Ny minijack-plugg til ATH-M50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny minijack-plugg til ATH-M50

Håper dette er riktig sted for en slik post, og at det er noen som har peiling her. Google førte ikke helt frem.

Gikk for ikke så lenge siden til innkjøp at et par hodetelefoner av typer ATH-M50. Var veldig fornøyd med dem ettersom det jeg hadde hatt fra før var en lang rekke med koss porta pro som hadde blitt slitt ut en etter en. Tragedien var derfor stor da laptopen en dag gikk i gulvet da jeg hadde ATH-M50'ene koblet til, og minijack-pluggen til hodetelefonene ble knekt av.

Tenkte derfor at jeg skulle kjøpe meg et loddesett på Clas Ohlson, som jeg tenker å bruke omtrent slik som beskrevet her.

Det jeg lurer på da er om noen av dere godtfolk har en ide om hvilken minijack-plugg jeg kan bruke til å erstatte den ødelagte, og eventuelt hvor man får kjøpt dette. Tenker da gjerne på en som har tilsvarende god kvalitet, og om mulig en med gjenger som passer til beskyttelsesdelen i metall som ikke ble ødelagt. Eller er det slik at alle varianter av slike minijack-plugger vil passe (ikke til orginal beskyttelsesdel altså), og at ledningstykkelse o.l er uvesentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette ditt første forsøk på lodding?
    Det er ikke fullt så enkelt som mange påstår!
    Den pluggen som er brukt i linken din, finner du på Clas Ohlsson, jeg tror den koster 39 kroner.
    Og hvilken som helst plugg vil fungere!
    En plugg som har gjenger passende for den originale adapteren du har finnes, men har ikke linken her.
    Skal se om jeg finner den.
    Den må kjøpes på nett.
    Å lodde ledninger som er dekket av emaljelakk er vanskelig, lakken brennes ikke av lettvint ved bruk av loddebolten!
    Men aspirin brukt sammen med loddebolten for å fjerne emaljelakken fungerer!
    For å finne hvilken ledning som skal hvor, er et multimeter en god hjelp.
    Men vanligvis er Rødt høyre kanal, sort er felles, og den som er igjen er Venstre kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av labrat
    Er dette ditt første forsøk på lodding?
    Det er ikke fullt så enkelt som mange påstår!
    Den pluggen som er brukt i linken din, finner du på Clas Ohlsson, jeg tror den koster 39 kroner.
    Og hvilken som helst plugg vil fungere!
    En plugg som har gjenger passende for den originale adapteren du har finnes, men har ikke linken her.
    Skal se om jeg finner den.
    Den må kjøpes på nett.
    Å lodde ledninger som er dekket av emaljelakk er vanskelig, lakken brennes ikke av lettvint ved bruk av loddebolten!
    Men aspirin brukt sammen med loddebolten for å fjerne emaljelakken fungerer!
    For å finne hvilken ledning som skal hvor, er et multimeter en god hjelp.
    Men vanligvis er Rødt høyre kanal, sort er felles, og den som er igjen er Venstre kanal.
    Takk skal du ha for svaret!

Forsåvidt første gang jeg skal prøve meg på lodding, men tenkte jeg skulle øve meg først på noen av koss'ene (hvor jackpluggen har brukket av slitasje). Vet at det sikkert er lettere å bare kjøpe nye eller sende inn til reparasjon, men er jo litt morsomt å forsøke selv. Tipset med aspirin hørtes nyttig ut, så det skal jeg forsøke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •