Beste hodetelefon med støykansellering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste hodetelefon med støykansellering?

Hei,

Eg har tenkt å gå til innkjøp av hodetelefonar med støykansellering, men er usikker på kva eg skal gå for. Etter det eg har lest ser det ut som Bose quietcomfort 15 er det beste valget. Er det nokon som har meiningar om dette?

Det er jo nokre år sidan dette kom ut, så det kan jo ha komme bedre produkt på marknaden etterpå tenkjer eg. Eller kjem det truleg ein ny versjon fra Bose snart?

Takk for svar!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist jeg var på OSL (Gardermoen), testet jeg noen andre Bose-look-a-like på elektro-sjappa der - de kostet vel 8-900 kroner.
    Ok lyd, men med støydemping på var Bose MYE bedre.

Det er noen her:
    Noise Cancelling Headphones| HeadRoom Audio

Og her:
    Noise-Cancelling - Elektronikk - CDON.COM

De Audio-Technica virker bra, men er dyre, så Bose er nok en veldig hot kandidat (men den er vel enda dyrere...)

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Bose QC15 og er godt fornøyd med dem. God lyd og god støydemping. Genialt til flyreiser!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Jeg har Bose QC15 og er godt fornøyd med dem. God lyd og god støydemping. Genialt til flyreiser!
    Må være genialt i mange andre sammenhenger utenom flyreiser....
    - tog
    - buss
    - svigermor
    etc

Newcomer Reddal sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse fra klipsch får meget bra omtale, kjøpte de selv og er kjempefornøyd.
    Kan også brukes uten noise cancelling, om f. eks batteriet går tomt.

-Reddal

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har selv hatt Bose Quietcomfort 3 i nærmere to år nå ... Er meget godt fornøyd med disse. Byggekvaliteten er høy, de er behagelige å ha på hodet over lengre tid, og mitt viktigste poeng; de er forholdsvis små ift. en del av konkurrentene ... Putene ligger nemmelig oppå ørene og ikke rundt og da blir konstruksjonen mindre ... Vil dog påstå at bruksområdet er begrenset til når du har støyende omgivelser (men da er de uvurderlige), siden du merker godt "susinga" til støyreduseringsfunksjonaliteten dersom det er helt stille rundt deg...

Bruker selv AKG 271 til stuebruk og tar frem QC3 når jeg skal ut på tur.

PS: Det er godt mulig at Bose snart kommer med en oppgradering; QC3 har jo vært på markedet i 3(?) år nå og det er vel på tide med en revisjon ...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quintilian
    ... siden du merker godt "susinga" til støyreduseringsfunksjonaliteten dersom det er helt stille rundt deg...
    Prøvde et par Bose-klokker med støyreduksjon i en flyplassbutikk. Var en del støy rundt meg, men denne var av uforutsigbar karakter (ikke jevn motordur). Hørte en del merkelige lydartefakter som kom fra hodetelefonene. Teknologien er ikke spesielt moden spør du meg. Jeg foretrekker fortsatt mekanisk blokkering av lyd. Funker på fly, i trafikken, hjemme, på trening o.s.v. Billigere er det også.

Newcomer Lasse_H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Bose QC 15 og er like fornøyd som når jeg kjøpte de. Aldri hørt maken til støyreduksjon, god lyd er det også, men støy kommer hvis man skrur opp høyt (fullt).

Dette er dog unødvendig pga støykanselleringen og man er da egentlig ute etter andre hodetelefoner vil jeg nok si hvis dette er prioritert.

Brukes på jobb/buss/ute og trenger ikke skru på halve volumet engang på Samsung Galaxy 2 for å fjerne *all* lyd utenfra. Ekstremt gode på hodet, aldri tenkt på komforten egentlig for den har aldri vært ett spørsmål egentlig.

Anbefales å prøve idet minste.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lyttet på noen forskjellige typer, bl.a. Bose og liker ikke lyden i noen av de. Det blir for meg et form for "kunstig" lydbilde/rom og lydkvaliteten generelt synes jeg heller ikke er spesielt god. Aksepterer heller at noe omgivelsesstøy slipper inn fra en lukket On-Ear/Around Ear klokke (ikke les det som Bose, som bruker denne betegnelsen på sine modeller. Skrevet for å angi type konstruksjon). Bruker i dag primært B&W P5 (on-ear) til reiser - og de isolerer "greit nok" - også på fly, der omgivelsesstøy avhenger mye av både flytype og hvor i flyet man sitter. Ok - "kaklinga" fra kabinpersonalet over høyttalerne skjærer igjennom, men det får man bære over med.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkar for svar!

Tja, eg vart vel eigentleg ikkje så mykje klokare. Bose ser framleis mest interessant ut, men heller ikkje dette ser optimalt ut. Spørst om eg skal ta meg ein lyttetur...

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Må være genialt i mange andre sammenhenger utenom flyreiser....
    - tog
    - buss
    - svigermor
    etc
    Hehe,

du glemte "åpent kontorlandskap!".

Bruker dem endel på jobben faktisk.. digg når man må konsentrere seg..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også Bose Q15. Mener at Bose har en modell som koster 50 dollar mer hos Bestbuy.com.
    Grunnen til at jeg valgte disse var at B&W P5 ikke var inne der jeg hørte på Bose.
    Jeg har også et par noise cancelling ørepropper fra Denon som koster ca 1800.

Har knapt brukt Denon-ene etter jeg kjøpte Bose. Denon sine er mye åpnere, mer detaljert, strammere i bassen og låter vel mer korrekt og hifi.

Men når jeg er mye ute og reiser på lange flyturer osv så har jeg forelsket meg i disse Bose. Ikke pga sine hifi kvaliteter og hadde ikke prioritert slike til hjemmebruk for å lytte i 1 time eller 2. Men fy f... så behagelig de låter og så gode de er å ha på seg. Her kan du spille på fullt i timesvis på både dårlige og gode innspillinger uten å bli lyttetrett. Bassen er øket, mellomtone og diskant er ganske så markant dempet.

Ser også en del film på disse og de er rett og slett ufattelig behagelige i lyden og låter heller ikke skarpt på eksplosjoner, pistolskudd osv.

Geniale på flyreiser som fjerner det aller meste av støy. Angående beskjed over PA på fly er de designet for å motta disse beskjedene og reagerer vel på disse fekvensene.

En annen fordel er at hvis du bruker vanlige øreklokker på fly på flyet sitt anlegg så er det full guffe på allerede volum 1 av 10. (Hvertfall på Denon og Senheiser plugger) . Bose har Low og High input og blir straks mer brukendes til dette og man kan f.eks spille på 6 av 10. Svært viktig faktor, synes jeg.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sammenlignet Bose-modellene på elbutikken på Gardermoen med mine Sony MDR-NC60, og Bose føles langt bedre, både lyd og støykansellering. Men jeg har ikke testet Bose i de samme omgivelsene som mine Sony.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har disse og er veldig fornøyd:

http://www.amazon.co.uk/Goldring-NS-...sr=1-1-catcorr

Kollegaen min har QC15 og vi har byttet en del på lengre flyreiser og jeg oppfatter dem som likverdige.

Er ikke sikker om du får kjøpt dem i Norge.

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peter123: Om Goldring'en er like bra (eller i nærleiken) av Bose må jo dette vera eit mykje bedre kjøp. 60 pund blir noko anna enn 3000 kroner. Høyres nesten for godt ut til å vera sant...

Edit: Ser den kostar 1598 på HIFI klubben. Stor forskjell i pris fra Amazon...

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2rr
    Peter123: Om Goldring'en er like bra (eller i nærleiken) av Bose må jo dette vera eit mykje bedre kjøp. 60 pund blir noko anna enn 3000 kroner. Høyres nesten for godt ut til å vera sant...

Edit: Ser den kostar 1598 på HIFI klubben. Stor forskjell i pris fra Amazon...
    Ja disse er nesten for gode for å være sann (til prisen vel og merke).

Sjekk omtaler på amazon UK og play.com, disser er et funn.

Drøy pris på HK ja. Jeg betalte GBP 49 på play for mine:-D

Mvh
    Peter

Edit: De fikk også full pott i What Hifi med en pris på GBP 150 fo noen år siden.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello!

Jeg er ute etter et par jeg også, men ønsker at de skal være små og lette siden jeg skal bruke de på mange reiser.

Har sett litt på Sennheiser PXC250 II som ble best i test, har noen prøvd?

Test av hodetelefoner med støydemping - Helse-forbruk-og-livsstil - NRK

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Hello!

Jeg er ute etter et par jeg også, men ønsker at de skal være små og lette siden jeg skal bruke de på mange reiser.

Har sett litt på Sennheiser PXC250 II som ble best i test, har noen prøvd?

Test av hodetelefoner med støydemping - Helse-forbruk-og-livsstil - NRK
    Tilbud på QC3, vel og merke er det med kun 1.batteri og ikke 2. som tidlegere:
    Bose QuietComfort 3 Hodetelefon

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av dei klokkene eg har hørt med støyreduksjon, har eg likt QC15 best

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QC3 virker som å tilfredstille størrelsesmessig, men koster litt i overkant av det jeg hadde tenkt å gi, men.. tror jeg må tenke litt på det, virker jo som en god pris!
    Noen som har hørt den og kan gi en pekepinn på pris/ytelse?

QC15 har jeg ingen problemer med å tro at låter bra, men er dessverre for stor til slepe med seg overalt for min del.

Takk for tipsene! :-)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •