In-Ear med utbyttbar kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

In-Ear med utbyttbar kabel?

Trenger noen gode In-Ear med avtakbar kabel, noen tips folkens? Må også være mulig å kjøpe kabel til en "billig" penge da denne kommer til å ryke noen ganger på jobb. Pris? Helst ikke så mye over 2000

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Ultimate Ears (UE). Fås til en grei pris på eBay. Veldig anerkjent produsent.

Jeg har Double Fi (tror det var det de het); med 2 elementer pr. propp. Vil anbefale å ta en kikk på Triple Fi. De har 3 elementer per propp.

Nye kabler koster rundt 20$.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til å få de for $145 på amazon. Men ser at mange klager på dårlig kabel. Så hvis ikke det kommer noe bedre forslag går jeg nok for disse med denne ekstra kabelen fra Westone

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk Ultimate Ears TripleFi 10 for $95 på black friday. Utrolig bra IEM til den prisen, men de er VELDIG vanskelige å få til å sitte skikkelig i øret og samtidig få god tetting.
    Sammenlignet med Shure og Etymotic er det helt håpløst, men håper bytte av øreplugg-materiale vil hjelpe. Siste utvei blir ny kabel...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Jeg fikk Ultimate Ears TripleFi 10 for $95 på black friday. Utrolig bra IEM til den prisen, men de er VELDIG vanskelige å få til å sitte skikkelig i øret og samtidig få god tetting.
    Sammenlignet med Shure og Etymotic er det helt håpløst, men håper bytte av øreplugg-materiale vil hjelpe. Siste utvei blir ny kabel...
    Yay! Prøvde meg selv, men de ville ikke shippe til Norge den dagen, og jeg har ikke slik episk dropbox-galskap som tar imot ting og sender videre. Mørk dag

Har forsåvidt Westone 4, som jeg VIRKELIG liker. Har ampet de opp, noe som gjør underverker for en ellers ekstremt nøytral bass (den er der, men bare nøyaktig, ingen rakkerfaktor ).

Vet Westone har 4r med avtagbar kabel, men de koster vel 500ish dollar. Er EKSTREMT fornøyd med mine Westone 4 i allefall. Fikk magisk bra fit uten helt å forstå hvordan (minste pluggene) og alt bare "stemmer". Westone kan anbefales. Meget god kvalitetsfølelse og nydelig lyd.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Yay! Prøvde meg selv, men de ville ikke shippe til Norge den dagen, og jeg har ikke slik episk dropbox-galskap som tar imot ting og sender videre. Mørk dag

Har forsåvidt Westone 4, som jeg VIRKELIG liker. Har ampet de opp, noe som gjør underverker for en ellers ekstremt nøytral bass (den er der, men bare nøyaktig, ingen rakkerfaktor ).

Vet Westone har 4r med avtagbar kabel, men de koster vel 500ish dollar. Er EKSTREMT fornøyd med mine Westone 4 i allefall. Fikk magisk bra fit uten helt å forstå hvordan (minste pluggene) og alt bare "stemmer". Westone kan anbefales. Meget god kvalitetsfølelse og nydelig lyd.
    Ja var litt heldig der. Har familie-"dropbox" over dammen... dermed ble lite inntekter for staten også

Har litt lyst på W4 men prisen... Jeg synes ikke TripleFi 10 er verdt orginalmerprisen i forhold til f.eks Shure SE215 eller Etymotic HF5. Til $95 blir det en annen sak

Men Etymotic HF5 er fortsatt den IEM jeg er mest fornøyd med... alt i alt.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært litt gøy å prøve "custom build" plugger egentlig. Noen som har erfaring med dette? Å hvordan gjør man det?

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på Westone 4R, men den koster $500 som vel er ca. kr 3000,- Å det er uten avgifter. Så blir vel rundt kr 4000,- ferdig levert :cry: Mens jeg kan få TripleFi til rett over tusenlappen. Hmm :-P

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    ...men de er VELDIG vanskelige å få til å sitte skikkelig i øret og samtidig få god tettingl...
    Da har jeg endelig klart å finne noen øreplugger som gjør at TripleFi 10 sitter godt i øret. Lyd er fin når tettingen er riktig.
    Bruker Comply-foam som fulgte med. Vanligvis har jeg ikke problem med å få tetting med vanlige gummi/silikon plugger men de som fulgte med TripleFi 10 passet ikke meg...
    Ledningen viser seg også å være bedre enn sitt "rykte", bøyes til over øret og da sitter det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •