B&W P5 vs. Audio Techinca M50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W P5 vs. Audio Techinca M50

Jeg skal bytte ut mine gamle Sennheisser HD457 da de begynner å bli klar for pensjon.

ATH M50 fristet etter å ha lest tester og omtaler her inne, og virker som et godt valg. Samtidig har jeg kommet over et par brukte P5 som gjør at prisforskjellen ikke blir så enorm.

Er det noen som har hørt begge og kan uttale seg om disse mot hverandre?

Jeg ønsker å bytte til et par som er behagelige å ha på seg over lengre tid og har god lyd.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Jeg skal bytte ut mine gamle Sennheisser HD457 da de begynner å bli klar for pensjon.

ATH M50 fristet etter å ha lest tester og omtaler her inne, og virker som et godt valg. Samtidig har jeg kommet over et par brukte P5 som gjør at prisforskjellen ikke blir så enorm.

Er det noen som har hørt begge og kan uttale seg om disse mot hverandre?

Jeg ønsker å bytte til et par som er behagelige å ha på seg over lengre tid og har god lyd.
    Begge er meget gode hodetelefoner men er konstruert for helt forskjellig bruk:
    En for ipod/iphone eier som vil ha en hodetelefon som står i stil.
    En som verktøy for monitorering og tracking i studio (ikke miks).

En er dyr og en er "billig"
    En er kompakt og portabel, en er transportabel.
    En er på-øret og en er rundt øret.
    En har lammeskinn-pute og en har kunstskinn-pute.
    En har utskiftbar ledning der en av ledningene er ipod/iphone kompatibel m/mic.
    Begge er solid bygget.

Jeg mener ATH-M50 lydmessig er ganske langt foran P5, men her bestemmer personlige preferanser hva du foretrekker.
    Begge går dypt i bass, M50 har mer "tekstur" og "punch" i bass. Bra mellomtone på begge. Diskant er mer "frempå" i M50, tilbaketrukket i P5.
    God lydgjengivelse fra P5 er avhengig av korrekt plassering. M50 kan slenges over øret og lyder godt.
    Isolasjon er bedre på P5 (selv om den er på-øret). Lekkasje er mindre fra M50.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for et meget godt svar! Da spørs det om det heller mest mot M50. Kommer utelukkende til å brukes med pc, ikke noe Ifjas.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P5 er gode og siden Eplehuset og Hifiklubben fører dem kan de testes "overalt".

Du bør også høre på Beyerdynamic DT770(Pro) som er i samme klasse som ATH-M50. De har ganske lik lydsignatur og bygget for samme bruksområde.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    P5 er gode og siden Eplehuset og Hifiklubben fører dem kan de testes "overalt".

Du bør også høre på Beyerdynamic DT770(Pro) som er i samme klasse som ATH-M50. De har ganske lik lydsignatur og bygget for samme bruksområde.

Gammel tråd, men P5 er helt himmelsk kombo med iPhone4s....

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si. Jeg liker Bowers & Wilkins P5 SVÆRT godt, men digger også
    Audio Technica M50, og de er billigere. Hvis disse skal kun brukes ute ville jeg kanskje sagt at B&W P5 er det beste valget, men om de kun skal brukes hjemme ville jeg brukt Beyerdynamic DT770 (kun 1100 kroner nå!)

AT M50 er en god miks av begge

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Vanskelig å si. Jeg liker Bowers & Wilkins P5 SVÆRT godt, men digger også
    Audio Technica M50, og de er billigere. Hvis disse skal kun brukes ute ville jeg kanskje sagt at B&W P5 er det beste valget, men om de kun skal brukes hjemme ville jeg brukt Beyerdynamic DT770 (kun 1100 kroner nå!)

AT M50 er en god miks av begge
    Er enig der. P5 er perfekt som mobile, Ville foretrukket annet til en dedikert hodetelefonforsterker eller hjemmebruk. P5 er sikkert meget bra i heimen også, men det finnes sikkert annet som er bedre på pris og hjemmebruk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •