Gode hodetelefoner til 3-3500 kr? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er jo ingen guru på området, men jeg er svinaktig fornøyd med min Denon AH-D2000.

De spiller også overraskende bra rett fra iPhone (er ikke det jeg bruker de til, men har såvidt testa etpar timer)

Er jo bare å svinge innom hifiklubben å teste hvis du bor i nærheten.
    Jeg testa de mot B&W P5 og Denons AH-D1100, jeg var ikke i tvil.... D2000 er mange hakk bedre enn begge....

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Eneste forskjell er materialet i klokken... og det påvirker lyden.
    På head-fi.org ligger det beskrivelser på hvordan man "bygger om" D2000 med D5000 eller D7000 treklokker.
    Jeg har lest og studert disse hodetelefonene opp mot hverandre før jeg kjøpte D5000. Det er faktisk bare kabelen og materialet i klokkene som skiller de. Av det jeg fant av info på nettet og i produktbeskrivelsen.

Derfor var det veldig overaskende at de låter så forskjellig, nå når jeg kan sitte i ro og mak og sammenligne de mot hverandre. Egentlig var jeg faktisk klar for å kjøpe meg nye D2000, men så dukket det opp ett par D5000 på brukten (nye i eske) til litt mer enn D2000. Da var det jo greit å prøve storesøster til kompisen min 8)

Det er en vesentlig forskjell på disse hodetelefonene. Morsomt og interresant at det er pga kabel og materialet i klokkene. . . Har dårlig tro på at kabelen har så stor innvirkning, så at klokkene er laget av tremateriale og at alt er festet på en mer optimal måte er vel underliggende for den bedre gjengivelsen?? Uansett så er dette en veldig god hodetelefon til Rock og annen musikk som eieren ønsker skal bli gjengitt med god pondus!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forskjeller på D500 og D7000, bare slik at det er sagt. Magneten på elementet i 7000 er en del større, noe som fører til konkret lydforskjell og oppløsning. Sjekket med Lawton Audio (som har moddet Denon en god stund) og de bekreftet dette. Da er "heldigvis" ikke prisforskjellen 100% tull (bare 90%)

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Det er forskjeller på D500 og D7000, bare slik at det er sagt. Magneten på elementet i 7000 er en del større, noe som fører til konkret lydforskjell og oppløsning. Sjekket med Lawton Audio (som har moddet Denon en god stund) og de bekreftet dette. Da er "heldigvis" ikke prisforskjellen 100% tull (bare 90%)
    Ikke bare magnet, også størrelse på konen i driveren er forskjellig. Jeg synes lydforskjellen fra D5000 til D7000 er MYE større enn lydforskjellen fra D2000 til D5000.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Note to self: Savner D7000'ene mine, og vurderer sterkt å kjøpe de tilbake fra en god venn som kjøpte de av meg. Så sporenstreks få de Markl-moddet for ekstra demping. Tviler på at jeg "gidder" 4-500 usd i ny kabling, men nytt tre og demping + pads kunne virkelig vært noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg Denon AH-D5000 for ca to uker siden.. Har bare ikke hatt tid til å poste det. Meget fornøyd!!! Men en god head-amp skal kjøpes inn slik at de virkelig får vist seg frem.. Forslag til gode matcher her.. ??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saftogboller
    Kjøpte meg Denon AH-D5000 for ca to uker siden.. Har bare ikke hatt tid til å poste det. Meget fornøyd!!! Men en god head-amp skal kjøpes inn slik at de virkelig får vist seg frem.. Forslag til gode matcher her.. ??
    Gratulerer! Flinke klokker på vei

Selv brukte jeg mine D7000 på Matrix m-stage, og syntes det var en svært god mix. Brukte også Head-Direct EF1 hybrid-amp med rørhygge, og det var utvilsomt stas.

"Hypen" for tiden går på Schiit sine produkter, og jeg venter selv på Schiit Lyr fra disse. Ser for meg at hvilken som helst av de ampene kan være stas for D5000.

Gratulerer igjen, du har gjort et staselig kjøp

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at de samme regler for påslag gjelder head-fi, som med fullskalaanlegg: Kilde -> forsterker. Ikke ha hodetelefonene tilkblet forsterkeren og skru på forsterkeren og deretter kilden. Da er det en fare for at man kan blåse sensitive hodetelefoner. Ref. gamle tråder*) om Schiit og Denon...

*) På head-fi.org. Mulig de nye Schiitproduktene har fikset dette nå. Har ikke fulgt så nøye med på det de siste månedene.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •