Hodetelefoner til ca 500-1200kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefoner til ca 500-1200kr

Hei!

Er i utkikksfasen til et headset jeg kan koble til min Denon 2809 i stunder hvor jeg ikke får brukt høytalerne.
    Jeg ser for meg å bruke rundt 500-1200kr, men er åpen for alternativer.
    Ser for meg at det er et must med 5meter lang kabel, eller mer.
    Kommer til å bli mest brukt med playstation 3 på kveldstid.

mvh
    Christian

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chras
    Hei!

Er i utkikksfasen til et headset jeg kan koble til min Denon 2809 i stunder hvor jeg ikke får brukt høytalerne.

mvh
    Christian
    Jeg kan på det sterkeste anbefale disse ;-) 200 over budsjettet ditt..Men hva er nå 200 kr i dag :-)

Test av Sennheiser HD 598 - VG Nett om Lyd og bilde

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toilethunter
    Jeg kan på det sterkeste anbefale disse ;-) 200 over budsjettet ditt..Men hva er nå 200 kr i dag :-)

Test av Sennheiser HD 598 - VG Nett om Lyd og bilde
    De så ålreite ut, men et stort minus på de er åpne klokker som vil lekke lyd.
    Jeg kommer kun bruke de på kveldstid da samboer har lagt seg, eller studerer.
    Så må nok lete etter noe annet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal kjøre det sammen med ps3, så vil jeg faktisk anbefale logitech sine g930 eller g540. De er trådløse, så de kobles med usb..

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

mvh
    Christian
    Beyerdynamic DT770 Pro fungerer utmerket til dette formålet. Denne er lukket, så det vil kun ble deg selv som hører spillingen. Du hører fint hvor skuddene kommer fra på MW3 f.eks. Samtidig er den god på musikk også. Ihvertfall til min musikksmak som baserer seg mest på hip-hop, rock, indie rock, alt. rock, pop.

Jeg har 80ohms utgaven, jeg har aldri prøvd den med forsterker, men synes den klarer seg bra uten. Den har forøvrig 3m kabel, men denne kan du skjøte om den blir for liten.

Denne får du for 1400,- på diverse nettbutikker. 200 kroner over ditt budsjett, men jeg hadde lagt litt ekstra i det, så har du et par kvalitetshodetelefoner. Jeg har hatt mine siden sommeren 2007, og de er still going strong, da har jeg brukt de endel også. Blant annet på tur til Australia osv.

Edit.
    Kan også nevne Audio-technica ATH-M50. Disse har jeg ingen erfaringer med selv, men av det jeg har lest så er de litt i samme gate som DT770. Litt rimeligere også.

Som et siste forslag så skal visst Sony komme med et eget headset designet til PS3 med virtuell surround å greier. Fordelen med disse er at de er trådløse og har mic, altså laget spesielt til PS3. Ulempen er at de er trådløse og har mic, altså begrenset bruksområde
    Gode anmeldelser på amazon.com leser jeg, men vet ellers lite om disse. Dårlig med lagerført vare her i Norge også etter hva jeg kan se. Men det kan kanskje være et alternativ?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av listen
    Beyerdynamic DT770 Pro fungerer utmerket til dette formålet. Denne er lukket, så det vil kun ble deg selv som hører spillingen. Du hører fint hvor skuddene kommer fra på MW3 f.eks. Samtidig er den god på musikk også. Ihvertfall til min musikksmak som baserer seg mest på hip-hop, rock, indie rock, alt. rock, pop.

Jeg har 80ohms utgaven, jeg har aldri prøvd den med forsterker, men synes den klarer seg bra uten. Den har forøvrig 3m kabel, men denne kan du skjøte om den blir for liten.

Denne får du for 1400,- på diverse nettbutikker. 200 kroner over ditt budsjett, men jeg hadde lagt litt ekstra i det, så har du et par kvalitetshodetelefoner. Jeg har hatt mine siden sommeren 2007, og de er still going strong, da har jeg brukt de endel også. Blant annet på tur til Australia osv.

Edit.
    Kan også nevne Audio-technica ATH-M50. Disse har jeg ingen erfaringer med selv, men av det jeg har lest så er de litt i samme gate som DT770. Litt rimeligere også.

Som et siste forslag så skal visst Sony komme med et eget headset designet til PS3 med virtuell surround å greier. Fordelen med disse er at de er trådløse og har mic, altså laget spesielt til PS3. Ulempen er at de er trådløse og har mic, altså begrenset bruksområde
    Gode anmeldelser på Amazon.com: Online Shopping for Electronics, Apparel, Computers, Books, DVDs & moreleser jeg, men vet ellers lite om disse. Dårlig med lagerført vare her i Norge også etter hva jeg kan se. Men det kan kanskje være et alternativ?
    Ok, disse 2 skal sjekkes ut!
    Jeg ser at jeg glemte å skrive at jeg vil koble headsettet til hodetelefon utgangen på min Denon 2809, så den skal vel klare å drive det meste?
    Jeg er litt blank på head fi.

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan også på det sterkeste anbefale Beyerdynamic DT770 Pro.
    Har selv disse og bruker de på pc'en når samboer ikke vil bli forstyrret av anlegget jeg har til den.
    Beste hodetelefonene jeg noensinne har hatt.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, disse 2 skal sjekkes ut!
    Jeg ser at jeg glemte å skrive at jeg vil koble headsettet til hodetelefon utgangen på min Denon 2809, så den skal vel klare å drive det meste?
    Jeg er litt blank på head fi.
    Jeg har ihvertfall brukt DT770 Pro 80Ohm i snart 5 år på alt fra Macbook, iPod, iPhone, PC, Integrert Stereo forsterker, TV og masse annet med å være veldig fornøyd.

Sant skal sies at jeg ikke vet hvordan de høres ut med forsterker. Det kan hende du får et løft i lyden med ekstra kraft, men tror du vil få et veldig bra resultat fra Denon'en din.

Om jeg minnes riktig, er MT50 noe mer tungdrevet, og krever mer effekt. Jeg mener å ha lest dette noe sted, men kan hende jeg blander her. Andre kan sikkert bekrefte/avkrefte. Det står endel om begge modellene her på forumet.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ATH-M50 er ikke spesielt tungdrevne.

Nå har disse skai-puter, mens DT770 har stoffputer (velour?).
    Det tror jeg er til DT sin fordel ved lengre lytteperioder.

Vi har både ATH og DT hjemme hos oss og hvis en ikke ser på pris, så er DT det beste kjøpet av disse to.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    ATH-M50 er ikke spesielt tungdrevne.

Nå har disse skai-puter, mens DT770 har stoffputer (velour?).
    Det tror jeg er til DT sin fordel ved lengre lytteperioder.

Vi har både ATH og DT hjemme hos oss og hvis en ikke ser på pris, så er DT det beste kjøpet av disse to.
    Flott, da er det sikkert jeg som blander litt her mtp på M50. Ja, DT770 har velourputer, jeg synes disse er meget comfy! Mine begynner imidlertid å bli litt slitt, så jeg har bestilt meg nye.

Om du ønsker så kan du kjøpe softskin-puter til DT770 også, dersom velour skulle være helt out of the question.

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter forslagene både på Beyer DT770pro (80ohm) og audio technica m50, kan også legge til at Denon D1100 er verdt en lytt!

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BleaK
    Støtter forslagene både på Beyer DT770pro (80ohm) og audio technica m50, kan også legge til at Denon D1100 er verdt en lytt!
    Ok takk, disse skal jeg da sjekke ut så fort jeg får mulighet.
    Takk for hjelpen til alle sammen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •