Cowon J3 eller Ipod til Beyerdynamic 1350?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cowon J3 eller Ipod til Beyerdynamic 1350?

Stilig at avforum har fått en head-fi del.

Nå har det seg slik at jeg må ha meg en ny mp3 spiller. Bestilte en Cowon D2+ hos Multicom for nesten to uker siden, men de får jo ikke somla seg til å sende den så jeg mista tålmodigheten og avbestilte i dag.
    Cowon ble valgt siden jeg leste endel positivt om dem på nett, rå batteritid og den har flac støtte. Til dagelig bruker jeg squeezebox/NAS/flac, så det føltes lettvindt.

Nå har jeg ikke helt avskrevet Cowon, bare Multicom. Det jeg ser er at Dustin home har Cowon J3 på lager, og den ser grei ut. Eller skulle jeg bare rusle bort på elkjøp å handle en Ipod?

Hadde tenkt å kjøpe en Beyerdynamic DT1350 ev. Audio Technica M50.

MP3 spilleren kjøpes inn som turkamerat, hodetelefonene skal brukes med pc'n i tillegg.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjølv Cowon J3 og er storfornøyd når det gjelder lydmessig og batteri tid, dog er jeg ikkje heilt fornøyd med UIen på mp3 spilleren da UIen er litt rotete synest eg. dog er dette noko som plager meg lite.

bruker personlig Grados SR80 har prøvd disse på ipod Touch og Cowonen og det er Definitivt hørbart forskjell fordel Cowon (personlig meining.)

Så ville bestilt J3 og bestilte min fra Dustin home og kunderservicen der er påklagelig da jeg har vært litt uheldig med min men dustin har vært super på service osv. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Har sjølv Cowon J3 og er storfornøyd når det gjelder lydmessig og batteri tid, dog er jeg ikkje heilt fornøyd med UIen på mp3 spilleren da UIen er litt rotete synest eg. dog er dette noko som plager meg lite.

bruker personlig Grados SR80 har prøvd disse på ipod Touch og Cowonen og det er Definitivt hørbart forskjell fordel Cowon (personlig meining.)

Så ville bestilt J3 og bestilte min fra Dustin home og kunderservicen der er påklagelig da jeg har vært litt uheldig med min men dustin har vært super på service osv. :-)
    Det du sier er noe som går igjen, god lyd og rotete Ui. Det kan jeg leve med.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikerud
    Det du sier er noe som går igjen, god lyd og rotete Ui. Det kan jeg leve med.
    Da vill eg anbefale J3 den spiser så og sei det meste av formater og batteritiden er enormt bra

Og det er fult mulig og piffe opp UIen med og installere egne UIer, Gjorde dette i begynnelsen men kjører nå standar UI for det funker enkelt og greit :-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målinger av Cowon i9 sammenlignet med Ipod og Sansa Clip+:

NwAvGuy: Cowon i9 Review

NwAvGuy: Sansa Clip+ / iPod Measured

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Brusveen

Batteritid er noe av det jeg syns er enormt bra med Cowon, og lydmessig er virker den bra. Den har standard usb & minnekortleser. Det liker jeg. Og nas'en min er full av flac, ferdig tagget.

Ipod har ikke minnekortleser, og det virker som de har egne duppeditter til det aller meste, noe som i mine øyne er tungvindt. Men jeg har samtidig inntrykk av at den *virker*.. Kanskje nettopp pga dette. Byggekvalitet er også meget bra her.

@Bar1

Interessant. Sansa clip+ som er nesten gratis, 15 timers batteritid, har minnekortleser og støtter flac gjør det bra. Faktisk mer enn bra!

Takk for linken.. Der fikk jeg noe å tenke på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei nysjerrig å stakk innom teknikmagasinet å kjøpte en sansa clip+. Den er genialt liten, og spiller helt greit.

Batteritiden derimot er jo en tragedie, får ikke mer enn 5 timer på 60% volume. Ville en liten amp ala Fiio E5 hjelpe her?

Var innom Biltema og kjøpte en nødlader, men alle jeg etterhvert prøvde var døde. Ser dog at Clas har en patent med 4xAA batterier.

EDIT:

Installerte Rockbox på Clip+, vips.. Batteritida ble mer enn doblet.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cowon hele veien, har brukt Cowon MP3 spillere i seks år nå, meget fornøyd. Apple derimot, brukervennlig for underholdning, men like bra på musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Cowon hele veien, har brukt Cowon MP3 spillere i seks år nå, meget fornøyd. Apple derimot, brukervennlig for underholdning, men like bra på musikk.
    Det som stoppet Cowon denne gangen var at det ikke var noen butikk jeg kunne gå å kjøpe i, kun nettbutikker.
    Jeg bestilte opprinnelig på Multicom, men gikk lei etter halvannen ukes venting og avbestilte. Skal en snartur innom Hong Kong i løpet av februar, jeg ser ikke bort fra at jeg shopper litt head-fi der.

Det er dog tvilsomt om det da er Cowon som står øverst på ønskelista, til sitt bruk er jeg veldig positivt overrasket over Sansa. Den er perfekt til mitt bruk, jeg dytta inn et 32GB kort og har med det greit med plass.
    En kompis skrudde den på her om dagen og endte opp med å høre gjennom mesteparten av The Wall. 'Den lille plastikkdingsen der låter bra' bemerket han, en smule overrasket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •