Forslag til gode "ørepropptelefoner"(?)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til gode "ørepropptelefoner"(?)?

Jeg lurer på å investere i noen gode ørepropptelefoner, jeg har noen sennheiser cx 300 men kunne tenkt meg noen som er av litt mer kvalitet samt noen som er en god allrounder men vil mest bli brukt mot vokal musikk. Jeg har en squeezebox og en burson ha-160ds de vil bli brukt mot.

Grunnen til at jeg ønsker meg disse er all lydlekkasje som vanlige hodetelefoner gir(feks t50rp), og jeg ønsker å lytte i stua noe som gir forstyrrelser for de som ser tv!!

Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjett er alltid interessant

Selv har jeg Westone 4 til portabelt bruk (med ekstra amp). Vanvittig detaljert og åpen lyd, men i utgangspunktet ikke tunge på bass overhode. Det er grunnen til at jeg kjører en ZO2 til de, og da blir det magiske mengder liv og røre.

Ellers er det noen i Norge som driver med custom IEM's - men fanden om jeg husker hva de heter akkurat nå. Starkey? Sparkey? Sikkert fantastisk med noe som er støpt til å passe ditt øre perfekt - det er i allefall noe jeg higer etter, selv om Westonene er utrolig komfortable og gir perfekt "seal" som gjør at lyden virkelig blir god.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips!

Jeg ønsker ikke å bruke noe mer enn hva de Westone 4 ligger på.

Hva taper man egentlig på å bruke øretelefoner i stedet for hodetelefoner? Bass? Og vil en Burson HA160DS være max overkill?

Hva er ZO2?

Hadde jo vært en drøm å hatt øretelefoner som er støpt til øret sitt, men det koster sikkert deretter

Så også litt på EarSonics SM3 Universal, som kommer bra ut her: Universal Fit - Head-Fi.org Community

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig man mister noe bass på å bruke IEM's over hodetelefoner, skjønt mine Westone 4 med ZO2 (portabel amp med et snodig "vectoring system" som forsterker bass) har ganske voldsom bass, overraskende nok LINK (til de som måtte være interesserte).

Og generelt - jo bedre amp, jo bedre blir phones. Selv har jeg en tanke om at phones er mye viktigere enn amp, og så får man være enig eller uenig i det Overkill blir det neppe, heller fagert og flott Det eneste er om ampen lager dårlig stemning og mystiske lyder når følsomheten blir høy, som f.eks i Westone 4 (118 db tror jeg). Da får jeg noe støy fra Matrix Quattroen min, og et tonn støy fra Schiit Lyren min. Nå er strengt tatt lyren opplyst å faktisk SKULLE ha phones med lav sensitivitet, så det er greit Hva Burson sier vet jeg ikke.

Her er forresten link til starkey IEM's om du vurderer noe som er custom-laget. Du får vel noen i samme prisklasse som Westone 4 tror jeg.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt og forklarende svar!

Så du bruker dine IEM mot ditt Matrix/Schiit opplegg også, ikke bare portalt?
    Hva slags portabel amp bruker du når du bruker andre steder enn hjemme?

Jeg ser for meg at det blir veldig klompete om man skal ha kilde + en forsterker, og du har i tillegg en bassbooster

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt pluggene opp mot matrixen ja. Funker finfint det

ZO2 er både amp og "bassbooster", så det er en ekstra - liten og lett duppeditt i lommen sammen med mobil når jeg er på oppdagelsesferd. Helt uproblematisk, og forbedrer lyden betraktelig, opplever jeg. Den er vel så stor som en fyrstikkeske, og veier omtrent ingenting. Telefonen fungerer som kilde.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo oppdatere en gammel tråd med at jeg har bestilt disse: Komplett.no - Ultimate Ears TripleFi 10

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Kan jo oppdatere en gammel tråd med at jeg har bestilt disse: Komplett.no - Ultimate Ears TripleFi 10

Hvordan låtes disse a?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •