Hjelp til kjøp av nye hodetelefoner!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 60
    Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av nye hodetelefoner!

Jeg har akkurat bestilt meg en Matrix mini-i. Trenger tips til nye hodetelefoner. Har sett litt på Shure SRH940 og Sennheiser HD-650. De skal bli brukt primært til musikk å litt pc spill. Det er altså viktig at de er behagelig å ha på over lengre tid. Kom gjerne med flere forslag :-D Prisklasse helst ikke så mye over kr 3000,-

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyerdynamics DT990?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville ikke gått for sennheiserne her. clamper for mye, kjennes ut som noen har satt dem på med tvinge. du burde sett på denon ahd 2000. har hatt denon ahd 5000 selv å de var som å ha en regnbue på hode contra sennheiserne.. dt 990 er sikker også ett godt valg, men best å teste seg fram til hva lydsignatur du liker. mye forsjelli der ute, min erfaring er at ikke allti prisen som avgjør om jeg liker det jeg hører :-)

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser DT990 koster 1695,- Dette var jo en fin pris. Hvordan er disse kontra DT770? Eller DT880 som koster 2500? Burde ikke DT990 vært dyrest av disse? Ser også det er noen Denon AH-D 5000 på brukt markedet til 2500. Selv om jeg ble veldig fristet når jeg så T1 :-D Så hvis noen har brukt T1 ta kontakt 8) Ser også at det er mye forskjellig ohm her. Noen som kan gi en kort forklaring på hva dette har å si? Eneste jeg vet er at det er motstand, så mere ohm = vanskeligere å dra? Takker for svar :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser HD-650 har jeg aldri opplevd som klemmende, og de hevdes å være noe av det mest komfortable du kan ha på hodet.
    Denons klokker er gode å ha på hodet, men de blir markant klammere på grunn av lukket konstruksjon. Du kan også være litt røff og bare "vide ut" 650ene litt om det skulle være noe problem, altså en respektfull tøying av bøylen. Den tåler nok det.

Ville helt klart gått for de, da de gir deg virkelig mye for pengene samtidig som de blir svært lykkelige sammen med en matrix mini-i.

T1 er et par fantastiske hodetelefoner, men markant dyrere enn 650 (i allefall nye). Har bare hørt T1, så kan ikke uttale meg om noen av de andre beyer-produktene, skjønt DT770 vet jeg flere venner har, og de er svært fornøyde.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan varmt anbefale HD650 og HD600. Jeg hører ikke store forskjellen mellom de to, men begge er ekstremt gode.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg heller mest mot DT-990 PRO til kr 1425,-. Men for å være helt ærlig så ser de litt "stygge" ut i mine øyne, mulig det bare er meg men uansett :???: Liker bedre Premiumline Edition når det kommer til utseende. Det kjipe er at disse koster 500 kroner mer av en eller annen grunn. Å da er det ikke lange veien opp til Sennheiser HD 650 til kr 2678,- Håper det er noen erfarne Head-Fi entustiaster der ute som kan gjøre valget mitt lettere :-D

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mange timer med surfing på nettet har jeg nesten bestemt meg for DT990 250 eller 600 ohm. Har mest lyst på 600, men de finner jeg ikke i noen norsk nettbutikk. Kanskje like greit å importere? Klarer den Matrix-mini'n å dra 600 ohm versjonen?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DT990:
    Bass? Tick
    Mellomtone? Fail
    Diskant? Tick
    Lyttetretthet? Tick
    Nøytrale? Fail

Hvis det er dette du søker; supert. Hvis ikke; finn noe annet.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Konstruktivt: Nei

Kom gjerne med bedre hodetelefoner innenfor rimelighetens grenser som du ikke har laget selv.

Q701, HMD280pro, 770, 880DTX, mye som ikke er bedre.

Kriteriene byggekvalitet og komfort er foregående hensyn etter mitt skjønn.

Ved første gangs lytting høres DT990 rart ut, på sikt har jeg nå byttet ut lukkede sirkumaurale, har også binaurale og circumferale.

Har noen etymotic og klipsch IEM som har bra lyd, men komfort blir uansett hvor mye jeg enn trikser og mikser aldri noe annet enn nesten med varierende fortegn.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på Q701, de ser sykt bra ut imo. Men kan de forsvare en prislapp på 3500? Blir egentlig bare mer å mer usikker her

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nick-Andre
    Har sett litt på Q701, de ser sykt bra ut imo. Men kan de forsvare en prislapp på 3500? Blir egentlig bare mer å mer usikker her
    Da ville jeg heller ha kjøpt AKG K-701 (evt. 702) - disse er så og si like.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker at jeg fort kan gå på en så til de grader budsjett smell her. Etter å ha lest tester av både Sennhaiser HD 800 og Beyer T1.. Men det er vel ikke nok kraft i en matrix'n til å drive de anstendig uansett? Å isåfall, hvor får man kjøpt disse rimeligst?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan slutte meg til @Tigers beskrivelse av BD 990 i hvertfall når det gjelder Premium utgaven. Hadde de en kortere periode, men i mine ører er/ble de alt for "pompøse" i karakteristikken.
    Lydbildet totalt, fremstår som kunstig, hult og loudnesspreget - men noen liker jo det også da.

Kjenner meg ikke igjen i @didars beskrivelse med at HD650 er ubehagelige å ha på (klemmer).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nick-Andre
    Merker at jeg fort kan gå på en så til de grader budsjett smell her. Etter å ha lest tester av både Sennhaiser HD 800 og Beyer T1.. Men det er vel ikke nok kraft i en matrix'n til å drive de anstendig uansett? Å isåfall, hvor får man kjøpt disse rimeligst?
    HD 800 skal faktisk kunne drives rimelig av Matrixen (så vidt jeg vet er det en noe nedskalert matrix m-stage, og m-stage er igjen en klone av Lehmann Black Cube, som Sennheiser selv brukte som benchmark-amp da de laget HD 800).

Stereofil i Oslo har HD 800 til 8795 eller så, og selger T1 for 10000. T1 antar jeg du får billigere andre steder, men HD-800-prisen er ganske god sist jeg sjekket.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stedet for å "vingle" fra den ene hodetelefonen til den andre bør du først vurdere hvilke behov som skal dekkes...

Hvilke musikk-stiler hører du mest på? Skal de være lydisolerende og ha lite lydlekkasje? Skal de ligge på øret eller rundt øret? Skal det være kunstskinn, skum eller stoff/velour øreputer? Skal hodetelefonen brukes hjemme, jobb og/eller portabelt? Til musikk, spill og film? Osv...

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, beklager at jeg er litt vinglete! Er veldig usikker på hva jeg skal gå for rett å slett.

-Hvilke musikk-stiler hører du mest på? ..............................Hører på alt mulig. Rap, hiphop, trance, dance, dubstep, punk, litt rock osv. + Noe kvalitet musikk som pink floyd og tower of power
    -Skal de være lydisolerende og ha lite lydlekkasje?................Det har ingen betydning
    -Skal de ligge på øret eller rundt øret?................................Nå har jeg AKG 518 som ligger utenpå, men det har lite betydning for min del.
    -Skal det være kunstskinn, skum eller stoff/velour øreputer?.. Helst velour/stoff, IKKE kunstskinn.
    -Skal hodetelefonen brukes hjemme, jobb og/eller portabelt?.. Hjemme
    -Til musikk, spill og film?............................................. ......Musikk og spill

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til musikk-stilene ville jeg utelukket AKG K701/K702/Q701 og Shure SRH-940. De egner seg ikke spesielt bra til elektronisk musikk med mye trykk i bass.

Sennheiser HD-650 og Beyerdynamic DT880 (eller mye dyrere T1) kan passe men også disse er veldig "korrekte" i bassen.

AKG K240 eller K272, Denon D2000/D5000/D7000, Beyerdynamic DT770 Premium eller Pro, Shure SRH-840 eller SRH-750DJ, Audio-Technica ATH-M50 og Ultrasone Pro 550 tror jeg er bedre valg ut fra musikken du nevner.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for godt og utfyllende svar Mulig jeg faller tilbake på de jeg først tenkte på, nemlig Sennheiser HD 650. Er i kontakt med en som skal selge de her på avforum's bruktmarked, så håper det blir en bra match med Matrix'n jeg har bestilt. Hvis ikke kan jeg vel bare selge de videre å prøve en annen type, eventuelt oppgradere til HD 800 Har liten erfaring fra hodetelefoner, men har prøvd mange forskjellige ørepropper. De jeg alltid faller tilbake på er Sennheiser CX 300/400/500. Har prøvd blant annet AKG, Jays jay og Argon uten hell.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At DT990 pro "ikke er nøytral" stiller jo spørsmålstegn om hva slags musikk det lyttes til, og hvordan forvrengning det dreier seg om. Alle lydstudioer verden over har tyske akg kanner eller akkurat DT990pro. Med så lik lyd i DT990pro som Q701 er det for motehensyn å regne nytt og grønt som verdt merprisen.

Til en billig penge kan du bytte ut til gummi, velour, skinn-øreklaffer, samt faseplugg og kabinett og det er fremdeles billigere.

Når det er sagt så er jo sennheiser 650 kredible varer. Det er ikke verre enn at du kan prøvelytte først og bestemme deg etterpå.

Lukkede kabinett , refleksjonsmønster og volum på begge sider spiller en stor rolle, (det henger sammen om du tenker på det,) selv om ikke hensynet til omgivelsene er der.

Edit: Audio Technica ATH-PRO500MK2 eller Fostex?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •