[LØST]Nytt headset: Musikk, gaming og film.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

[LØST]Nytt headset: Musikk, gaming og film.

Hei! Mitt gamle Pioneer se.mj3 har bestemt seg for å gradvis ta kvelden, så jeg er ute etter et nytt headset. Jeg hadde i bunn og grunn ikke noen tanker utenom headset, men når jeg leser om Beyerdynamic DT770 pro kommer det alltid opp råd om headset forsterker.

Headsettet skal brukes til Musikk, gaming og film. Både på bærbare enheter og på stasjonær pc. De bærbare enhetene jeg kommer til å bruke er en creative x-fi mp3-spiller, Nokia N900 og bærbare pc-er.

Jeg har som sagt mer eller mindre bestemt meg for Beyerdynamic DT770 Pro, 80 ohm's versonen, med disse faktorene i tankene:

God lyd
    Støydempende
    God pris
    Gode tilbakemeldinger generelt.

Liker fargen8-)

Dette headsettet burde også passe musikksmaken min ganske godt. Hører på alt fra jazz (god mellomtone og kvalitet generelt) til elektronika (mye bass).

EDIT: Audio Tecnica ATH-m50: Vurderer denne sterkt nå, sammen med en fiio e7. Ser veldig bra ut sammen. Men hvor mye støy demper det i forhold til DT770 Pro?

SÅ: Var det problemet med forsterker. Jeg hadde aldri hørt om forsterkere til headsett før igår. Jeg har sett mest på FiiO E7 og E11., men jeg ønsker selvfølgelig å høre på mer erfarne mennesker.

Jeg ønsker:

God batteritid. 10 timer på E11 er kanskje litt snaut?

Grei pris: Jeg ønsker ikke å bruke mer enn 1-1,5 tusen med mindre det er verdt det. Dealextreme er en mulighet, men likevel: Ikke for dyrt.

God kvalitet: Jeg ønsker at forsterkeren skal kunne vare mer enn et år, for å si det sånn.

Er det andre bedre forsterkere til prisen? Andre headsett jeg burde se på?
    Helst fra norske nettbutikker.'
    '
    Tusen takk for at du har tatt deg tid til å lese!:-D

Mvh Lakrisbåt

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dt 770 demper mer støy enn m50, men de er ikke portable. Fiio e7 er massegodlyd for pengene, enten fra PC eller portabel spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BleaK
    Dt 770 demper mer støy enn m50, men de er ikke portable. Fiio e7 er massegodlyd for pengene, enten fra PC eller portabel spiller
    Aha. Så den gode kombinasjonen her er Dt770 pro + E7, for Beyer-headsettet er vel ikke verre enn at man får det med seg?

Takk for svar!

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lakrisbåt
    Aha. Så den gode kombinasjonen her er Dt770 pro + E7, for Beyer-headsettet er vel ikke verre enn at man får det med seg?

Takk for svar!
    Nei, det er bare mindre portabelt enn m50'ene siden det ikke kan pakkes sammen på noen måte

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BleaK
    Nei, det er bare mindre portabelt enn m50'ene siden det ikke kan pakkes sammen på noen måte
    Da har jeg bestemt meg for Dt770 Pro 80 ohm Så er spørsmålet om noen kan anbefale bærbar forsterker, til en grei pris, hvis det trengs for mobile enheter. Fiio E7/E11? Andre? Greit med DAC, hvis noen lurer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg FiiO E11 som jeg bruker sammen med AKG Q460 og 271 MKII, og det syntes jeg funker veldig bra. Nå bestilte jeg nettopp ATH-m50 i dag, så jeg satser på at den også funker bra sammen med E11.

Batteriet varer bare rundt 10 timer og det blir litt knotete med volumbryteren når jeg fester den på en iPod touch. Sammen med litt mindre spillere som f.eks iPod nano så er den helt knall, da kan man i det minste justere volum uten å ta spilleren ut av lomma.

Akkurat nå vurderer jeg å kjøpe en E7 eller E17 fordi jeg også er litt sugen på DAC selv. Har hørt veldig mye bra om E7 og den skal vistnok ha rundt 80 timers batteri som er et stort pluss, i motsetning til den kvassere E17 som skal ha rundt 15 timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en µDAC for en god stund siden. Ganske kjekk USB-DAC. Ikke portabel da, men fungerer finfint til min Beyerdynamic DT770 og PC. Ingen tegn til støy på den.
    Kjempelyd på DT770, veldig fornøyd med dem. Komfortable å ha på hodet i lang tid også.
    Men hvorfor ikke vurdere 32 ohms utgaven? Den er greiere å ha med å gjøre på mindre enheter, og etter hva jeg har funnet ut er det ikke så mange som har funnet forskjeller mellom 32 og 80 ohms-utgaven...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av newman221
    Jeg kjøpte en µDAC for en god stund siden. Ganske kjekk USB-DAC. Ikke portabel da, men fungerer finfint til min Beyerdynamic DT770 og PC. Ingen tegn til støy på den.
    Kjempelyd på DT770, veldig fornøyd med dem. Komfortable å ha på hodet i lang tid også.
    Men hvorfor ikke vurdere 32 ohms utgaven? Den er greiere å ha med å gjøre på mindre enheter, og etter hva jeg har funnet ut er det ikke så mange som har funnet forskjeller mellom 32 og 80 ohms-utgaven...
    Koster like mye, fetere fargekombo, også har jeg vurderinger fra kjente om at den har bedre bass

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av newman221
    Jeg kjøpte en µDAC for en god stund siden. Ganske kjekk USB-DAC...
    NuForce uDAC-2 er en av de dårligste dac/head-amp uansett prisklasse. Gjør et søk på forumet så får du se... eller klikk her:
    NuForce uDAC-2

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    NuForce uDAC-2 er en av de dårligste dac/head-amp uansett prisklasse. Gjør et søk på forumet så får du se... eller klikk her:
    NuForce uDAC-2
    Kan du anbefale en amp da, hvis du kommer på noen i farten? Ser at du har litt peil. Trenger IKKE dac, heller bedre batteri/lyd. Må helst kjøpes på nett, eller på fysisk butikk i Oslo-området

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lakrisbåt
    Kan du anbefale en amp da, hvis du kommer på noen i farten? Ser at du har litt peil. Trenger IKKE dac, heller bedre batteri/lyd. Må helst kjøpes på nett, eller på fysisk butikk i Oslo-området
    Mange som vil melke head-dac/amp markedet. Dermed er det mye "søppel" som lover mye og yter forholdsvis dårlig. En av de bedre bærbare head-amp, er DIY head-amp O2. Man får kjøpt ferdigbyggede versjoner hvis man ikke er for selvbygg.

Men, jeg anbefaler heller å kjøpe Beyerdynamic DT770 Pro 32 versjonen. Da kan du kutte ett ledd i forsterker kjeden (noe som ALLTID er bra, hvis gain ellers er god nok til ønsket lydtrykk) og drive dem direkte fra mp3spiller, etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor 80 ohm?
    Bare så du har en unnskyldning for å kjøpe mer elektronikk? Jeg har 32 ohm utgaven, og den fungerer ypperlig med iphone, vet ikke hvordan det fungerer med andre bærbare enheter, men går ut fra at det går greit. Har også kjøpt et par creative sound blaster x-fi eksterne lydkort [1], har ett på jobben og ett hjemme. Fungerer veldig bra sammen, vil anbefale noe i den retning om du bruker laptop som lydkilde.

Er det noen forskjell i lydgjenngivelse på 80 og 32 ohms modellene? Siden budsjett for headsetforsterker tilsynelatende er begrenset vil du kanskje ikke ende opp med bedre resultat uten flere mer eller mindre tvilsomme elektronikk-trinn mellom?

[1] Komplett.no - Creative SB X-Fi Surround 5.1 PRO

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale denne
    iBasso

DAC/AMP 'en fra Ibasso. Fungerer knirkefritt med lang batteritid og en rå DAC enhet.

Litt utenfor ditt budsjett, men ville nevne den uansett. Bruker den på reise som dac, optisk fra laptop----->Ibasso---->Sennheiser mx980 propper. Herlig lyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Beyerdynamic Dt770 Pro 32Ohm:-D Låter fortreffelig hittil. God bass, isolerende, god komfort, og generellt deilig lydkvalitet både på stereoen og mobilen. Godt valg som jeg kan anbefale til alle andre

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyerdynamic DT770 Pro er bra de, har selv 80 Ohm versjonen, drevet av headphone amp på lydkortet Asus Xonar Essence STX, låter herlig!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •