Denon AH-D5000 eller Hifiman HE-400... eller noe helt annet ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Denon AH-D5000 eller Hifiman HE-400... eller noe helt annet ??

Er helt fersking i Head-fi , men ettter at jeg kjøpte et "billig" headset ( 5hv2) til å spille BF3 med merker at jeg blir sittende mer og mer å høre på musikk med klokkene på. Fruen jobber ofte om natten og sover om dagen, og vi sitter ofte begge to på samme kontoret og ser hver vår tv-serie / hører på musikk 1 meter fra hverandre..

Så jeg har lest opp og ned her inne , og har endt opp med å bestille Asus Xonar Essence One siden jeg får den til en veldig ok pris igjennom jobben, og er forsåvidt inneforstått med at den er vinklet litt mot bass-heads noe jeg forsåvidt ikke er. Liker bass, men for mye av det gode blir for mye av det gode liksom...

Utenom det så klarer jeg ikke definere meg selv hvilken musikk-stil jeg har, jeg hører for det meste på techno og pop, og sporer en sjelden gang av med musikk som går ann og oppdrive i bra kvalitet, slik som katie melua, mark knopfler osv, men stort sett så går det altså i pop og techno som bakgrunnsmusikk og setter med (nesten) aldri ned for å høre på musikk med et kritisk øre. Har har klipsch RF-83 / yamaha / parasound som stue anlegg og er fornøyd med det forsåvidt.

Sånn tilslutt kan er kan jeg forsåvidt bruke "noe" penger på dette først som sist, og har endt opp med at Denon AH-D5000 må være passende for meg. Jeg kan sikkert reise innom den lokale hifi sjappa å høre på de , men jeg har ingen referanser å sette lyden opp mot, så det blir vanskelig synes jeg. Er overbevist om at det er bra lyd uansett, det e jo kvalitetsprodukter. Så ser jeg at Hifiman skal komme med et sett som koster det samme som D5000 fra usa, nemlig HE-400. Synes det virker spennende med måten disse er konstuert på, Orthopediske og lurer på om disse kan passe, og blir det ikke noe fornufitge svar av denne tråden ender jeg med å bestille de i løpet av uken.. A Burde vel ikke være noe problem å bli kvitt på brukten skulle det være skivebom.. Og at de er åpne.. Vel det får jeg bare teste ut. Tanken med gå for LCD-2 eller HE-500 med en gang har også slått meg, men får vel se an bruken litt i første omgang...

Hva sier dere, er jeg helt på tur , har dere andre forslag , eller er det bare å bestille ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - 1 meter fra hverandre? Kjøp lukkede klokker...
    - HE-400 bør du uansett avvente å bestille. Vent 1 måned. Første batch var ikke bra kvalitetsmessig
    - Kan du ha åpne klokker så er HE-500 / LCD-2r2 gode allroundvalg til ulik musikk. Lyttetrøtthet får du ikke av disse

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    - 1 meter fra hverandre? Kjøp lukkede klokker...
    - HE-400 bør du uansett avvente å bestille. Vent 1 måned. Første batch var ikke bra kvalitetsmessig
    - Kan du ha åpne klokker så er HE-500 / LCD-2r2 gode allroundvalg til ulik musikk. Lyttetrøtthet får du ikke av disse
    Så du sier egentlig at jeg bør gå for HE-500 eller LCD-2 ? Synd med HE-400 da. De var uansett utsolgt når jeg spurte tidligere i uken...

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter dere så nærme hverandre vil du mest sannsynlig få bedre utbytte av lukkede hodetelefoner.

Hvis du er først på jakt etter noe i Denon serien og faktisk tenker på HE500 eller LCD2, så kan det være lurt å snuse litt rundt etter Denon D7000. Har sett de nedpå 600-700usd. Hvis ikke er D5000 et veldig godt alternativ.
    Alt kommer ann på hvor mye du er villig til å bruke :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip
    Så du sier egentlig at jeg bør gå for HE-500 eller LCD-2 ? Synd med HE-400 da. De var uansett utsolgt når jeg spurte tidligere i uken...
    Hovedbudskapet mitt var å avvente litt med HE-400. Her er en review til av HE-400: L's Hifiman He-400 Impressions | Facebook

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi sitter mye med øreklokker på begge to , men er det slik at de åpne typene lager nøyaktig like mye lyd utenfor som inni - Som å legge et lukket sett på pulten med lyden på fullt...? Bare for å ha det på det klare. Er fryktelig
    nyskjerrig på hvordan orthopediske klokker høres ut,siden alle skryter sånn av det

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BleaK
    Sitter dere så nærme hverandre vil du mest sannsynlig få bedre utbytte av lukkede hodetelefoner.

Hvis du er først på jakt etter noe i Denon serien og faktisk tenker på HE500 eller LCD2, så kan det være lurt å snuse litt rundt etter Denon D7000. Har sett de nedpå 600-700usd. Hvis ikke er D5000 et veldig godt alternativ.
    Alt kommer ann på hvor mye du er villig til å bruke :wink:
    D7000 kan du få ned i 585 $ som open-box, dvs. returnert på angrefrist og gjerne ikke en gang åpnet. Selv kjøpte jeg mine brukt for 559 $.

Kan også nevne at selv om disse er lukkede, så vil det ikke si at dem lekker lyd. Det kommer nemlig mye lyd ut av hodetelefonene om en ikke spiller veldig lavt. De lekker såklart ikke like mye som AKG K6/70X, men ikke langt unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor?

Hvor får du kjøpt D7000 til den prisen? Er selv interessert i D5000.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom "i døren" på hifiklubben i Sandnes og fikk testet D5000 i dag , og må si jeg ble _ikke_ imponert. Jeg hadde nok mye mye høyere forventinger til et sett med klokker som koster 10 ganger mere en det jeg hører på til daglig! Det var ikke dårlig , jeg bare hadde forventet så mye mye mere... det er mye en kan skylde på vel å merke , men jeg kjenner at litt av iveren med å lete etter et passende sett med klokker dalte betraktelig hvis det skal være så lite å hente for min del. :\

Er lettere forkjølet for tiden , kan være det spiller meg eg puss , at forsterkern som de var koblet til (var visstnok en multiforsterkersak) var en dårlig match, kan være jeg hadde for liten tid, eller rett og slett ikke har hørselen til det.. Er likevel litt gira på å få teste et åpent / orthodynamisk sett før jeg gir helt opp , så da blir det vel å bestille he-400 for testing allikevel da...

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gadd ikke lese mer reviews og sammenligne...

"Your order is complete! Your order number is 824.

Thank you for shopping at Audeze Online"

LCD-2 på vei, lurer på hvor lang tid det tar og hvordan de passer sammen med Asus Xonar One...

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kjøp!

Da var det bare amp som var neste på lista da :twisted:

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asus Xonar One ankommer mandag , jeg prøver med denne først, selv om jeg vet den nok ikke står øverst på lista blandt av-folket her inne... Noen som vet antatt leveringstid på LCD'ene forresten ?

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med LCD-2 Et bra valg!

Tror ikke du fikk skikkelig inntrykk av D7000 i butikk. Hifiklubben har vell ikke særlig utvalg av forsterkere og dacer å pare dem med slik at opplevelsen blir vell litt amputert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •