AKG K 272 HD uten forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AKG K 272 HD uten forsterker?

Hei

Har i det siste hatt ønske om å gå til innkjøp av gode øretelefoner som jeg kan bruke på jobb, samtidig som jeg ikke har lyst til å bruke en formue på både klokker og egen dedikert kontor.hodetelefonforsterker. Med andre ord ønsker jeg noe jeg kan plugge rett inn i pc/iPod.

Ser at Multicom selger AKG K 272 HD til 1114,-. Vil disse fungere noe særlig uten dedikert hodetelefonforsterker? Lekker de mye lyd?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    272HD og 271mkII er samme hodetelefon, der sistnevnte er studioversjonen og den du vurderer er hjemmeutgaven. Lydmessig er de like. Det som skiller dem er at studioversjonen har to sett (velour og pleather) øreputer og utskiftbar ledning.

271mkII bruker jeg selv drevet rett fra en iPhone. Hodetelefonene lekker praktisk talt ikke lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sniffet på 271 en stund nå. Det jeg lurer på er hvordan det er å bruke de i et kontorlandskap? Vil du anbefale å ha noe mer enn en bærbar/mp3-spiller(i nedre sjikt) til å drive de?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontorlandskap kan være så mangt. Noen ganger er at 3-4 personer som sitter i et lite område, eller at 10-20 sitter på et større område. Hvis du ikke skal spille øredøvende høyt så tror jeg de smyger greit. Andre har faktisk vurdert disse på en lesesal...

Jeg ville startet uten forsterker og hørt først. Tipper de duger lenge uten noen egen forsterker. Jeg gidder ikke styre med portable forsterker, som skal lades den også - synes 271mkII spiller svært akseptabelt rett fra iDings.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ørene mine er ikke så glad i for høyt lydnivå, så da tenker jeg at jeg gir de et forsøk. Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ok, da har jeg fått svar på det jeg lurte på.

Høres ut som om disse både er rimelig lukket samtidig som de klarer å fungere greit uten forsterker, tror det blir til at jeg bestiller disse i løpet av dagen.

Tusen takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som er interessert så tenkte jeg at jeg skulle skrive en rask tilbakemelding da jeg nå har mottatt disse.

Har så langt kun benyttet de 8 timer i strekk på kontoret, plugget rett inn i stasjonær maskin. Det første jeg merket meg er at de rett ut av esken hørtes veldig magre ut, men tok seg raskt opp etter bare en liten time. På slutten av dagen satt smilet mitt løst. Tipper disse bare blir bedre med tiden.

Sitter til vanlig på AKG 701 drevet av en Maverick Audio D1 forsterker/DAC - ikke til å unngå at 701 produserer mer punch overalt, men i forhold til klarhet synes jeg AKG K 272 klarer seg fint. Jeg er enig med de som hevder at 272 klarer seg fint uten forsterker, med alt av lydinnstillinger på pc`n skrudd på maks så er de greie - men bare såvidt. Har ikke testet 272 med forsterker enda, men man merker at de går litt på tomgang når de koblet direkte til noe enkelt som en pc. Tror disse har mye potensiale om de blir kobla til en forsterker, men dette har jeg enda ikke testet.

Kan også legge til at de er potte tett - sitter i åpent kontorlandskap, og ingen andre enn meg hører noe som helst. Men, og dette var jeg ikke klar over da jeg kjøpte de, de er hakket mindre enn f.eks AKG 701. 272 klemmer såvidt toppene av ørene mine, og til tross for at det tok 3-4 timer så opplevde jeg ubehag etter en stund. Iom at 272 er lukket tror jeg også at de klemmer mer enn 701, men dette kan være noe jeg innbiller meg.

Men alt i alt - til 1200,- NOK - så var dette akkurat hva jeg var på utkikk etter til kontoret. Tusen takk til samtlige som hjalp meg med valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk til innkjøp av K271 MKII for en ukes tid siden, og dem har til nå blitt spilt I ca 50-60 timer vil jeg tro. For min del var det viktig med utskiftbar kabel ettersom de 2 som følger med er for lange. Jeg ga 1765,- i butikk, en pris jeg syntes var helt grei.

Lydmessig var det ikke mye trøkk i dem helt i starten, og det meste virket veldig tamt og kjedelig. Tok ikke lange tiden før jeg merket at ting begynte å løsne litt opp og alt ble betydelig bedre. Nå bruker jeg dem sammen med en iPod touch og Fiio E11 forsterker, så blir det vel snart til at jeg bestiller en custom kabel så får jeg den lengden jeg trenger når jeg er på farten.

Selv er jeg veldig fornøyd med både lydkvalitet og komfort (byttet ut pleather putene med velurputene som fulgte med), ikke mest trøkk i bassen men det er ikke så viktig for min del. Nå vet jeg ikke hvilken forsterker som vil passe godt til disse hjemme, så får se det litt ann utover våren.

Godt å høre at flere er fornøyd med disse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •