Hodetelefonforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefonforsterker

Håper det sitter noen her i kveld, som kjapt kan informere meg om denne verden... :-D

Denne tråden skal virkelig ikke være konkret overhodet, men jeg kan jo starte med et konkret spørsmål:

Dedikerte hodetelefonforsterkere:
    Hva er forskjellen kontra vanlige forsterkere med hodetelefon-utgang ?
    Er det lagt mye mer i selve utgangen mtp. støy og andre ting som forforsterker, dac, osv ?

Disse DAC'ene med hodetelefonutganger, er det gode alternativer til dedikerte hodetlf.-forsterkere ? Eller er det egentlig samme greia ?

Kunne vi fått igang en liste med gode (mindre gode) hodetlf.forsterkere, adskilt på prisklasse ?

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For min del fikk jeg ikke testet grensene til klokkene mine før jeg fikk en dedikert hodetelefonforsterker. Brukte dem med innebygget hodetelefonforsterker i en Marantz PM7200. Fungerte dårlig for å være ærlig.

Kjøpte en Schiit Asgard. Er veldig fornøyd med den. Har en abrahamsen A-DAC utenom. Er, sikkert ubegrunnet, skeptisk til DAC/forsterker kombinasjoner i lave prisklasser. Ser for meg at du da både får en under par forsterker med en under par DAC installert.

Kan i hvert fall anbefale Schiit Asgard sammen med AKG K501 og Fostex T50RP klokker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •