Astro A40 vs Turtle Beach px5 vs Sharkoon digital vs Logitech G930

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Astro A40 vs Turtle Beach px5 vs Sharkoon digital vs Logitech G930

Vel, skal kjøpe meg et nytt headset jeg skal bruke på min ps3, kjøpte i dag Steelseries V2 men de var ikke noes pses spør du meg, helt vanlig stereo lyd, har fra før sennheiser 595 og de spiller like bra. Jeg vil ha noe som er rått rett og slett. Diss har jeg nå konkludert med at er alternativer :

Astro A40
    Astro A40 Audio System | A40 Headset & Mixamp | AstroGaming.com

Turtlebeach px5
    PS3 Wireless Headset Dolby 7.1 Surround Sound | Ear Force PX5 | Turtle Beach

Sharkoon Sharkoon X-Tatic Digital (visstnok like Tritton AX pro)
    X-Tatic Digital | SHARKOON Technologies GmbH

Logitech G930
    Logitech Norge - Wireless Gaming Headset G930

Vel, de 2 første og den siste er stereo tlf med virituell 5,1 (7,1)
    Sharkoon er faktisk ekte 5.1 (7.1) Denne har 8 høytallere totalt, de andre 3 har 2 totalt!

Px5 har en funksjon som virker rå, at man kan bestemme selv hvilke lyder som skal høres høyere og har en setting som går på lyden av føtter, man kan sette lyden skikkelig opp der og da er det bedre enn om man har feks ninja pro perk på black ops, er en som spiller kun black ops jeg da :-)

Har noen av dere erfaringer med disse??? har sett mange anbefaler astro, men denne er jo kun virituell 5.1 ikke ekte, vil ha noe som ikke bare er bra lyd men som faktisk vil gjøre det til en opplevelse å spille og som kan gi litt fordeler av å brukes, heller akkurat nå mest mot sharkoon sine siden disse er ekte 5.1 med da 4 høytalere i hver øreklokke :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ha ekte surround, da går du for Sharkoon.

G930 funker ikke på PS3 med mindre du styrer og steller med å kjøre dem gjennom en PC og diverse.
    Astro og TB er virtuell surround som du sier.

Det er veldig lite utvalg når det gjelder gaming-utstyr til konsoll, så Sharkoon er nok det beste du kan få tak i. Vil du ha bredere/godt utvalg, så må du nok desverre hoppe over til PC gaming.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aandresen
    Vel, skal kjøpe meg et nytt headset jeg skal bruke på min ps3, kjøpte i dag Steelseries V2 men de var ikke noes pses spør du meg, helt vanlig stereo lyd, har fra før sennheiser 595 og de spiller like bra. Jeg vil ha noe som er rått rett og slett. Diss har jeg nå konkludert med at er alternativer :

Astro A40
    Astro A40 Audio System | A40 Headset & Mixamp | AstroGaming.com

Turtlebeach px5
    PS3 Wireless Headset Dolby 7.1 Surround Sound | Ear Force PX5 | Turtle Beach

Sharkoon Sharkoon X-Tatic Digital (visstnok like Tritton AX pro)
    X-Tatic Digital | SHARKOON Technologies GmbH

Logitech G930
    Logitech Norge - Wireless Gaming Headset G930

Vel, de 2 første og den siste er stereo tlf med virituell 5,1 (7,1)
    Sharkoon er faktisk ekte 5.1 (7.1) Denne har 8 høytallere totalt, de andre 3 har 2 totalt!

Px5 har en funksjon som virker rå, at man kan bestemme selv hvilke lyder som skal høres høyere og har en setting som går på lyden av føtter, man kan sette lyden skikkelig opp der og da er det bedre enn om man har feks ninja pro perk på black ops, er en som spiller kun black ops jeg da :-)

Har noen av dere erfaringer med disse??? har sett mange anbefaler astro, men denne er jo kun virituell 5.1 ikke ekte, vil ha noe som ikke bare er bra lyd men som faktisk vil gjøre det til en opplevelse å spille og som kan gi litt fordeler av å brukes, heller akkurat nå mest mot sharkoon sine siden disse er ekte 5.1 med da 4 høytalere i hver øreklokke :-)
    Jeg er selv aktiv Cod spiller (BO og MW3), og bruker selv px5. Må bare si at det er en helt supert gaming headset... STOR pluss at det er wireless... løp og kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Jeg er selv aktiv Cod spiller (BO og MW3), og bruker selv px5. Må bare si at det er en helt supert gaming headset... STOR pluss at det er wireless... løp og kjøp

Men, det er som sagt ikke ekte 5.1 da, hva gjør at dette settet er så bra og en annen ting jeg virkelig lurer på er om den funksjonen som gjør at du ghører skritt bedre funker??? Hørt at det forsterker alt annet også som fly, snø som faller osv??? bruker du selv den funksjonen??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og blir det skikkelig surround lyd???

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og blir det skikkelig surround lyd???
    Det har som du sier ikke "ekte" surround lyd, men jeg kan nevne at jeg har spilt en del med Tritton headset også, et headset med flere høytalere i hvert øre. Til film er nok tritton bedre, men det mangler bassen TB har. Til gaming foretrekker jeg lett TB framfor Tritton. Først og fremst pga mangel på ledning og ekstra bass. Surround effekten er etter min mening like bra på begge headset. Spiller du med dead silence hører du lett hvor motstanderen er.

Det er sinnsykt moro når noen sniker seg innpå deg bakfra, og du snur deg i siste sekund for så å ta rotta på de:-D

Alle de forskjellige preset innstillingene har jeg ikke benyttet meg av.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har som du sier ikke "ekte" surround lyd, men jeg kan nevne at jeg har spilt en del med Tritton headset også, et headset med flere høytalere i hvert øre. Til film er nok tritton bedre, men det mangler bassen TB har. Til gaming foretrekker jeg lett TB framfor Tritton. Først og fremst pga mangel på ledning og ekstra bass. Surround effekten er etter min mening like bra på begge headset. Spiller du med dead silence hører du lett hvor motstanderen er.

Det er sinnsykt moro når noen sniker seg innpå deg bakfra, og du snur deg i siste sekund for så å ta rotta på de:-D

Alle de forskjellige preset innstillingene har jeg ikke benyttet meg av.

Dead slinece?? Kan man på black ops gjøre det slik at man kun hører ekketer som skritt etc ? **** så usikker jeg er ass, men har sterkt nå vurdert astro A40 jeg da selv om de er ganske kostbare, koster ca 2500.- med mixamp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dead slinece?? Kan man på black ops gjøre det slik at man kun hører ekketer som skritt etc ? **** så usikker jeg er ass, men har sterkt nå vurdert astro A40 jeg da selv om de er ganske kostbare, koster ca 2500.- med mixamp!
    Søk litt på youtube. Mange videoer om akkurat det du spør om. Uansett hva du velger, så er det ikke den helt store forskjellen.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt alle utenom Astro settet selv. Mine erfaringer:

- Turtle Beach = råtten lyd, surround ok, + for trådløst
    - Sharkoon = råtten lyd men veldig bra surround. Det har også samme funksjon med volum på hver enkelt kanal som TB. minus for evig mye ledninger
    - Logitech G930 = fail, dette er er PC-headsett og vil ikke funke bra med ps3, gå heller for F540. Detter er som TB også trådløst, mye bedre lydkvalitet enn de øvrige men ikke samme surround effekt. + for god komfort på ørene.

Selv syns jeg trådløst er utrolig greit i denne sammenhengen, det er MYE ledninger på de andre. + det er mye enklere å sette "receiver-boksen" nærmt en pc for å bryke skype, noe som er et must pga den elendige in game-chatten til ps3.

Det med surrounden er litt både og. Når jeg testet med Sharkoon-settet så gikk en kompis rundt på en bane i cod og prøvde å snike seg innpå meg, det funket ikke, jeg hørte hvor han kom fra hver eneste gang. MEN da var det bare han og meg på banen. Når det er 10+ spillere og skyting/eksplosjoner alle veier så er det umulig å legge merke til slikt uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Jeg har hatt alle utenom Astro settet selv. Mine erfaringer:

- Turtle Beach = råtten lyd, surround ok, + for trådløst
    - Sharkoon = råtten lyd men veldig bra surround. Det har også samme funksjon med volum på hver enkelt kanal som TB. minus for evig mye ledninger
    - Logitech G930 = fail, dette er er PC-headsett og vil ikke funke bra med ps3, gå heller for F540. Detter er som TB også trådløst, mye bedre lydkvalitet enn de øvrige men ikke samme surround effekt. + for god komfort på ørene.

Selv syns jeg trådløst er utrolig greit i denne sammenhengen, det er MYE ledninger på de andre. + det er mye enklere å sette "receiver-boksen" nærmt en pc for å bryke skype, noe som er et must pga den elendige in game-chatten til ps3.

Det med surrounden er litt både og. Når jeg testet med Sharkoon-settet så gikk en kompis rundt på en bane i cod og prøvde å snike seg innpå meg, det funket ikke, jeg hørte hvor han kom fra hver eneste gang. MEN da var det bare han og meg på banen. Når det er 10+ spillere og skyting/eksplosjoner alle veier så er det umulig å legge merke til slikt uansett.

Vel, dette gjorde ikke valget lettere da :-( Hva er så din anbefaling til meg da ? ingen av disse kom godt ut, best er sharkoon men fortsatt råtten lyd da ??? Astro skal være meget bra, jeg vil ha et headset som gir meg litt plusser ingame om du forstår meg :-) Har som sagt et meget godt stereo headset fra før men vil ha et som er bedre med tanke på å høre motstandere etc ??

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, dette gjorde ikke valget lettere da :-( Hva er så din anbefaling til meg da ? ingen av disse kom godt ut, best er sharkoon men fortsatt råtten lyd da ??? Astro skal være meget bra, jeg vil ha et headset som gir meg litt plusser ingame om du forstår meg :-) Har som sagt et meget godt stereo headset fra før men vil ha et som er bedre med tanke på å høre motstandere etc ??
    Som deg har jeg også inntrykk at Astro er av høyere kvalitet enn de andre, men det vet jeg jo ikke siden jeg ikke har fått testet det. I tillegg er det vel ingen norske butikker som har dette så vidt jeg vet, noe som gjør kjøpet både litt mer risky og ikke minst ganske mye dyrere enn de andre med tanke på toll og tull osv.

Hvis du vil slippe ledninger ville jeg gått for F540 men jeg får inntrykk av at surround delen tiltaler deg mer. Og da står du jo igjen med Astro og Sharkoon, Begge disse har EKTE surround med optisk inngang og egen Dolby Digital dekoder mens Turtle Beach har den mer vanlige virtual surrounden. For min del kan dette absolutt ikke sammenlignes så jeg hadde ikke gått for TB.

Så hvis du spiller mye "snikete" med ninja perk o.l. hadde jeg da gått for Astro eller Sharkoon. Og med tanke på forhandler (garanti osv) og ikke minst prisen hadde jeg da gått for Sharkoon. Dette får du for 995,- her så med tanke på de kriteriene du stiller her er det headsettet jeg hadde gått for.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som deg har jeg også inntrykk at Astro er av høyere kvalitet enn de andre, men det vet jeg jo ikke siden jeg ikke har fått testet det. I tillegg er det vel ingen norske butikker som har dette så vidt jeg vet, noe som gjør kjøpet både litt mer risky og ikke minst ganske mye dyrere enn de andre med tanke på toll og tull osv.

Hvis du vil slippe ledninger ville jeg gått for F540 men jeg får inntrykk av at surround delen tiltaler deg mer. Og da står du jo igjen med Astro og Sharkoon, Begge disse har EKTE surround med optisk inngang og egen Dolby Digital dekoder mens Turtle Beach har den mer vanlige virtual surrounden. For min del kan dette absolutt ikke sammenlignes så jeg hadde ikke gått for TB.

Så hvis du spiller mye "snikete" med ninja perk o.l. hadde jeg da gått for Astro eller Sharkoon. Og med tanke på forhandler (garanti osv) og ikke minst prisen hadde jeg da gått for Sharkoon. Dette får du for 995,- her så med tanke på de kriteriene du stiller her er det headsettet jeg hadde gått for.
    Det er vel greit å nevne hvilke TB headset du har hatt. Jeg er absolutt ikke enig i det du sier.

Det fungerer utmerket til COD selv om du spiller ground war. Du hører vanvittig mange detaljer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel, faktsik har du feil med en ting, nemlig at Astro har ekte 5.1, det er vel ikke riktig med tanke på at det kun er en høytaller i hver klokke mens sharkoon har 4 i hver.... ?

Forresten så spiller jeg ikke sniking men løper rundt som rambo og dreper alle jeg ser :-p så nå må du hjelpe meg, hva tar jeg ?

Vel, når det gjelder pris vil de koste meg de astro kr 2500.- da blir det sendt i fra Sverige gjennom denne nett butikken : Gamestate - Astro Gaming Partner (da ink frakt og toll) Det er dyrt men om de er mye bedre enn sharkoon ville jeg kjøpt de, men jeg vet da fader :-(

Eneste som fortsatt gjør meg usikker ang sharkoon er jo det du sier at det er vrappy lyd da? Det som er noe av det viktigste er jo et headsettet fanger opp detaljerte lyder, er det et detaljert headset med tanke på lyd???

Forresten, vet du hva som er så rått med en slik mix amp? hva gjør den egentlig med lyden? Mange sier at headset blir så rått når man kobler på dette, eneste jeg nesten ser for meg er at det blir mere trøkk men ikke stort mere ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, faktsik har du feil med en ting, nemlig at Astro har ekte 5.1, det er vel ikke riktig med tanke på at det kun er en høytaller i hver klokke mens sharkoon har 4 i hver.... ?

Forresten så spiller jeg ikke sniking men løper rundt som rambo og dreper alle jeg ser :-p så nå må du hjelpe meg, hva tar jeg ?

Vel, når det gjelder pris vil de koste meg de astro kr 2500.- da blir det sendt i fra Sverige gjennom denne nett butikken : Gamestate - Astro Gaming Partner (da ink frakt og toll) Det er dyrt men om de er mye bedre enn sharkoon ville jeg kjøpt de, men jeg vet da fader :-(

Eneste som fortsatt gjør meg usikker ang sharkoon er jo det du sier at det er vrappy lyd da? Det som er noe av det viktigste er jo et headsettet fanger opp detaljerte lyder, er det et detaljert headset med tanke på lyd???

Forresten, vet du hva som er så rått med en slik mix amp? hva gjør den egentlig med lyden? Mange sier at headset blir så rått når man kobler på dette, eneste jeg nesten ser for meg er at det blir mere trøkk men ikke stort mere ?
    Sharkoon er det samme som tritton. Og lyden er langt fra crappy.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viking: Jeg har hatt TB PX21 og PX3, og disse hadde begge altfor dårlig lydkvalitet syns jeg og jeg ble heller ikke imponert over surrounden sammenlignet med øvrige headset. Så her får vi bare være enig om å være uenig. Nå skal det riktignok sies at jeg visste ikke om PX5, og etter å ha lest litt om dette syns jeg at det ser meget interressant ut. Med en pris på 1999,- hos norsk butikk (gamezone.no) kunne jeg veldig godt tenkt meg å teste dette også.

aandresen: Astro har ikke flere høytalere men har innebygget Dolby dekoder. I praksis tror jeg ikke det utgjør den største forskjellen. De åtte høytalerne i Sharkoon sitter veldig tett. Jeg hadde uansett ikke valgt Astro selv med tanke på import vs. Norsk butikk.

Jeg må innrømme at nå ble jeg såpass nysgjerrig på TB PX5 at jeg syns du skal gå for dette og komme med tilbakemelding her på forumet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharkoon er det samme som tritton. Og lyden er langt fra crappy.
    Hør litt musikk på et noenlunde godt stereoheadsett, og så hører du det samme med Sharkoon/Tritton så hører tror jeg du fort ombestemmer deg. Lyden i Sharkoon høres ut som den kommer fra en tom blikkboks, og skrur du bittelitt opp på volumet forvrenger lyden seg umiddelbart.
    Det er ihvertfall crappy lyd etter min mening.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mix ampen tar seg av Dolby dekodingen + fungerer som forsterker for heasettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viking: Jeg har hatt TB PX21 og PX3, og disse hadde begge altfor dårlig lydkvalitet syns jeg og jeg ble heller ikke imponert over surrounden sammenlignet med øvrige headset. Så her får vi bare være enig om å være uenig. Nå skal det riktignok sies at jeg visste ikke om PX5, og etter å ha lest litt om dette syns jeg at det ser meget interressant ut. Med en pris på 1999,- hos norsk butikk (gamezone.no) kunne jeg veldig godt tenkt meg å teste dette også.

aandresen: Astro har ikke flere høytalere men har innebygget Dolby dekoder. I praksis tror jeg ikke det utgjør den største forskjellen. De åtte høytalerne i Sharkoon sitter veldig tett. Jeg hadde uansett ikke valgt Astro selv med tanke på import vs. Norsk butikk.

Jeg må innrømme at nå ble jeg såpass nysgjerrig på TB PX5 at jeg syns du skal gå for dette og komme med tilbakemelding her på forumet.

Vel, det vil koste meg ca 1700 ink frakt : TURTLE BEACH HEADSET EAR FORCE PX5 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Da er jeg jo rett ved Astro sitt da? Er det det lureste tror du da ? får wireless systemet til atro for 2500.- sendt hit for samme pris og da med ekstra batteri og alle kabler !! Og noe annet viktig er at siden det er wireless så er viss astro unikt pga de sender på en frekvens ingenting annet sendes på derfor er det umulig med forstyrrelser, dette er visstnok det eneste wireless systemet som gjør det!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør litt musikk på et noenlunde godt stereoheadsett, og så hører du det samme med Sharkoon/Tritton så hører tror jeg du fort ombestemmer deg. Lyden i Sharkoon høres ut som den kommer fra en tom blikkboks, og skrur du bittelitt opp på volumet forvrenger lyden seg umiddelbart.
    Det er ihvertfall crappy lyd etter min mening.

Men fanger det opp detaljer og gir detaljert lyd ? Nettopp her tror jeg feks atro er meget bra på nettopp dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forresten...

Sett test av Astro A40 ves PX5 og her kommer Atsro ut som vinner de stedene dette er testet, ref Youtube og google!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •