Hjelp, hodetlf som skal brukes til min electrocompaniets prelude serie?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp, hodetlf som skal brukes til min electrocompaniets prelude serie?

Jeg trenger å la naboene sove litt mere. Etter å ha kjøpt meg ett KONGE anlegg så har huset i midten her begynt å lage litt mere støy. Jeg jobber skift med mye nattskift, pluss en uke fri her å der, da har man fort ikke helt den samme døgnrytmen som folk flest.:???: Musikk er viktig for meg, uansett på døgnet jeg våkner el skal legge meg så er det både energiboosten og sovemedisin for meg, men jeg må ta hensyn når jeg bor i ett lytt rekkehus.. Men kanskje noen gode høreklokker hadde vært tingen for meg, men hva slags høreklokker er det å finne som passer til Electrocompaniet Prelude line serie? Håper jeg får noen tilbakemld. :-D

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker du skal koble hodetelefonen til er mindre viktig.

Det som betyr noe er dine lydbehov for en hodetelefon. Spørsmål du bør stille deg selv:
    Hvilken musikktyper? (f.eks. man kjøper ikke AKG 701/702 eller Beyerdynamic DT880 hvis man kun hører på d&b, r&b, annen elektronisk musikk med fokus på bass).
    Skal hodetelefon isolere/lekke lite lyd? (dvs. åpen vs. lukket).
    Skal hodetelefon være portabel eller kun bruker hjemme? (brette, folde, etc).
    Hvilke materiale skal putene være av? (skinn, kunst-skinn, stoff, velour, skum, etc.)
    Hvilken prisklasse eller øvre grense for pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Hvilken forsterker du skal koble hodetelefonen til er mindre viktig.

Det som betyr noe er dine lydbehov for en hodetelefon. Spørsmål du bør stille deg selv:
    Hvilken musikktyper? (f.eks. man kjøper ikke AKG 701/702 eller Beyerdynamic DT880 hvis man kun hører på d&b, r&b, annen elektronisk musikk med fokus på bass).
    Skal hodetelefon isolere/lekke lite lyd? (dvs. åpen vs. lukket).
    Skal hodetelefon være portabel eller kun bruker hjemme? (brette, folde, etc).
    Hvilke materiale skal putene være av? (skinn, kunst-skinn, stoff, velour, skum, etc.)
    Hvilken prisklasse eller øvre grense for pris?
    Jeg har fått forståelse for at jeg ikke kan bruke hodetelefoner på verken cd spiller el forsterker? Kan noen hjelpe meg forstå hvorfor, om det idet hele tatt er tilfelle.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electrocompaniets Prelude serie har ikke dedikert utgang for hodetelefoner. Hvordan hadde du tenkt å koble hodetelefoner til forsterkeren? Via høyttalerterminalene? Det kan fungere hvis du enten kjøper en egen impedansboks, eller på annen måte reduserer hodetelefonens impedans ned til ca 8 ohm. Imidlertid har du da begrenset deg ganske bra til hvilke hodetelefoner som tåler en slik kobling...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •