Skal til statene, vil kjøpe bra hodetelefoner - B&W, Klipsch, AKG, Beats...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal til statene, vil kjøpe bra hodetelefoner - B&W, Klipsch, AKG, Beats...

Hepp,

Reiser til NYC om en ukes tid, og i den forbindelse er jeg ute etter et godt headset til allsidig bruk. Av musikk går det mest i rock og electronica som gjerne nyter godt av litt bass. Er ganske ofte på buss og denslags, så de bør også isolere bra! Er også viktig at de er komfortable i lengden. Har brukt et AKG K450 en god stund, og det gnager veldig på hodet etter kort tid!

Prisklasse er max 2k eller så, men regner med at jeg får ganske mye for pengene mtp dollarkursen osv..?

De jeg har sett på så langt er B&W P5, Klipsch Reference One, AKG K271 og de forskjellige Beats-headsettene. Så langt leder P5 løpet rett foran Beats Studio, da dette er de jeg synes ser best ut. Ikke at utseende er så viktig, men synes f.eks at AKGen blir litt i største laget mtp mobilitet og denslags.

Tar gjerne imot forslag og anbefalinger til andre ting å se på! På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Bose sine, med noise canselig? Det vil gjøre flyturen tilbake mye mer behagelig

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har Klipsch mode m40 og er desidert det aller beste headsettet jeg har prøvd. Det slår Beats med sin klare lyd. Beats tenker nok mer på bass enn god lyd, så viss du tenker mer på lyden enn bassen gå for Klipsch m40. (PS de er noise-canceling, hører ingenting annet enn musikk med de) de går på 1 batteri og fungerer uten batterier også. ca 2500kr eller 350 USD

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av capy
    Hva med Bose sine, med noise canselig? Det vil gjøre flyturen tilbake mye mer behagelig
    Hmm, kanskje det. Hvordan er det med NC-headset og f.eks actionfilmer? Headsettet bør egentlig kunne takle mye rart; musikk fra mobilen, film på pcen, musikkmiksing osv.

Sitat Opprinnelig postet av OlaCola15
    jeg har Klipsch mode m40 og er desidert det aller beste headsettet jeg har prøvd. Det slår Beats med sin klare lyd. Beats tenker nok mer på bass enn god lyd, så viss du tenker mer på lyden enn bassen gå for Klipsch m40. (PS de er noise-canceling, hører ingenting annet enn musikk med de) de går på 1 batteri og fungerer uten batterier også. ca 2500kr eller 350 USD
    Definitivt en kandidat jeg skal sjekke ut! Takk for tips!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør kanskje sjekke ut PSB sitt headsett. Tror det skal fungere bra til ditt bruk. Har hørt på dette selv og mener personlig at det er mye bedre enn f.eks. Beats Studio. Det er også testet i nyeste Lyd og Bilde, samt nyeste Watt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Du bør kanskje sjekke ut PSB sitt headsett. Tror det skal fungere bra til ditt bruk. Har hørt på dette selv og mener personlig at det er mye bedre enn f.eks. Beats Studio. Det er også testet i nyeste Lyd og Bilde, samt nyeste Watt.
    Det så veldig interessant ut. Vet du om det finnes noen online reviews enda, evt hva Lyd og Bilde eller Watt skrev i sine anmeldelser?

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB M4U 2 fekk terningkast 5 i Watt. Var litt tunge, men hadde svært god byggekvalitet, lyd og støykanselering.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Edge
    Det så veldig interessant ut. Vet du om det finnes noen online reviews enda, evt hva Lyd og Bilde eller Watt skrev i sine anmeldelser?
    Jeg husker ikke nøyaktig hva de skrev, men tror innlegget over oppsummerer det ganske bra. Har hørt på disse selv om ble imponert over ytelsen. Er enig med testene i at de låter best med aktiv drift og uten støyreduksjon aktivert. De er kanskje litt store om du reiser mye.

Hvis du er interessert i å høre noe om tankegangen bak klokkene så vil jeg anbefale denne podcast'en; Podcast 81: Paul Barton & Greg Stidsen | Home Theater

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tylls (Innerfidelity) favoritter, etter kategori:
    InnerFidelity's "Wall of Fame" | InnerFidelity

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    In-ear typen er de som isolerer mot støy utenfra best. Endel av de demper -35dB - dvs like mye som gode øreplugger.

Fordelen er at du får et helt stille lytterom uansett om det skulle være bråkete rundt deg.

Ulempen er at det ikke er alle som liker å dytte plugger inn øregangen, men de formstøpte er etter det jeg hører også behagelige på det punktet.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse som B&Wene?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har hatt Denon en god stund nå. Neste kjøp blir Bose. Har hørt Bose sine, og kan si at de tvar utrolig bra støy-demping. Bassen hørtes og kvaliteten hørtes også. B&W hadde jeg nok valgt av disse du har skrevet opp. Denon anbefales det også, men spiller ikke så veldig høyt da, og tar ikke bort så mye støy heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nf
    In-ear typen er de som isolerer mot støy utenfra best. Endel av de demper -35dB - dvs like mye som gode øreplugger.

Fordelen er at du får et helt stille lytterom uansett om det skulle være bråkete rundt deg.

Ulempen er at det ikke er alle som liker å dytte plugger inn øregangen, men de formstøpte er etter det jeg hører også behagelige på det punktet.
    Har brukt in-ear en lengre periode, men begynner å se meg lei på det. Greit nok når man er på reise, men vil ha noe som funker bra hjemme og, og da blir det litt slitsomt i lengden, samt at de har lettere for å skade hørselen når det blir litt høyt.

Men har nå i hvert fall en ganske dugelig liste å sjekke ut mens jeg er der borte, nå! PSB sine ser mest interessant ut, så langt, men ser ut som de kun finnes hos litt mindre sjapper, så blir nok vanskelig å teste de opp mot andre. Noen som vet om noen bra Hi-Fi-sjapper jeg bør sjekke ut i NYC?

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Beats Pro, og de er helt vanvittig bra for musikken min(hører masse på rock og elektronica)! Det finnes jo selvfølgelig hodetelefoner med klarere og mer "ekte" lyd, men ingen som er så moro å høre på som Beats Pro! Den har skikkelig god bass som går virkelig dypt, den spiller skikkelig høyt, er ekstremt lettdreven(Ipod og Iphone holder i massevis), og den holder lyden innenfor klokkene, både utenfra og innenfra . Jeg er i hvertfall veldig fornøyd med mine, som jeg har hatt i et år nå, og jeg har hatt mye rart av hodetelefoner som Sennheiser, Denon og andre Beats produkter. Beats Pro har en trøkk i lyden som jeg ikke tror noen andre hodetelefoner på markedet har! Jeg vil virkelig anbefale de(sitter faktisk med et par på hodet nå

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beats er nok ikke ute av bildet før jeg får hørt de, heller..

Hva tror folk om AKG K550? Leste om de på innerfidelity, og syntes de så bra ut, samt at de fikk veldig varm omtale.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Jeg har Beats Pro, og de er helt vanvittig bra for musikken min(hører masse på rock og elektronica)! Det finnes jo selvfølgelig hodetelefoner med klarere og mer "ekte" lyd, men ingen som er så moro å høre på som Beats Pro! Den har skikkelig god bass som går virkelig dypt, den spiller skikkelig høyt, er ekstremt lettdreven(Ipod og Iphone holder i massevis), og den holder lyden innenfor klokkene, både utenfra og innenfra . Jeg er i hvertfall veldig fornøyd med mine, som jeg har hatt i et år nå, og jeg har hatt mye rart av hodetelefoner som Sennheiser, Denon og andre Beats produkter. Beats Pro har en trøkk i lyden som jeg ikke tror noen andre hodetelefoner på markedet har! Jeg vil virkelig anbefale de(sitter faktisk med et par på hodet nå
    ("sitter faktisk med et par på hodet nå"). Det gjør jeg også

Har hatt et par Sennheiser PXC450 til daglig bruk og som reiseheadset et par år nå. Veldig "hifi-riktige" hodetelefoner, også uten (den meget bra fungerende) støyreduksjonskretsen i drift.
    Kjøpte meg for noen uker siden Beats Pro mest for moro skyld for å sammenlikne. Umiddelbart ble jeg skuffet og syns jeg det var altfor mye bass, men etter at jeg lot de ligge litt med påført lyd så syns jeg de åpnet seg opp en del. Mye mer engasjerende og "riktigere" lyd enn til å begynne med.
    Jeg vil nå påstå at Beats Pro er langt mer engasjerende og morsommere enn Sennheis'erne. Dypbassen og basstromma er mer fysisk. Lettere f.eks å høre over-/undertonene/anslaget på kontrabass ifht el-bass, krystallklare cymbaler/visper og vokaler står virkelig fram. Gitarer er også veldig fysiske. Har ikke hørt de AKG K550 TS nevner. Eller f.eks Beyerdynamic DT770. Men Beats Pro isolerer i hvertfall lydmessig veldig bra både inn og ut.
    Beats Pro anbefaler jeg absolutt som et allround headset!

Trodde faktisk aldri jeg skulle skrive noe slikt ettersom jeg opprinnelig trodde Beats var mest for fjortiser og toppidrettsutøvere

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    ("sitter faktisk med et par på hodet nå"). Det gjør jeg også

Har hatt et par Sennheiser PXC450 til daglig bruk og som reiseheadset et par år nå. Veldig "hifi-riktige" hodetelefoner, også uten (den meget bra fungerende) støyreduksjonskretsen i drift.
    Kjøpte meg for noen uker siden Beats Pro mest for moro skyld for å sammenlikne. Umiddelbart ble jeg skuffet og syns jeg det var altfor mye bass, men etter at jeg lot de ligge litt med påført lyd så syns jeg de åpnet seg opp en del. Mye mer engasjerende og "riktigere" lyd enn til å begynne med.
    Jeg vil nå påstå at Beats Pro er langt mer engasjerende og morsommere enn Sennheis'erne. Dypbassen og basstromma er mer fysisk. Lettere f.eks å høre over-/undertonene/anslaget på kontrabass ifht el-bass, krystallklare cymbaler/visper og vokaler står virkelig fram. Gitarer er også veldig fysiske. Har ikke hørt de AKG K550 TS nevner. Eller f.eks Beyerdynamic DT770. Men Beats Pro isolerer i hvertfall lydmessig veldig bra både inn og ut.
    Beats Pro anbefaler jeg absolutt som et allround headset!

Trodde faktisk aldri jeg skulle skrive noe slikt ettersom jeg opprinnelig trodde Beats var mest for fjortiser og toppidrettsutøvere
    Er det ikke slik at Beats Pro ikke har aktiv støydemping? Hvordan demper de omgivelsene? Og drives de greit fra f.eks mobiltelefon, uten ekstra forsterking?

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Edge
    Er det ikke slik at Beats Pro ikke har aktiv støydemping? Hvordan demper de omgivelsene? Og drives de greit fra f.eks mobiltelefon, uten ekstra forsterking?
    De drives ekstremt bra med bare en mobiltelefon. Det er nesten ikke nødvendig med ekstra forsterkning.
    De har ikke aktiv støydemping, men isolerer både lyden utenifra og innenfra ekstremt godt!
    Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    De drives ekstremt bra med bare en mobiltelefon. Det er nesten ikke nødvendig med ekstra forsterkning.
    De har ikke aktiv støydemping, men isolerer både lyden utenifra og innenfra ekstremt godt!
    Anbefales!
    Enig..

Veldig engasjerende klokker, særlig til rock/metal og elektronisk musikk, som er det jeg hører mest på. Kan og melde at de fungerte bra på flyturen hjem, helt til batteriet i telefonen min ga opp.. Har åpnet seg opp endel siden jeg kjøpte de, og nå synes jeg de overgår det meste jeg har hørt av andre klokker, i hvertfall når det kommer til allsidighet!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •