Hva tror dere om denne komboen ( dac + amp + hodetelefoner )

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva tror dere om denne komboen ( dac + amp + hodetelefoner )

Er eier av AKG 271 mk2 og er meget fornøyd med lyden i disse, men det virker som de har mye uløst potensiale uten forsterker.

Jobber offshore og målet/meningen med oppsettet er å ta det med på jobb slik at jeg kan nyte musikk på lugaren etter skift . (og litt på skift om mulig )

Har en Hegel hd2 usb dac liggende som jeg ikke bruker og tenkte å bruke denne som kilde. Så har jeg nå bestillt meg Fiio E11 portabel amp. Hegelen kan selvsagt kun brukes når jeg bruker pc'en, Fiioen kan jo brukes sammen med Tab/mobil også, derfor denne "portable versjonen", men har lest den skal være ganske så kraftig.

Så oppsettet blir altså : Hegel hd2 + Fiio E11 + AKG 271 mk2. Noen som har tro på/erfaring på det oppsettet ?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Var tydeligvis ikke mange som hadde erfaring med den komboen nei .

Da får jeg selv komme tilbake med "annmelding" når jeg kommer hjem fra jobb om en ukes tid og får prøvd det. Har selv veldig tro på dette oppsettet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv AKG 271 MkII og FiiO E11 og selv er jeg veldig fornøyd med denne komboen.

Du vil ikke få den dypeste bassen ut av MKII og E11, men personlig så ser jeg ikke på dette som et problem da jeg stort sett har brukt disse til eldre rock og lignende. Til musikk med mye bass bruker jeg Audio Technica ATH-M50 sammen med E11, og det funker også veldig bra etter min mening.

Det eneste jeg har å utsette på E11 er at batteritiden ikke er mer enn 10-12 timer, og den kan heller ikke brukes mens den lades.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blake
    Har selv AKG 271 MkII og FiiO E11 og selv er jeg veldig fornøyd med denne komboen.

Du vil ikke få den dypeste bassen ut av MKII og E11, men personlig så ser jeg ikke på dette som et problem da jeg stort sett har brukt disse til eldre rock og lignende. Til musikk med mye bass bruker jeg Audio Technica ATH-M50 sammen med E11, og det funker også veldig bra etter min mening.

Det eneste jeg har å utsette på E11 er at batteritiden ikke er mer enn 10-12 timer, og den kan heller ikke brukes mens den lades.
    Takker for tilbakemelding. Høres bra ut. Er ikke noe "basshead" så det blir nok mer en nok for meg, viktigste er at det spiller relativt luftig og rett med fokus på mellomtone. Er fornøyd med bassen på lavt volum med Fiio E5 for å si det sånn.

Har lest at den kun varer ca 10 timer og at den ikke kan brukes mens den lader ja. Men jeg har noen spørsmål :

Hvor lang tid tar det å få ladet den opp ?

Finnes jo en "low og high" setting under batteriet, er det på high den varer kun 10 timer ? Har lest du bruker mindre strøm på low setting.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Takker for tilbakemelding. Høres bra ut. Er ikke noe "basshead" så det blir nok mer en nok for meg, viktigste er at det spiller relativt luftig og rett med fokus på mellomtone. Er fornøyd med bassen på lavt volum med Fiio E5 for å si det sånn.

Har lest at den kun varer ca 10 timer og at den ikke kan brukes mens den lader ja. Men jeg har noen spørsmål :

Hvor lang tid tar det å få ladet den opp ?

Finnes jo en "low og high" setting under batteriet, er det på high den varer kun 10 timer ? Har lest du bruker mindre strøm på low setting.
    Tar vel rundt 1,5 til 2 timer å lade tenker jeg, og jeg bruker den stort sett på "low" selv. Det er utskiftbart batteri, samme som på et par Nokia mobiler mener jeg å huske, så man kan alltids ha et i reserve. Men da har man jo enda et batteri som må lades.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blake
    Tar vel rundt 1,5 til 2 timer å lade tenker jeg, og jeg bruker den stort sett på "low" selv. Det er utskiftbart batteri, samme som på et par Nokia mobiler mener jeg å huske, så man kan alltids ha et i reserve. Men da har man jo enda et batteri som må lades.
    Okey, men da går det greit. Er jo "ok" lyd ut av akg'ene selv uten forsterker og, selv om du da mangler noe i bunn og mellomtone. Takker for info

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •