In-ear propper - trenger et sett - under 1000kr?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

In-ear propper - trenger et sett - under 1000kr?

Hei.
    Har innsett at jeg trenger et sett med propper til ørene. Fra før har jeg Beyerdynamic DT770 hjemme, og Bose QC15 når jeg er på tur.

Men i det siste har jeg innsett at det kunne vært kjekt med propper også... Så noen røverkjøp i det billige segmentet (under 1000)?
    Stor fordel om de har en boks eller pose å ligge i (jeg ødela et supert par sony-propper ved å la de ligge løst rundt i lomma og overalt...)

De kommer til å bli brukt sammen med Galaxy S2 og en Sony mp3-spiller. Kilde blir Spotify(high bitrate/premium) og Mp3(primært 320Kbit, noe 192)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så veldig mye positivt å lese i brukerkommentarene nederst i de to testene... Får håpe det kommer noen flere forslag.

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om desse kanskje blir for billige for deg, men jeg har hvertfall desse og er strålende fornøyd!

Klipsch Image S4i
    Du får dem i hvit og svart.

Edit: Ser du skal bruke dem mot en galaxy, pause, frem og tilbake på ledningen fungerer kun mot apple produkter tror jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av newman221
    Ikke så veldig mye positivt å lese i brukerkommentarene nederst i de to testene... Får håpe det kommer noen flere forslag.
    Jøss har jeg ikke sett, selv er jeg veldig fornøyd og er glad for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt disse A-Jays selv....er ikke imponert. De er så klart bedre enn dem som følger med iphone's osv, men langt ifra bra. Hadde jeg vært deg hadde jeg drukket mindre øl neste helg og heller spart pengene til disse:

B&W C5 Hodetelefon | Hi-Fi Klubben

Så er du garantert fornøyd
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De B&W-sakene så skikkelig fine ut, passer sikkert fint sammen med B&W-høytalerne mine. Men ville nok kanskje heller satset på Monster Turbine, da de visstnok har et bedre lydbilde ifølge noen tester. Men føler de blir litt dyre, selv om prisforskjellen blir vimset bort på andre unyttige ting uansett...
    Hadde egentlig ikke tenkt å legge så altfor mye penger i det, da de primært vil brukes som backup når jeg ikke gidder å ta med meg QC15 (for de er fantastiske på buss og t-bane). Eneste ulemper er at de er store, samt at de lager "flatt" hår midt oppå hodet...
    Har tittet litt på de Klipsch S4i. Kjøper definitivt ikke "i"-utgaven, da jeg aldri noensinne i livet kommer til å kjøpe noen eple-produkter igjen (bortsett fra en mulig Apple TV-boks som skal jailbreakes med XBMC). Da kjøper jeg heller vanlig S4, så slipper jeg irritasjonsmomentet.
    Merkelig at det skal være såååå vanskelig å lage en kabel med volumkontroll og mic som passer til både iPhone og Android. Elsker proprietære løsninger! (ironi).

Kvaliteten trenger ikke være superduper, da kilde er så-som-så, og bruken sporadisk.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange har problemer med komfort og B&W C5. Lyden er også VELDIG bassorientert og er LANGT fra "nøytral":
    Bowers and Wilkins C5 | InnerFidelity

Hvis isolering/lite lyd lekkasje er førsteprioritet anbefaler jeg Etymotic (f.eks. HF5). De skal sitte forholdsvis dypt i ørekanalen (i forhold til mange andre "propper"). Lyden er "nøytral". En IEM med lydsignatur som kan sammenlignes med AKG K501/601/701 (foruten lydscenen selvfølgelig).

Ellers bør du sjekke ut IEMs fra Shure, Ultimate Ears, Sennheiser, Denon, Monster og andre merker som har produsert kvalitets IEM over en periode.
    Vanskelig med IEMs da det nærmest er umulig å få prøvd før kjøp...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaute7
    Vet ikke om desse kanskje blir for billige for deg, men jeg har hvertfall desse og er strålende fornøyd!

Klipsch Image S4i
    Du får dem i hvit og svart.

Edit: Ser du skal bruke dem mot en galaxy, pause, frem og tilbake på ledningen fungerer kun mot apple produkter tror jeg..

Derfor Klipsch har kommet med Image S4a

Klipsch sine propper har konge lyd!

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil absolutt ikke anbefale deg å kjøpe Jays proppene, da det er noe av det dårligste jeg har prøvd. De må rett å slett alt for langt inn i øre før det kommer noe som helst bass.

Men når det er sagt så kan jeg lett anbefale deg Ultimate Ears TripleFi. Disse koster vel ca 2000 i Norge. Men hvis du kikker litt på e-bay kan du få de til rundt 1000 kroner hvis du leter litt. Ekstremt bra lyd! Det eneste "negative" er at det er litt vrient å få de tilpasset riktig i begynnelsen. Ellers så stikker de også litt langt ut av ørene. Totalt sett utrolig bra, anbefales!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da står det mellom Klipsch S4a og Beyerdynamic foreløpig da.
    Hadde vært supert med fjernkontroll på ledningen, så da ligger Klipsch et lite hestehode foran

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da ble det et sett Beyerdynamic DTX 101 da.
    Fant en litt festlig, men veeeeldig irriterende ting på amazon.com. Det var et fantastisk sett Monster Turbine til $80, men den butikken hadde eksportforbud. Kun tillatt å selge til amerikansk adresse. Det var litt kjiipt. Ellers hadde det blitt dem

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NÅ er jeg skuffet. Superskuffet faktisk. Fikk mine nyinnkjøpte Beyerdynamic-propper og koblet dem til Galaxy SII. Makan til slapp og guffen lyd har jeg aldri vært borti (men fortsatt bedre enn de medfølgende proppene, og bedre enn originale iPhone-propper).
    Men det mest irriterende er at de låter ganske så supert koblet til forsterker eller pc via µDAC'n (ja, jeg veit den er dårlig, men).

Hmmm, kanskje det bare er en vanesak.. Men litt skuffet er jeg. Akkurat som lyden drukner litt når jeg spiller Foo Fighters. Får håpe de vokser litt på meg. Ellers går de i retur. Eller er Samsung Galaxy SII generelt dårlig på lyd? Får ikke direkte spektakulær lyd på Beyerdynamic DT770 (32ohm) heller. Bose QC15 derimot har ok lyd. Merkelig

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende de kommer seg litt etter en del timer (innspilling)

Erfaringsmessig har alle mine ørepropper kommet seg mye etter noen timer vertfall

Har forøvrig ingen erfaring med Beyerdynamic!

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av newman221
    NÅ er jeg skuffet. Superskuffet faktisk. Fikk mine nyinnkjøpte Beyerdynamic-propper og koblet dem til Galaxy SII. Makan til slapp og guffen lyd har jeg aldri vært borti (men fortsatt bedre enn de medfølgende proppene, og bedre enn originale iPhone-propper).
    Men det mest irriterende er at de låter ganske så supert koblet til forsterker eller pc via µDAC'n (ja, jeg veit den er dårlig, men).

Hmmm, kanskje det bare er en vanesak.. Men litt skuffet er jeg. Akkurat som lyden drukner litt når jeg spiller Foo Fighters. Får håpe de vokser litt på meg. Ellers går de i retur. Eller er Samsung Galaxy SII generelt dårlig på lyd? Får ikke direkte spektakulær lyd på Beyerdynamic DT770 (32ohm) heller. Bose QC15 derimot har ok lyd. Merkelig
    Hvis de låter supert på andre avspillere og dårlig på Galaxy, hva er det da å lure på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, skulle man sett. Det er ikke problemer med telefonen, det er ikke problemer med øreproppene. Det er rett og slett Spotify som ødelegger lyden. Testet den innebygde "music player" på telefonen med mp3 av god kvalitet, og der er lyden en helt annen. Da blir lyden vesentlig mer dynamisk, med ganske så punchy bass, og en klar diskant.
    Får kanskje vurdere en overgang til Wimp da, gitt at de leverer bedre lydkvalitet.
    Dette var litt skuffende.

Hadde jeg vært smart hadde jeg brukt en iPhone og de medfølgende grusomme øreproppene. Da hadde jeg aldri oppdaget slapp lydkvalitet på Spotify hehe. Disse Beyerdynamicene er kanskje litt kritiske til kilden?
    Jaja, godt at jeg har QC15, for disse er jo bare backup når jeg ikke har plass eller mulighet til å ta med de store.

Får vel si meg fornøyd

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig fornøyd med Sennheiser CX400II med formstøpte plugger fra Hansen Teknikk & Co | Formstøpte ørepropper - Skreddersydd lyd til ditt øre

Fungerer fint med originale propper også

Vidar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd sennheiser CX 300 II, klipsch 4s og beyerdynamic dtx100. Av disse synes jeg klipsch 4s var best, men det er ikke så langt mellom dem og dtx100. Dtx100 har litt mørkere lydbilde og litt mer bass. Siden 4s også er billigere så mener jeg det er et bedre kjøp.
    Har du prøvd å spille fra ipod? Jeg har dtx100 nå og galaxy sII, men har aldri prøvd å spille musikk fra mobilen. Bruker en ipod touch, hvor jeg har lagret all musikken.

Edit: Leste ikke langt nok i tråden før jeg svarte. Bra du er fornøyd newman. Tror ikke de er mer kritiske til kilden enn andre propper med grei kvalitet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være greit dette her. Nå i det siste har jeg begynt å irritere meg fordi de lett faller ut av ørene. Kabelen er litt stiv, så det hjelper ikke akkurat på å holde dem på plass.
    Var innom Hifiklubben på Grensen og testet utvalget de hadde der, og de eneste jeg likte der var DENON AH-C710. Tror jeg er sær og har rare ører... B&W C5 var grusomme. Ikke spesielt god lyd, og komfort var nesten fraværende. Bose IE2 derimot, de er komfortable.

Tror jeg bare holder meg til Beyerdynamic-proppene, så får jeg bare kose meg ekstra masse når jeg er hjemme med DT770 eller tar med meg QC15 på tur. 550kr var uansett veldig billig, så skal vel ikke klage så altfor høyt.

Og til deg som nevnte at DXT101 har mørk lyd: last ned biwavegen.exe. Den er ganske fin, der kan du sette på rosa støy (pink noice) over natta, tilogmed i intervaller. Jeg satt på 60 min intervaller med 20 min pause over en lang natt, og da jeg testet dem dagen etter var lyden klar og koselig. Ble faktisk veldig overrasket over at det hadde slik effekt.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •