Hjelp angående mitt Head-FI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp angående mitt Head-FI

Hei, jeg er ganske ny når det kommer til Head-FI, så har noen spørsmål som garantert noen av dere ikke har noen problemer å svare på.

Jeg har gått til innkjøp av:
    Monster Miles Davis Tribute™
    Monster Beats Dr.Dre Studio
    Begge fikk jeg til 2000,- per stk, noen som virker som en god pris

Har også lyst til å kjøpe meg:
    Sennheiser HD 598, det lille jeg har hørt av dem virket veldig imponerende, skader jo heller ikke at de har etter min mening et fantastisk utseende Har tenkt å bruke de Sennheiser til data, dataspill. Lyd dempingen i Beats Studio ikke passer meg når jeg spiller data med voice, hører jo nesten ikke hva jeg sier selv. Liker ikke å spille med in ear, for da gjelder det samme som Beats Studio.

Så kommer egentlig spm om det jeg lurer på:

1: Hvor dårlig er Hodetelefon utgangen på en vanlig forsterker kontra en Head-amp?
    Jeg har Hegel HD2 som jeg bruker som DaC.
    Nå bruker jeg NAD C372 som "head-amp", men vurderer å kjøpe meg en dedikert head-amp, ihvertfall mtp at jeg stort sett sitter ved dataen å hører på musikk. Head-ampen er ganske mye mindre å lettere å plassere ved siden av dataen, kontra en NAD c372.
    Jeg har ikke lyst til å legge alt alt for mye penger i en head-amp.
    2: Hva er en god head-amp?
    3: Er Argon HA1 bedre enn hva f.eks NAD c372 leverer? Har også sett på ARGON HA2 tube, men orker ikke tanken på at jeg evt må bytte rør.
    4: Vurderer også DENON PMA-510AE mtp på at den er ganske liten, pluss at da har jeg en forsterker jeg kan bruke til mindre HT til pcen.
    5: Hva vil dere anbefale meg av head-amp? Noen gode tips? Trenger jeg head-amp på det jeg har av "klokker"?

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann.

kan svare deg på noe av det du lurer på, ivertfall etter mine egne ører.

Jeg har Koss hd380 studio pro, disse er ekstremt nøytrale og farger da lyden meget lite. de skal ha endel felles med hd598.

Svar på spm 5: for å få mest mulig glede av hodetelefonene, JA!

svar på spm 3 og 4:

va idag på hfk å hørte på argon ha2, denon pma-510, denon dcd-510, denon dcd-710 og dcd-1510.

i mine ører er ha2 det beste valget i denne kategorien. det at du "må" bytte rør er nokk noe du slipper å tenke på. er usikker på hvor lang levetid røret i ha2 har, men regner med de har brukt en ålreit kvalitetsrør med veldig lang levetid mtp det ikke er bare å nappe det ut.

Sennheiser krever endel innspillingstid, mine hd380 har 40-50 timer på seg nå og låter bare bedre og bedre.

Du sier du tenker å bruke Sennheiser ved data, da tror jeg ha2 vil være et veldig godt valg mtp usb inngangen.

Denon pma-510ae synes jeg rett å slett ble for skarp, så regner med at hodetelefonforsterkeren i den er meget lite påkostet og nesten bare for syns skyld.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    heisann.

kan svare deg på noe av det du lurer på, ivertfall etter mine egne ører.

Svar på spm 5: for å få mest mulig glede av hodetelefonene, JA!
    Så en vanlig forsterker kan ikke måle seg med en dedikert head-amp?

svar på spm 3 og 4:

i mine ører er ha2 det beste valget i denne kategorien. det at du "må" bytte rør er nokk noe du slipper å tenke på. er usikker på hvor lang levetid røret i ha2 har, men regner med de har brukt en ålreit kvalitetsrør med veldig lang levetid mtp det ikke er bare å nappe det ut.

Sennheiser krever endel innspillingstid, mine hd380 har 40-50 timer på seg nå og låter bare bedre og bedre.
    Hvor lang levetid røret har er vel noe de i hfk burde vite, så det kan jeg jo evt sjekke ut når jeg drar dit.
    Det å spille i Sennheiser skal nok gå bra. De er jo så fantastisk pene

Du sier du tenker å bruke Sennheiser ved data, da tror jeg ha2 vil være et veldig godt valg mtp usb inngangen.
    USB inngangen er jo ikke noe minus, men trenger ikke det så lenge jeg kommer til å bruke Hegel HD 2 som DaC uansett, men hvem veit, kanskje Argon kliner til å overrasker mtp dacen i den?.?.

Denon pma-510ae synes jeg rett å slett ble for skarp, så regner med at hodetelefonforsterkeren i den er meget lite påkostet og nesten bare for syns skyld.
    Ja, har testa 3 forskjellige vanlige forsterkere idag, 2 av dem av den skikkelig dårlige/gamle typen. Det ene problemet som viste seg ganske fort der var jo at det ble veldig mye støy/sus, noe som var sykt irriterende.
    Men C 372 klarte seg fint mtp støy, men der var problemet at selv om volumet var nesten på 0, samt at jeg hadde satt dataen til 20% så ble det latterlig høyt. Var nesten umulig å styre lyden uten at jeg skulle bli redd for hørselen.

Til slutt lurer jeg på om du/dere har noen andre gode forslag til head-amp eller andre løsninger til en pris opp mot/rundt 2000,- Gjør heller ikke noe om det blir 1000,- Er stasjonær head-amp jeg er ute etter i utgangspunktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krisruds

Jeg har gått til innkjøp av:
    Monster Miles Davis Tribute™
    Monster Beats Dr.Dre Studio
    Vurdere også å kjøpe disse:
    Sennheiser HD 598
    hva burde jeg velge av head-amper der ute?
    Jeg har tenkt å bruke rundt 2k, men mindre gjør heller ikke noe.

Jeg har sett på:
    Argon HA1
    Argon HA2
    Schiit Asgard
    Schiit Lyr
    Valhalla
    Samt det som er av Little Dot MK I, II, III, IV og V.

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mye godt om matrix M-stage, tror den skal ligge innenfor budgetet ditt. Hvis ikke kan du jo ta en titt på Audio GD NFB-12.1, som er en dac/amp.

Etter hva jeg har skjønt så er ikke 598 så vanskelig å drive.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aune X1 DAC kan du også vurdere i den prisklassen.
    Det er kombinert DAC/Hodetelefonforsterker og pre.amp.

se: Hjem - Mala Audio

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Aune ser veldig spennende ut ja.. Har ikke lyst til å kjøpe Argon, føler at Argon er et "tullemerke".

Skal se litt rundt om jeg finner noen kundevurderinger av Aune

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •