Hey hey!

Jeg vet ikke helt om det det er slik disse skal være (altså, as by design), men here goes:

Jeg har et sett med Dr. Dre Studio HD og tenkte jeg skulle bruke disse til spilling bl.a.

Jeg har hittil brukt dem til å høre på musikk, og til det har jeg ikke opplevd følgende problem annet enn når jeg spiller.

Jeg har oppsettet slik:

Sony PS3 -> HDMI-kabel -> PC-skjerm /m 3,5mm output-jack -> Hodetelefonene

Ved "høye" lyder, så kutter lyden i headsettet ut i 3-4 sekunder. Det skjer ikke vær gang, men er rimelig ofte. F.eks. i skytespill så skjer dette ved skyting.

Jeg har ikke et lydnivå som er høyt, og hvis jeg har det enda lavere, så trenger jeg snart ikke å ha på lyd... Problemet var enda mer da lyden var høyere på.

Er dette en "feature" for å forhindre for høy lyd for ørene? Isåfall, så vil jeg si at det er rimelig dårlig at en slik funksjon ikke kan slås av eller justeres... Samt, jeg har til sammenlikning aktive høreselsvern med samme funksjon, og når jeg er på skytebanen, så blir skuddlyder bare "kuttet vekk", og ikke at lyden blir 100% borte..

Jeg merker også at hvis jeg tapper med fingrene lett på høretelefonene, så skjer det samme.. Igjen: hvorfor!?

For jeg vet at dem er noisecanceling, men da finnes da grenser!