Trenger forsterker til Sennheiser HD 25-1 II

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger forsterker til Sennheiser HD 25-1 II

Som tittelen sier er jeg på utkikk etter en dac/amp til Sennheiser HD 25-1 II.

Sennheiser Worldwide - HD 25-1 II

Vil først og fremst ha en amp for å løfte lyden fra PC'en. Bruker en liten 13" Samsung laptop nå, med... kort sagt dårlig lyd. Skal gå over til Macbook Pro innen sommeren 2012, om det har noe å si.

Har vært inne på Head-Fi.org - Headphone forums and reviews for audiophiles og sett i alle kategoriene dac, desktop og portable, men for meg virker det som en vrien jungel. Derfor lurer jeg på om det er noen som kan tipse meg om en god, holdbar forsterker?

Portabel er ingen hindring, så lenge den har nok krutt til å drive headsettet skikkelig. Det er også positivt om den ser bra ut! =) Har sett litt på iBasso sine, som har et design jeg liker veldig godt.

Budsjettet mitt ligger på rundt 2000kr. Får man noe brukbart i denne prisklassen? Vet jeg ikke har tidenes øreklokker, men de gjør jobben for meg, da jeg primært hører på elektronisk musikk. Vet ikke om det har noe å si for valg av amp, men det har det kanskje også.. er litt newbie her

Noen som har noen gode tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt denne nå i et par uker - og synes den både fungerer og låter bra. Til introprisen mener jeg det så absolutt bør være et alternativ å vurdere.

Aune

Newcomer LeGranDuc sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den samme, og er meget fornøyd.
    Den har krefter i massevis.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Den så fin ut den skal absolutt se nærmere på den. Men jeg er mye ute og reiser, og har nå seriøst begynt å vurdere en portabel over en desktop-amp, som blir litt enklere å ta med enn en to kilos amp.

Hvilke er det jeg bør se på da? Det finnes så utrolig mange, blir helt svimmel av utvalget

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det sto mellom f.eks Aune X1 DAC'en over og denne:

Review: Yulong U100 compact USB DAC/amp

Hvilken vil være best til mitt behov? De koster ca det samme. Yulong U100'en koster 220 dollar på ebay.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å gi råd om valg av produkter man ikke selv har hørt. Den får jo grei omtale i den linken du viser til.
    Ut fra et mobilitetshensyn så måler den- og veier noe mindre.
    Har veid Aune på kjøkkenvekta - og den veier 725gr, så veier strømforsyningen 460gr, og så er det noen gram i tillegg for ledningene. De oppgitte 2 kg. er nok bto. vekt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •