Noen som har noen gode DAC tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har noen gode DAC tips?

Hei!

Er på utkikk etter en bedre kilde til hodetelefonoppsettet mitt. Jeg bruker noen timer hver dag med klokkene (min kvalitets tid), men føler at jeg kunne hatt en noe bedre kilde. Det er jo alltid noe som kan forbedre

Jeg sitter for tiden med Sennheiser HD600, som jeg synes er noen fantastiske klokker, disse blir drevet av en Matrix M-stage v2 med modifisert OP AMP. Matrixen driver klokkene glimrende! Kilden er ett Audiotrak Prodigy HD2 DE lydkort som er koblet rett i forsterkeren via RCA kabler.

Det jeg lurer på er om noen av dere Head-fiere har noen tips til en DAC? Jeg driver å snuser litt på Hegel HD10, noen som har erfaringer med denne?

Jeg interessert i høre hva dere har som kilde, og håper dere vil dele deres erfaringer med det dere har/har hatt8)

Golden

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror muligens du har mer å hente på å bytte klokker.
    HD10 er en god DAC, men til prisen tror jeg du vil få en større oppgradering med nye hodetelefoner.

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg heller HD800 8) Har de selv, å driver de kun med en matrix mini-i foreløbig. Etter min mening er det verdt oppgraderingen, ihvertfall hvis du er en kritisk lytter Å de er myyyye deiligere å ha på seg enn HD650!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man er ute etter STORE endringer i lydsignaturen, er rådet til k_s det riktige. Er man ute etter en mindre justering, så kan en ny DAC være en metode.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig ville ett sett med med HD 800 ført til en merkant forbedring, men skulle jeg kjøpt hodetelefoner til rundt 10k ville jeg nok fremdeles hatt lyst på en bedre kilde til å mate forsterkeren. Jeg har prøvd dette oppsettet med min dac magic, noe jeg synes var en bedre løsning, men den brukes i stuen nå, og derfor ønsker jeg en kilde til kontoret hvor klokkene er;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt på samme tanke som deg, Golden.

Har en Cambridge DacMagic, lurer på om jeg har en del mer å hente på kilde.

Ser konkret på Hegel HD-10 / 11 nå. Du får 10 brukt for 3500, og HD-11 ny for 6000. Forskjellen på de - gudene vet. Fra 24 - 32-bit, gudene vet hva det har å si for lyd

Noen andre raffe valg i denne priskategorien egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange meninger om hvor viktig en god dac er, eller hvor stor forskjell det er mellom en dac og en annen. Grunnen til at jeg ønsker å oppgadere min kilde er i hovedsak at jeg føler det er det som er det svakeste leddet, og jeg vet det er mer å hente fra det utstyret jeg allerede har :wink:

Og det er jo som du sier, en brukt HD10 koster 3500(brukt) mens hvis jeg skulle kjøpt hodetelefoner som gir bedre lyd, merk bedre ikke annerledes, så må jeg opp i HD 800 klassen, og ville fremdeles hatt den samme kilden!

Hvordan er Quattro'en din? Lest en en del bra om Quattro dac/amp kombo altså begge enhetene tror den Quattro Dac'en ligger på rett under 700$

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg - kilde er også mitt antakelig svakeste ledd akkurat nå.

Quattro ampen min er et kraftverk, rett og slett. Den spiller (både i følge meg og andre) bedre enn M-stagen, men har også dobbel kraft, noe som gjør alt ganske uanstrengt.

Har en Schiit Lyr på vei også for ytterligere sammenlikninger, så jeg kan ikke egentlig si mer om Quattroen på stående fot. Er ærlig talt ekstremt fornøyd med den - og har kun bestilt en Lyr fordi det er det som sies å være det desidert beste til LCD-2 til under 1000ish dollar.

Dac'en har også fått god kritikk, skjønt om jeg hadde kjøpt den over Hegels HD-10 / 11 vet jeg nå ikke. Hegel virker veldig fjongt så vidt jeg har forstått. Sikler på en HD-11 selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes HD11 ser veldig lovende ut, men tviler på at det dukker opp en på brukten på en stund:P og for 6500,- altså 500,- mere enn en ny HD11 kan du få en brukt HD20:P

Men ny Dac skal jeg ha uansett, det hører til sykdommen, heldigvis har jeg ikke hastverk så jeg kan bruke god tid8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsåvidt fristet til å anbefale deg Schiit sin Bifrost DAC. Hevdes å være noe av det beste til under 500 usd og klar oppgradering fra dacmagic. Eneste aber er mangel på xlr, noe jeg har litt lyst på pga to forsterkere.

Med tanke på D20, vet vi den er bedre enn 11?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Forsåvidt fristet til å anbefale deg Schiit sin Bifrost DAC. Hevdes å være noe av det beste til under 500 usd og klar oppgradering fra dacmagic. Eneste aber er mangel på xlr, noe jeg har litt lyst på pga to forsterkere.

Med tanke på D20, vet vi den er bedre enn 11?
    Schiit er vist da shit på enkelte forum for tiden, gleder meg til å høre hva du har å si om lyren din når den kommer

Bitfrost er vel relativ fersk enda, så jeg tror jeg venter med den til all hypen har lagt seg. Da først ser man om noe holder eller bare dør hen.

Jeg er ikke sikker på om D20 er bedre en D11 eller D10 for den slags skyld. Jeg liker jo å tro at jo dyrere jo bedre, selv om jeg vet at det langt i fra alltid stemmer!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nick-Andre
    Kjøp deg heller HD800 8) Har de selv, å driver de kun med en matrix mini-i foreløbig. Etter min mening er det verdt oppgraderingen, ihvertfall hvis du er en kritisk lytter Å de er myyyye deiligere å ha på seg enn HD650!
    Nå har HD600 og 650 den silkemyke Sennheiser lyden, det er en egenskap som HD800 mangler selv om HD800 er en mye bedre hodetelefon.

Hadde den kostet 5k istedenfor 7,5k hadde jeg vært mer positiv til HD800.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •