Hodetelefoner med trøkk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefoner med trøkk

Folkens!

Jeg er ute etter brukererfaringer, anbefalinger og evn påstander som hva ville passet meg best.

De skal reprodusere musikk i hovedsaklig trance og house sjangeren, i dette tilfellet er på utkikk etter et sett som kan gi litt trøkk og engasjement.

Kilde er som regel laptop.

Har funnet at Dj Tiesto ikke akkurat egner seg på røroppsettet mitt

Noen kriterier:

- Lukket konstruksjon
    - God kvalitet(et produkt som varer)
    - Noe raffinert, vill ikke drukne i bass heller.
    - Design spiller ingen rolle.
    - Ikke for tungdrevne(vil ikke være avhengig av forsterker)
    - Prisen kan variere, hadde håpet på mellom 1000-2000,-

Har lest litt her og der på ulike forumer, brukertester osv og har kommet frem til noen alternativer.

-Audio-Technica ATH-M50s og Beyerdynamic DT770 Pro 32 OHM. Gode allroundere?
    - Fanny Wang 2001. Betaler man for designet?
    - Sony MDR-XB700. Grøtete lyd?
    - Beats pro. Er de verdt prisen?

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så bevandret når det gjelder det du spørr om, men min er faring med hodetelefoner og trøkk, er at man egentlig ikke kan få til dette, da trøkk gjerne er noe man ikke hører med ørene med føler på kroppen.

Har for tiden noen BayerDynamics DT990 600ohm drevet av en little dot Rør forsterker som jeg er godt fornøyd med, har hatt div Stax, sennheiser osv, men trykk.....:roll: :wink:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig feil definering av meg, mente isåfall bass.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr unna Beats. Mi meining :wink: Synes dei er overpriset. DT770Pro passer deg kanskje bra? Har nok evnen til å spille høyt nok og kan drives greit med vanlig utgang. Har bare hørt 990Pro, men blei personlig litt lei av dei etter kort tid.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd mine 770 320hm på rør, og syntes det var knall!
    Tror rør muligens har godt av lavimpedante hodetelefoner i likhet med høyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    styr unna beats ja vil tro att monster turbine in ear pro gold er right down that ally.. det er jo in ear da, men da får du i både pose å sekk til ditt bruk. lite i den prisklassen av over ear som trykker bra og fremdeles er erlige, hvertfall uten headamp

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Beyerdynamic DT770 Pro 32 OHM og er veldig fornøyd med de. Tipper du hadde blitt det også med tanke på hva du leter etter

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, noe sier meg at Beyerdynamic er det beste kjøpet. Foreløbig er det de som er mest aktuelle men er også veldig nysgjerrig på Audio Technica. Noen som har testet?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Sony MDR-500. Kjøpte de for 300 ca. Jeg har hatt to opplevelser med folk som har beats (3000kr versjonen), og har fått høre mine. Begge har hørt MDRene og syntes at de var minst like gode som sine med tanke på bass og vokal. Så fikk de høre hva de kostet, og ble litt lange i masken. :wink:

Lyd er veldig inviduelt.

I begynnelsen (50 første timene) så var lyden litt uvandt, og kanskje litt mangel på innspilling og derfor opplevde jeg headsettet som grøtete bass, og dårlig vokal. Men nå fungerer det veldig bra, og er mye bass. Jeg hører 98% på trance,house, prog.house, dubstep, drum&bass, electronica,techno og noe på 90talls elektronisk musikk. og 2% på annen musikk. Fungerer utmerket til nevnte sjangre.

Du kunne jo bestilt 1 og testet om det klarer "kravene". Investeringen er jo ganske liten.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Beyerdynamic DT770 80 Ohm kom til heder og verdighet igjen etter å ha hengt på veggen i flere år. Etter anskaffelsen av AUNE X1 amp-DACen låter bassen mye fastere og holder seg der den skal, enn gjennom Little Dot MKIII som hovedsakelig har dratt lasset hittil. Samtidig er tonene i de øvre registre trådt tydeligere fram.

Mellomtoneskiktet er ikke denne HTens sterke side uansett. De bærer derfor preg av basstyngden mens diskanten gjør sitt beste med å utfylle lydbildet. Det sier seg sjøl at dette ikke alltid låter like pent.

Likevel, av og til er det bare deilig å bli terrorisert av lyden i disse og utseendemessig er denne HTen en personlig favoritt med sitt industrielle utseendet. Tanker om oljefat, lastebilfelger og Barbie-dukker melder seg og står i stil med det massive lydbildet på kledelig vis. (...Barbie-dukker...?)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller ha gått for en av DJ head settene til enten Technics eller sony. Hvis du vil at det skal låte tøft til denne type musikk så er disse laget for det. (Søk på Dj til sony eller technics) Du ser nesten alle DJ bruker disse og det er ikke for uten grunn. (få bruker numark sine egne, men de har lett for å gå i stykker og virker litt simple)

Men hvis du heller skal ha mer "head fi" så går du får beyer / akg / sennheiser ect. Da får du mer balangsert lyd og "korrekt". (akg k242 eller beyer DT440/660)

Personlig så bruker jeg Dj headsette til technincs når jeg hører på "party mixed musikk". Akg k701 quincy jones når jeg skal slappe av og et par bose MIE2 til iphonen/ ipaden

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer AH-D2000 fantastisk headsett, litt over prisklassen tho.. Ellers har jeg ett par kompisser med H5M som er veldig fornøyde! H5M selges på mp4nation dot net.

Begge disse har bra med bass Ellers har AKG sine mindre varianter temmelig bra bass!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Beyerdynamic DT770 bestilt, fikk en prøvelytt på 80 ohm utgaven og ble overbevist. Disse hadde det jeg var ute etter, bass, engasjement og var mere raffinert en det jeg kunne håpet på! Jeg bestilte 32 ohm utgaven med tanke på som laptop som kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADKRAFT
    Folkens!

Jeg er ute etter brukererfaringer, anbefalinger og evn påstander som hva ville passet meg best.

De skal reprodusere musikk i hovedsaklig trance og house sjangeren, i dette tilfellet er på utkikk etter et sett som kan gi litt trøkk og engasjement.

Kilde er som regel laptop.

Har funnet at Dj Tiesto ikke akkurat egner seg på røroppsettet mitt

Noen kriterier:

- Lukket konstruksjon
    - God kvalitet(et produkt som varer)
    - Noe raffinert, vill ikke drukne i bass heller.
    - Design spiller ingen rolle.
    - Ikke for tungdrevne(vil ikke være avhengig av forsterker)
    - Prisen kan variere, hadde håpet på mellom 1000-2000,-

Har lest litt her og der på ulike forumer, brukertester osv og har kommet frem til noen alternativer.

-Audio-Technica ATH-M50s og Beyerdynamic DT770 Pro 32 OHM. Gode allroundere?
    - Fanny Wang 2001. Betaler man for designet?
    - Sony MDR-XB700. Grøtete lyd?
    - Beats pro. Er de verdt prisen?
    Jeg bruker disse når jeg lytter til kongen av Trance ;-) Superfornøyd :-)

Test av Sennheiser HD 598 | Lyd & Bilde

Men disse er nå byttet ut med disse :-) :-)

AKG Q701 | Lyd & Bilde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •