Shure SE-535, verdt pengene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Shure SE-535, verdt pengene?

Er på jakt etter nye øreplugger. Hadde tidligere Shure E2D og var strålende fornøyd, men når de tok kvelden kjøpte jeg Sennheiser CX300 II i ren impuls en sen kveld på Gardermoen.

Lyden oppleves som helt grei, men kvaliteten virker å være mye dårligere enn Shure E2D. Fyldigere bass enn i Shure, men alt i alt føltes allikevel Shure bedre. Proppene fra Sennheiser ligger heller ikke like bra i ørene som proppene fra Shure, så her må jeg ta grep :wink:

Har vel egentlig konkludert med at det er Shure SE-535 jeg vil ha, men synes i grunnen det er risikabelt å bruke 3000 kroner på propper jeg aldri har hørt lyden av. Tester rundt på nettet sier derimot at det ikke er noe å utsette på lyden, så begynner i grunnen å bli overbevist.

Så til trådens spørsmål:

Er Shure SE-535 så gode at de forsvarer en prislapp på 3000 kroner?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja

Jeg har Shure 530 som er forjengeren til den modellen du vurderer. Jeg har bare vært superfornøyd med dem. Jeg ser tilogmed at de har forbedret den lille "svakheten" fra 530. Dette var foresten en svakhet som eq i cowon s9 lett fikset på da de er veldig eq vennlige.

Selv har jeg sammenlignet shure pluggene med sennheiser hd 550 og beyerdynamics dt 770.

De er veldig presise og separerer lyden i musikken lett. Det du ikke kan forvente er en stor soundstage da det er nesten umulig med propper. Det blir som om bandet spiller på en mindre plass, noe som også gir en trøkk jeg liker.
    Det kan hende du hører på musikk og tenker fy **** så dårlig lyd, men så opdager du at det bare er en dårlig innspilling. De kan være ganske avslørende om det er dårlig mastering og mixing.

Håper dette hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Dette bekrefter hvertfall det inntrykket jeg har fått når jeg har lest rundt om de, med andre ord er bestillingen sendt :-D

Får de levert hjem for 2600 fra Evenstad musikk i Grimstad. Normalpris er 3000 + frakt, men dette settet har vært åpnet og testet og mangler derfor det ene paret som sørger for tetting mot ørene.

I og med at jeg fremdeles har alt som fulgte med de gamle E2D regner jeg med at jeg kan supplerer det jeg eventuelt trenger til 535'ene.

Detta blir bra! :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •