Beyerd. DT 770 Pro (80ohm) vs. AKG K701 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    +1: HD650 er å foretrekke foran DT880, spesielt hvis man kan få dem til omtrent samme pris.
    +1 fra meg også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da ble det tilslutt Audio Technica ATH-M50 på meg.
    Av den enkle grunn at det ble det billigste tilslutt. :-)

Har bare brukt de noen timer i kveld, men kan komme med et førsteinntrykk:

Til det jeg skal bruke de til -> innspilling av piano, gitar og mixing, er de mer enn bra nok for meg. I forhold til de gamle billige klokkene jeg hadde, var det som om noen tok vekk det teppet som lå foran høyttaleren.
    Virker veldig klart og nøytralt, litt sånn som det skal være til denne typen bruk.
    Dog har jeg ikke har all verden å sammenlikne de med.

Prøvd å høre på musikk både ifra laptop'n, Samsung Galaxy SII og mitt Echo Audiofire lydkort. Det låter helt ok. Som sagt virker det veldig nøytralt, og f.eks. Adeles Someone like You er ren og klar. Musikk som Dream Theater fungerer også greit, men det er litt dårlig kanal/instrument-separasjon. Men nå vet jeg ikke hvor prioritert "musikkavspilling" er på lydkort til denne type bruk.

De funker helt greit til musikklytting på de alternativene jeg har nå, og sammenliknet med litt dyrere produkter er det ikke noe å si på kvalitet.
    Som igjen bare understreker at skal man begynne med dyrere hodetelefoner for musikklyttingens skyld, er det poengløst uten egen hodetelefonforsterker.

Men til mitt bruk kan jeg absolutt anbefale disse. Altså til instrumenter og mixing (på ekstremt hobbybasis).

Så får vi sjå om jeg gjør et kjempekupp på en hodetelefonforsterker en dag for nysgjerrighetens skyld. :-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •