Gode hodetelefoner til 3-3500 kr?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gode hodetelefoner til 3-3500 kr?

Noen der ute med forslag til gode hodetelefoner i prisklassen 3-3500 kr ? Da jeg liker basstung musikk, bør de ha et solid fundament i bunnen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denons 5000 er (i allefall brukte) en mulighet i denne prisklassen. Nye ligger de muligens på mer - men bassen har de definitivt i orden.

På hifisentralen ligger det nå et par Sennheiser HD-600 med tilhørende Matrix M-stage amp ute til 1800. Det er et MAGISK kjøp mener jeg - tatt i betraktning hvor mye du får for pengene. Det vil ikke smelle ubeskrivelig hardt i bassen - ikke så hardt som Denon, men det mener jeg personlig heller ikke er nødvendig.

Mulig du generelt vil se på lukkede klokker om du vil ha mye bass. Ble brått litt usikker på hva som finnes i det prissegmentet ellers. Det er på en måte verken fugl eller fisk. Jeg ville kanskje heller prøvd og få til en forsterker / klokke-combo til den prisen.

Noen andre som har lumske forslag?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker man ekte saft & boller er det egentlig bare å stikke til nettbutikken og handle et par HiFiMAN HE-500 til $699. Mer ekte sukker til den prisen er det særdeles vanskelig å få. Ulempen er selvsagt at handlelappens beløp sprenges littegrann, men det gjør alle på en seriøs handletur...

Wildcard: Beyerdynamic DT770?

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på Beyer, fantastisk moro lyd til prisen og har det du søker.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyer som i "DT770"? Må spørre siden Beyerdynamic har "ørten" utgaver med ulik ohm. Hvilken (ohmutgave) anbefaler du?

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Beyer som i "DT770"? Må spørre siden Beyerdynamic har "ørten" utgaver...
    Siden det var Dt770 du skrev, og som jeg hang meg på var det den jeg mente. Hadde det vært en annen modell, hadde jeg skrevet det:-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Siden det var Dt770 du skrev, og som jeg hang meg på var det den jeg mente. Hadde det vært en annen modell, hadde jeg skrevet det:-)
    Fett nok det, men du er klar over at DT770 kommer i mer enn én ohm-variant? Hvis ikke; ta en sjekk. Ulike modeller av DT770 gir ulik lyd og passer best til ulike forsterkere...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Fett nok det, men du er klar over at DT770 kommer i mer enn én ohm-variant? Hvis ikke; ta en sjekk. Ulike modeller av DT770 gir ulik lyd og passer best til ulike forsterkere...
    Var da voldsomt da.

Jeg har selv hørt 80ohm.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flottings. Usikker på hvor vi står rent objektivt da med DT770 med tanke på trådstarters spørsmål. Fakta kan av og til være overveldende...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener dere at DT770 kan måle seg mot f.eks Denon AH-D200 ? Hvis man ser bort fra pris da..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saftogboller
    Mener dere at DT770 kan måle seg mot f.eks Denon AH-D200 ? Hvis man ser bort fra pris da..

Mulig lite saft og mye boller; men - Mener du AH2000? Aner lite om Denon AH-D200.

Må nesten spørre siden dette med modellbetegnelser er litt kryptisk...både innen selve navnet / syntaksen, men også ulike modeller med lik syntaks og ulik ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for ett år tilbake satt jeg med samme dilemmaet, er mangen forskjellige å velge i. probleme er att 70% er ikke brukene på bærbart utstyr, jeg endte da opp med denon ahd 5000 med en argon ha1 forsterker. ikke tvil om det er bra hodetelefoner, men var bare ikke helt de jeg fårestilte meg, er også veldi ute etter noe som sparker i fra. etter jeg fikk selt dette prøvde jeg meg på dr.dre studio, var ikke fornøyd der heller. hadde hjemme sennheiser 650 og syntes disse også var for avslappet i lyden. og etter å ha prøvd utallige in ear headsett fra 400-4000 klassen endte jeg opp på monster turbine pro gold in ear. funker sjikkeli bra på portabelt, spenner av så ingen ting annert, sjikkeli åpne å klare, stereoperspektiv så det holder, til bare 2k og best av alt er at vis du ødelegger dem så får du nye no questions asked

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Design- og lydmessig kan ikke DT770 (Pro og/eller Premium) måle seg med D2000.
    DT770 scorer høyt på komfort og byggekvalitet som er mye bedre enn det Denon leverer.

OT men om kvalitet fra Beyerdynamic:
    Jeg har fortsatt et sett DT440 fra tidlig 80-tall. De har samme bøylekonstruksjon om DT770 og virker fortsatt like godt som den dagen de ble kjøpt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jon Blund påvirket nok skriveferdighetene i natt.. Det skulle stå D2000.
    Denne gangen vil jeg nok gå for klokker fremfor propper.
    Noen som har testet Denon AH-D2000 opp mot AH-D5000 ? Store forskjeller der? Er det verdt prisforskjellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som også har erfaring med Audio Technica? F.eks ATH-A900 ?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jon Blund påvirket nok skriveferdighetene i natt.. Det skulle stå D2000.
    Noen som har testet Denon AH-D2000 opp mot AH-D5000 ? Store forskjeller der? Er det verdt prisforskjellen?
    Jeg testet hele D-serien og min konklusjon ble at D2000 og D5000 ble litt for like til å forsvare prisforskjellen.
    De har samme teknikk (driver/element) men klokken er i forskjellig materiale. Alternativet mitt ble å gå for D2000 eller D7000, og endte til slutt opp på D2000 da jeg fikk et veldig godt tilbud.

A-T lager noen veldig gode hodetelefoner. Jeg har mest erfaring med ATH-M50 som er en "konkurrent" til DT770.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr det at du primært tenker "bærbart"?

Til ditt spm > Ja! og Ja! Min mening ihvertfall Må legge til at jeg ikke lyttet veldig lenge og analyserende, men syntes AH-D2000 hadde for mye V-kurve sett opp mot AH-D5000. Og - det er vel ikke allverden av amp de ble koblet mot.

Tror det er noen AH-D5000 på brukten nå.

Om du befinner deg i nærheten av en HFK-butikk kan du selv høre forskjellen - dog ikke over "optimal" amp. Tenker du i bærbar retning, kan du jo samtidig lytte på B&W P5.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par D5000 på hånden til 3k nå.. Vurderer de sterkt. Men det var nettopp dette med forskjellen på D2000 kontra D5000 lydmessig. D2000 kan man vel få ned i 2k på brukten.. Men jeg er åpen for andre gode forslag, derfor jeg nevner Audio Tecnica. Skal ta en tur på hfk idag å teste litt de modellene de har.
    Pleier gitarsjappene å ha gode hodetelefoner ? Må vel være flere enn hfk og soundgarden som har gode hodetelefoner her i byen..

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De mest basstunge hodetelefonene jeg har sett grafer over må være thinksound - wood headphones - clear sound with a clearer conscience

Sjekk forøvrig headphone.com/graphs

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •