Julegavetid, hva skal man kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Julegavetid, hva skal man kjøpe?

Sitter å vurdere å hoppe litt på kjøret igjen, etter å ha hatt d7000 fra denon men gått tilbake til noen gamle, greie Sony'er.
    De jeg ser på er:
    Hifiman He-300
    Shure SRh840
    Denon 1100
    Beyerdynamic DT770
    Audio Technica ATH-M50

Alle skal være gode, men som vanlig når jeg leser meg opp litt for mye, så oppstår kjøpsvegring grunnet ville ha mest mulig "value for money".

Disse skal brukes på kontoret, sammen med en liten dac/amp.

Hører mye på rap/hiphoop, men svitsjer innom Dire Straits/Pink Floyd og generell pop.

Liker at det er bass, men foretrekker bare når den skal være der, er ikke alt som det er på bass på , så kan vel si at jeg foretrekker relativt nøytrale klokker, men som kan gå dypt når det er påkrevd.

Er det noen av disse som vil være et særlig bedre kjøp enn noen av de andre?

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beyer dt770 er vel det du spør etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifimans HE-300 skal også være knusegode, nær sagt perverst gode til den prisen de er oppgitt til. Just sayin' har IKKE hørt de - eller for den saks skyld noen av de andre klokkene her. Selv sverger jeg vel til IEM's når jeg ikke skal ha på monster-hodetelefoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt ærlig, så heller jeg mot hifiman da disse er det mindre folk som har.... Både dt770 og m50 skal være gode, så er vel nede på disse 3.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de hodetelefonene du nevner er bare Hifiman He-300 åpne. Hvis du har eget kontor spiller det ingen rolle, men i et åpent kontorlandskap ville jeg valgt en av de lukkede modellene du nevner.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de du nevner, har jeg kun erfaring med Audio Technica ATH-M50. Jeg valgte en lukket modell for å stenge ute støy, da jeg som oftest bruker de på reise og offentlige steder. Til mitt bruk synes jeg de er meget gode, og jeg oppfatter de som nøytrale og nøyaktige.

+
    Dyp og definert bass.
    Billig, spesielt tatt lyd- og byggekvalitet i betraktning.
    Støyisolasjon.
    Relativt kompakte og sammenleggbare.

-
    Noe "grov" diskant.
    Kan bli varm rundt ørene, da de er lukket.
    Noen synes kanskje at bøylen klemmer for hardt.

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt ATH-M50 og prøvd DT770PRO (80ohms) og tror begge vil gi deg akkurat det du er ute etter. Tror ikke du kan gå feil med noen av de.
    M50 kan legges sammen, så den er kanskje en tad mer portabel hvis det er noe du ser etter. Har lest at DT770pro skalerer litt bedre med forsterking, men dette har jeg ikke prøvd selv.

Hvis du skal ha en liten amp/dac i tillegg så kan du kjøre f.eks en FiiO e7 som du kan både koble til laptop som amp/dac og ipod/telefon som portabel amp.
    Har denne selv og for prisen (sjekk dealxtreme) mener jeg den er det et virkelig godt kjøp.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BleaK
    Har hatt ATH-M50 og prøvd DT770PRO (80ohms) og tror begge vil gi deg akkurat det du er ute etter. Tror ikke du kan gå feil med noen av de.
    M50 kan legges sammen, så den er kanskje en tad mer portabel hvis det er noe du ser etter. Har lest at DT770pro skalerer litt bedre med forsterking, men dette har jeg ikke prøvd selv.

Hvis du skal ha en liten amp/dac i tillegg så kan du kjøre f.eks en FiiO e7 som du kan både koble til laptop som amp/dac og ipod/telefon som portabel amp.
    Har denne selv og for prisen (sjekk dealxtreme) mener jeg den er det et virkelig godt kjøp.
    Har lest at M50 er noe tungdreven, og det merkes tildels på iPod/iPhone. Mangler litt dynamikk og bassen er ikke like fremtredende og kraftfull, men lydnivået er helt ok for normal lytting. På PC funker de gull uten ekstra forsterker. Jeg har bestilt en FiiO e5, blir spennende å høre om den kan gjøre noe med lydbildet fra iPod.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Har lest at M50 er noe tungdreven, ...
    Jeg HAR ATH-M50. Den er ikke tungdreven. Sansa Clip+ og iPod Touch 4g klarer fint å spille øredøvende høyt sammen med ATH-M50.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger tips om Dac/hodetelefonamp som kan få lyden fra pc(macbook air) til Audio Techhnica m-50 tilå bli bedre. Lavbudsjett, helst noe bra som er brukt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •