Trenger sårt hjelp til valg av Headset fra dere ;-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger sårt hjelp til valg av Headset fra dere ;-)

Vel, det har seg slik at jeg gamer veldig mye Black ops online og bruker da PS3 :-) Bruker ofte mitt hjemmekino (Yamaha Rxv 1800) anlegg men kunne tenke meg et fett headset, disse har jeg vurdert:

TRITTON Hodesett AX 720 Gaming Headset
    TRITTON Hodesett AX Pro
    STEELSERIES Hodetelefoner - Siberia V2
    TURTLE BEACH Trådløse hodetelefoner med mikrofon PX3
    TURTLE BEACH Hodesett Ear Force PX21 - svart
    Sony PS3 Wireless Stereo Headset 7.1

Er det noen andre som er bedre ? Jeg vil ikke over 1500 helst gjerne under det og alle de settene jeg har satt opp ligger under det med frakt fra nettbutikk! Jeg vil helst ha tråd da jeg mener dette er bedre enn trådløst og man slipper tenke på lading etc. Vil ha et som har mye trøkk og som sagt brukes det kun til gaming og da spes black ops, må også ha mic på det da jeg bruker det ofte. Har i tillegg et sennheiser 595 som jeg bruker men mangler mic og litt kort ledning, bra med 5m det holder :-)

Hadde bestemt meg for TURTLE BEACH Hodesett Ear Force PX21 - svart men det mangler surround?? men vet ikke hvor viktig og bra det er på de andre ?

Håper noen som har erfaringer gjerne fra flere av disse og dere kan komme med gode råd og tips :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jar også vurdert disse

turtlebeach px5
    Astro A40

Noen mente også at :
    siberia v2, sammen med en astro mixamp er best ??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aandresen
    turtlebeach px5
    Astro A40

Noen mente også at :
    siberia v2, sammen med en astro mixamp er best ??
    Støtter de to der ja

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Støtter de to der ja

Mener du da astro A40 eller Turtle beach ? Og har du testet noen av de ? Og hvorfor burde man ha slik mix ap til et sånt headsett? som feks A40?

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyer Dynamic Dt 770 Pro 80ohm.. Sykt Bra. På Tilbud Også Så Jeg Sist...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Beyer Dynamic Dt 770 Pro 80ohm.. Sykt Bra. På Tilbud Også Så Jeg Sist...

Ikke er det 5.1 og ikke er det mic ?????? Hvorfor i all verden skal jeg ha det da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville uten tvil gått for Siberia V2.

Selv har jeg brukt Siberia i over 7 år (V1 og V2) og har fortsatt ikke kommet over et gaming headset som er like behagelig å bruke over lengre tid.

Klar og fin lyd, fantastisk komfort, god mikrofon, virtuell surround.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blake

Selv har jeg brukt Siberia i over 7 år (V1 og V2) og har fortsatt ikke kommet over et gaming headset som er like behagelig å bruke over lengre tid.

Men denne er jo så billig, er jo et headsett til ca 500 kr jo og med den mix amp er det snakk om kanskje 3-500 kr opp el noe slikt??? Gjør det stor forskjell med mix amp da ? og har du selv testet noen av de jeg foreslo som feks det Astro A40?? Virker fett med også det px5 som gjør at man hører fotskritt mye høyere enn med ninja pro på feks black ops da !

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og prismessig er jo dette på nivå i nettbutikker med TURTLE BEACH Hodesett Ear Force PX21 har du testet det feks ? og hvordan er de 2 sammenliknet med hverandre?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men denne er jo så billig, er jo et headsett til ca 500 kr jo og med den mix amp er det snakk om kanskje 3-500 kr opp el noe slikt??? Gjør det stor forskjell med mix amp da ? og har du selv testet noen av de jeg foreslo som feks det Astro A40?? Virker fett med også det px5 som gjør at man hører fotskritt mye høyere enn med ninja pro på feks black ops da !
    Siberia blir regnet som et av de beste gaming headsettene på markedet, og med tanke på prisen så får man enormt mye for pengene. Så lenge du behandler det pent så burde det holde en god stund også. Jeg har hatt mitt Siberia V1 i over 7 år nå, og det eneste jeg har ødelagt er den eksterne mikrofonen som jeg klarte å tråkke på i fjor, så da gikk jeg til innkjøp av et Siberia V2.

Jeg har kun brukt dette med SteelSeries sitt eget Siberia USB lydkort som jeg har kjøpt utenom for ca 250,- og det funker kjempebra bra til f.eks CoD og BF3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siberia blir regnet som et av de beste gaming headsettene på markedet, og med tanke på prisen så får man enormt mye for pengene. Så lenge du behandler det pent så burde det holde en god stund også. Jeg har hatt mitt Siberia V1 i over 7 år nå, og det eneste jeg har ødelagt er den eksterne mikrofonen som jeg klarte å tråkke på i fjor, så da gikk jeg til innkjøp av et Siberia V2.

Jeg har kun brukt dette med SteelSeries sitt eget Siberia USB lydkort som jeg har kjøpt utenom for ca 250,- og det funker kjempebra bra til f.eks CoD og BF3.

Men funker dette headsettet på PS3 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men funker dette headsettet på PS3 ?
    Det finnes en egen PS3 modell:
    Siberia V2 PS3

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en egen PS3 modell:
    Siberia V2 PS3

Men, ser et annet prob med dette headsettet nemlig kabel lengden :-( er jo kun 2 el 3 m, jeg må ha minst 3,5 ellers må jeg begynne å skjøte den og de skjøteablene suger jo!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, ser et annet prob med dette headsettet nemlig kabel lengden :-( er jo kun 2 el 3 m, jeg må ha minst 3,5 ellers må jeg begynne å skjøte den og de skjøteablene suger jo!
    Kabelen for audiomixeren er 3m + kabelen for headsettet er 1m.
    Frequently Asked Questions - How long are the cables on the Siberia v2 for PS3?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen for audiomixeren er 3m + kabelen for headsettet er 1m.
    Frequently Asked Questions - How long are the cables on the Siberia v2 for PS3?

Vel, da sitter jeg med disse her nå, var og kjøpte de på spaceworld og fikk de for 799.- er vel grei pris? og det er da seff ps3 utgaven da! Men du, hva med sånn mix amp trenger jeg det ? kobler vel denne rett i min reciver og så inn i ps3 el hva ? usikker på akkurat dette !! Forresten står på esken at ledningen er 4m på audiomixer og 1 m på headset???

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da sitter jeg med disse her nå, var og kjøpte de på spaceworld og fikk de for 799.- er vel grei pris? og det er da seff ps3 utgaven da! Men du, hva med sånn mix amp trenger jeg det ? kobler vel denne rett i min reciver og så inn i ps3 el hva ? usikker på akkurat dette !! Forresten står på esken at ledningen er 4m på audiomixer og 1 m på headset???
    PS3 versjonen pleier å gå for 8-900 kroner så det er en grei pris det. 4 meter er jo også bedre enn 3 meter.

Den kobles slik:
    http://cdn-web.steelseries.com/wp-co...r_ps3_spec.jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 versjonen pleier å gå for 8-900 kroner så det er en grei pris det. 4 meter er jo også bedre enn 3 meter.

Den kobles slik:
    http://cdn-web.steelseries.com/wp-co...r_ps3_spec.jpg

Jepp :-) Men du hvordan kobler man dette med tanke på at jeg bruker min prosjektor og kobler da bildet gjennon min yamaha rxv 1800 reciver, hvordan kobler jeg da dette med tanke på at jeg ikke vil bruke min tv men kun prosjektoren :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp :-) Men du hvordan kobler man dette med tanke på at jeg bruker min prosjektor og kobler da bildet gjennon min yamaha rxv 1800 reciver, hvordan kobler jeg da dette med tanke på at jeg ikke vil bruke min tv men kun prosjektoren :-)
    Jeg har desverre ingen erfaring med hvordan det skal kobles til en reciever/prosjektor, men går ut i fra at det bare er å kjøre lyden gjennom headphone jacken på recieveren og koble headsettet på der.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ingen erfaring med hvordan det skal kobles til en reciever/prosjektor, men går ut i fra at det bare er å kjøre lyden gjennom headphone jacken på recieveren og koble headsettet på der.

Vel, har de på meg nå, men syntes ikke de er spes behagelige å ha på seg ved ørene? Har normale ører vil jeg si men syntes klinkende er litt små og presser litt? Skulle ikke vært helt runde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •