Dac og forsterker til Beyerdynamic T70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer nr1Pantani sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dac og forsterker til Beyerdynamic T70

Hei.
    Har kjøpt meg nye Beyerdynamic T70. Beyerdynamic T 70 | Lyd & Bilde
    Bestilte meg samtidig Musical Fidelity V-CAN II forsterker og V-DAC II. Disse har jeg blitt lovet skulle komme hver dag i 14 dager nå, men ennå ikke kommet :evil: . Begynner å gi de opp. Jeg har derfor lyst til å d... i de og kjøpe noe annet i stede. Har et buskjett på ca. 7000.
    Er det noen her som har forslag på forsterker og dac som passer til T70` min, og som kan skaffes innen "rimlig" tid ? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en brukt Benchmark eller Lavry dac?

Da vil du til og med ha penger til overs.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm.... Lavry dac11 kan jo sikkert friste. Noen som vet hvordan denne er på jitter? Har forstått at dette er viktig ved bruk av USB...
    Noen som vet hvordan Burson HA-160D går sammen med Beyer T70?
    Setter stor pris på svar....er ny på HeadFi serru, men liker god lyd. Har forstått at dette er "billigste" vei til "nirvana"...hehehe :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benchmark og Lavry er ikke sammenlignbart med Burson, de to førstnevnte er seriøse produsenter.

Jitter er ikke noe tema med en proffdac.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm....ligger en på brukten på Finn.no, men ser ut som den ikke har USB inngang??
    Noen som vet hva som spiller best av Musical Fidelity M1HPA og Musical Fidelity V-CAN II forsterker sammen med V-DAC II?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For den prisen nytt ville jeg klart gått for Burson Ha 160DS. (Benchmark og Lavry er ikke sammenlignbart med Burson, de to førstnevnte er seriøse produsenter). Mener du at Burson ikke er seriøse?. Jeg har et inntrykk av det jeg har lest om Burson på headfi og hele verdens pressen at de er i toppen når det gjelder pris/kvalitet. Hvis du kan klare deg med brukt kan du komme ganske langt med 7000. Jeg har testet en del i den prisklassen de siste mnd og sitter nå igjen med Burson Ha160 og MF M1 dac. Dette kostet meg 5700 pent brukt.Et par av forsterkerene låt like bra og bedre på noen områder men Burson hadde en fordel i mine ører. Den spiller alle musikktyper bra og den drar både lav og høy impedanse med tilnærmet lik effekt. Er mye snacks ute så mitt tips er test for du kjøper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M1 Hpa låter meget bra. Kanske lik Burson med litt større lydbilde men litt mindre punch. Kun mitt objektive synspunkt.

Newcomer chrisjorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He-400

Gutter, livet blir ikke slik en planla det, og her er huset fullt av snørrunger, som bare må klø på fars utstyr..Har noen et tips til en grei Boks jeg kan kople på MACén? par-tre tusen for en ukomplisert grei DAC/AMP?

Vet VELDIG godt hva jeg skal kjøpe når jeg blir stor...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VikNor77
    For den prisen nytt ville jeg klart gått for Burson Ha 160DS. (Benchmark og Lavry er ikke sammenlignbart med Burson, de to førstnevnte er seriøse produsenter). Mener du at Burson ikke er seriøse?. Jeg har et inntrykk av det jeg har lest om Burson på headfi og hele verdens pressen at de er i toppen når det gjelder pris/kvalitet. Hvis du kan klare deg med brukt kan du komme ganske langt med 7000. Jeg har testet en del i den prisklassen de siste mnd og sitter nå igjen med Burson Ha160 og MF M1 dac. Dette kostet meg 5700 pent brukt.Et par av forsterkerene låt like bra og bedre på noen områder men Burson hadde en fordel i mine ører. Den spiller alle musikktyper bra og den drar både lav og høy impedanse med tilnærmet lik effekt. Er mye snacks ute så mitt tips er test for du kjøper.
    Jeg ser ikke på Burson som noen seriøs produsent nei, har aldri lyttet til de og jeg kommer heller aldri til å gjøre det. Markedsføring og design har de iallfall greie på.

Det er gjerne sånn på internettforum at flokken følger bjellesauene.

6moons and Burson have been naughty.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Peachtree Audio DAC-IT og en Rega Ear forsterker. Koblet opp i går. Veldig detaljert i forhold til det jeg er vant med, men det er jo nesten ikke bass eller "basstrykk"!!!!!!!! Ekstremt skuffende!!!!! Håper og regner med at det er p.g.a. at Beyer T50`ene må spilles inn:? Non som kan bekrefte/avbekrefte dette?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nr1Pantani
    Da ble det Peachtree Audio DAC-IT og en Rega Ear forsterker. Koblet opp i går. Veldig detaljert i forhold til det jeg er vant med, men det er jo nesten ikke bass eller "basstrykk"!!!!!!!! Ekstremt skuffende!!!!! Håper og regner med at det er p.g.a. at Beyer T50`ene må spilles inn:? Non som kan bekrefte/avbekrefte dette?
    Var det ikke T70 du hadde kjøpt? I så fall er min soleklare anbefaling at du matcher dem med en forsterker og DAC som ikke ligger på den "lyse og detaljerte siden", da det veldig fort kan bli for mye.

Når det gjelder bassen i T70 var det også mitt ankepunkt at jeg gjerne kunne ønske meg litt mer. På akkurat det punktet er de åpne klokkene fra Hifiman HE-300, mye fyldigere og har mer bass. Det er også mer bass i de nye AKG K550, som det kommer omtale av i neste WATT. Men ikke avgrunnsdyp subbass.....

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, var T70ops: . Er Musical Fidelity V-Can2 og V-Dac2, eller Musical Fidelity M1 HPA på den lyse eller "mørke" siden?
    (Spør om de da den lokale sjappa kan skaffe de...)

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nr1Pantani
    joda, var T70ops: . Er Musical Fidelity V-Can2 og V-Dac2, eller Musical Fidelity M1 HPA på den lyse eller "mørke" siden?
    (Spør om de da den lokale sjappa kan skaffe de...)

Jeg har Schiit Lyr til T70. Meget fornøyd!!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre enda ikke fått testet ut M1 HPA, men slik jeg kjenner MF sitt klangideale fra forsterkere og spillere (i den nye serien/utgaven) så holder de lite tilbake og er ikke akkurat "fete" i klangen.

Schiit Lyr som nevnes her er jo rørbasert og kan jo være en bedre match om det skal byttes rør for å endre klangstrukturen til det du ønsker. Men er jo en del dyrere igjen, vel?

Nå skal det også sies at folk har forskjellige preferanser. Det kan være at ditt "bassbehov" er større enn andres og ergo så kan en jo havne i en situasjon der en aldri finner en forsterker som kan gi klokkene den bassen du ønsker. Sammenlign gjerne med vanlige høyttalere. Passer de ikke i rommet, og lyden er tynn og skrikete, så hjelper det ikke noe som helst å tweake med forskjellige kilder og forsterkere. Interaksjonen mellom rom og høyttalere, og i dette tilfellet, hodetelefonene alene står for det aller meste av den lyden du klarer å oppnå. Kanskje så mye som 80%? Resten kan tas med de resterende komponentene som kilde (DAC/CD-spiller), forsterker, kabler m.m.m. Etter min mening.

Jeg ville gitt dem litt mer tid til innspilling og kanskje også litt øretilvenning før jeg hadde tatt mitt endelige valg. Men endrer det seg ikke i løpet av en uke eller to, så spørs det om ikke det er like greit å tenke på et hodetelefonbytte.

Følger spent med...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke lett det der,jeg har testet Lyr og Hpa . Lyr fikk virkelig fart og varme i mine Q 701 og den er billigere enn Hpa selvom du må betale moms og toll. Hpa er den beste ampen jeg har testet til nå på Ultrasone pro 900 og Denon 5000. Jeg endte opp med en burson som et andre valg bak Hpa. Burson er varmere i lyden enn Hpa men har et litt mindre lydbilde i mine ører. Lyr har ekstremt mye krefter og kan dra alt men lyden var ikke like detaljert som Hpa og Burson .. Et annet billig alternhativ Schiit asgaard låter ganske likt Burson men den trives best med lav impedanse. Du har jo som nevnt her røramper som du kan endre litt på lyden med bytte av rør. Jeg bor litt langt unna deg men låner gjerne bort et par dager så du får testet. Jeg er på ingen måte expert på dette men kan ikke forstå hvordan en Rega Ear kan dra noe som helst av fullsize headphones i et tilfredstillende bass nivå. Jeg har bestilt meg en diy kopi av Ear som jeg skal bygge for moro skyld til den nette sum av 125Kr med frakt Prøv noe med mer power som matcer bra med 250ohm og se hva du syntes før du bestemmer deg. Har personlig ikke testet T70 men de er jo lukket og det jeg har testet av den typen har alle gitt mer enn nok bass men mindre stage. Jeg har ikke holdt på med dette lenge men fant ut som deg at det var den billigste veien til nirvana. Feks mine Q701 brukte 100-150 timer før elemetet slapp og ga tilfredstillende bass. Fetteren min kjøpte et par samtidig,de er bare brukt 10timer og når vi kryssbyttet dagen vi kjøpte de var lyden identisk. Sist helg hadde vi en lytte kveld og begge var enige om at mine hadde bass som både gikk dypere og hadde mer punch og mindre sibilanter. Pro 900 hadde så mye bass at jeg så meg nødt til og mode de med demping (kees mod). Kilden har definitivt hatt mest og si på lyden hos meg men det gjelder det totale lydbildet og ikke så mye bassen. Nå må jeg si meg veldig førnøyd selvom jeg veit at det kan bli så mye bedre men det koster

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja...da måtte jeg plutselig til Nordsjøen igjen gitt. Måtte ut en uke tidligere så da blir det 3 uker. Meeen, fikk med meg Dac, forsterker og T70`ene da, så nå har jeg satt de til å spille 24t i døgnet fra PC`n :-D .
    Har foresten byttet ut Rega Ear forsterkeren med en MF V-CAN forsterker jeg fikk låne. Synes den hadde litt mere trykk i bassen, men alikevel er det ganske så puslete synes jeg. Til å med noen billige AKG K450 har en "bedre" bass (Resten av lydbilde er selfølgelig ræva i forhold til T70`n..hehehe) Er akkurat som når man skrur av all bassen på steroforsterkeren hjemme......blir litt puslete på en del musikk da....:???: Kunne vært interessant å prøve prøve litt VikNor77 :-D
    Men, nå skal jeg la de få noen 100 timer her ute, så får jeg se hva som skjer... Er det ikke bedring får jeg prøve noe annet nå jeg kommer hjem. En Musical Fidelity M1HPA blant annet. Hjelper ikke det blir det nye klokker:evil: sukk.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •