass og lukket, snevert lydbilde generelt. Nei, beste kjøp jeg har gjort vertfall :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått ordnet meg noen ALAC filer. Må si det var STOR forskjell fra mine 128kbps filer. Har slettet hele biblioteket og startet fra scratch. Mye arbeid ja, men du verden det er verdt det. Hører på musikk som jeg tidligere bare har hoppet over og har gåsehud og smiler fra øre til øre.
    Det er også stor forskjell på alac filer med og uten E17. Spesielt i øvre bass og mellomtone. Det er mye strammere og nyansert/detaljert med E17.

E17 er det beste kjøp jeg har gjort på lenge :-D

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg hører i grunnen på all type musikk, men merker att klassisk rock er det jeg hører mest på. Proppene jeg bruker nå, Turbine Pro Gold, er bra. Men har en liten følelese av att det mangler litt "rom" i lydbildet.
    Dette kan ha med enten selve mp3 filene eller proppene. De "beste" lydfiler jeg har er på 256kbps og er kjøpt via iTunes. Resten er 128. Jeg har nok en del å hente her :-D
    Hvilken musikk vil du anbefale AKG K271 MKII til?
    AKG K271 fungerer fint på alle typer musikk, men til musikk med ekstrem dypbass er Beyerdynamic DT770 eller Audio-Technica ATH-M50 bedre egnet.

Ingen lukkede hodetelefoner gjengir stort "rom", da må du over på åpne eller halvåpne konstruksjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    AKG K271 fungerer fint på alle typer musikk, men til musikk med ekstrem dypbass er Beyerdynamic DT770 eller Audio-Technica ATH-M50 bedre egnet.

Ingen lukkede hodetelefoner gjengir stort "rom", da må du over på åpne eller halvåpne konstruksjoner.
    Takker for svar!
    Har holdt meg til propper pga mye reising i jobben. Dette for å lukke ute flystøy og barnegråt o.l.
    Det vil da si att jeg bør gå for lukkede hodetelefoner. Jeg får sjekke litt i butikker.
    Ser i signaturen din att du har Denon AH-D2000, de vant en test jeg fant på nett, men de er vel åpne? Hvordan vil du samenligne lyden på de og K271?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har nå fått ordnet meg noen ALAC filer. Må si det var STOR forskjell fra mine 128kbps filer. Har slettet hele biblioteket og startet fra scratch. Mye arbeid ja, men du verden det er verdt det. Hører på musikk som jeg tidligere bare har hoppet over og har gåsehud og smiler fra øre til øre.
    Det er også stor forskjell på alac filer med og uten E17. Spesielt i øvre bass og mellomtone. Det er mye strammere og nyansert/detaljert med E17.

E17 er det beste kjøp jeg har gjort på lenge :-D
    + 1 ! -Nettopp prøvd til sony mp3>shure 535. ;Knall! -Og det uten videre innst. av bass etc. -stort løft i lyden fra E11. (Fikk fedex regning vedr. moms idag...) Verd ca 1500,- ? JA. -er jo dac og optisk etc. -Storfornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    + 1 ! -Nettopp prøvd til sony mp3>shure 535. ;Knall! -Og det uten videre innst. av bass etc. -stort løft i lyden fra E11. (Fikk fedex regning vedr. moms idag...) Verd ca 1500,- ? JA. -er jo dac og optisk etc. -Storfornøyd!
    Ser du holder til i Bergen. Kan du anbefale en god sjappe som har hodetelefoner og da AKG?
    Reiser til Bergen i morgen og får nok litt tid til å rusle i butikker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •