Hjelp til kjøp av nye hodetelefoner! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 60
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser du skriver att du har prøvd en del in ear, har også hatt sennheiser in ear, var ganske fornøyd helt til jeg prøvde monster turbine pro in ear. er det beste kjøpe innen lyd jeg noen gang har hatt, har faktisk både gold versjonen å miles davis.. gold versjonen som da er de billigste versjonene passet meg best på lyd, er litt ekstra punsh i den øvre delen av bassen og superbe når det gjeller vocaler, hele spektere dekket med glans, bassen går kjellerdypt om det trengs også. Copper versjonen er mer nøytral i lyden igjenn, og miles davis viller jeg sakt fokuserte litt mer på den nedre delen av bassen, litt lenger rolloff virker det som, sikker for å få ekstra fylde i jazzen. men her er det jo en smakssak, jeg likte bedre golden fordi den passet best til min musikksmak, som forøvrig er nokså lik din stil

men jeg bare snakker ut i dra det jeg har erfart, og da vil jeg råde deg til å evt låne eller få prøvd sennheiserne en kveld. jeg fikk låne et par av de en uke, å ja di spiller veldig bra men var sikker en veldi dårli match til headampen jeg brukte (argon HA1) som skulle være så jævli bra ifølge di på hifiklubben. det er er jo da en headamp som passer best på lavimperdans telefoner. men de passet bare ikke min musikkstil heller helt. probleme jeg opplevde da var att de somsakt clampet for hart rundt ørene, prøvde da ikke å løsne de opp i bøylen pga det ikke var mine, men reagerte også på att på en av sidene tok øret mitt i bunnen av koppen å det skapte ubehag under lengre lyttesejoner..
    men for all del adri end opp med skullcandy

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder ørepropper, har jeg kun brukt det på jobb og reise. Å siden jeg jobber som cnc operatør (mekanisk bedrift), er det fort gjort å komme borti noe skarpt som kutter ledningen. Det blir derfor litt i dyreste laget med monster turbin pro til 2000 kroner. Selv om de sikkert er flere hakk bedre enn cx serien til Sennheiser. Men så koster de også 5 ganger mer. Tenkte jeg skulle prøve Klipsch S4

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de koster 2k ja, men vis du ser nermere på dem så har du en fin lifetime warrenty der hvor vis du ødelegger dem så får du nye.. no questions asked så det vil si att du får igrunnen 2 for den prisen å kan bare si med en gang att noe in ear som tåler mer en dette kan du lete lenge etter, er platearbeider selv å de får gjennomgå sjikkeli, har nå ødelakt mitt første par etter et års bruk, og en gang i vaskemaskin og tørketrommel UTEN å bli dårligere i lyden

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres fristende ut! Men er litt usikker på om min bedre halvdel blir så fornøyd om jeg bruker enda mer på "hi-fi" utstyr. Eventuelt får jeg lyve litt på prisen. Å om de faktisk holder i 1 år, kan det jo diskuteres om de er noe spesielt dyrere. Jeg bruker de gjennomsnittlig 3 timer per dag, 5/6 dager i uken. 52 uker - 6 uker ferie = 46 (uker) x 5 (dager) x 3 (timer) = 690 timer. 2000/690= 2.9 Kr per time 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe 2.9 kr i timen for kvalitetslyd er jo ingen ting. bare gjør som meg å si til henne att du har funnet en deal of a lifetime som du bare ikke kan gå i fra deg å kjøp det for fullpris:P ikke akkoratt så om de gidder å sjekke prisen:P

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men får man ut potensialet av disse med kun en iPod/iPhone? Eller må du bruke portabel forsterker?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nick-Andre
    Men får man ut potensialet av disse med kun en iPod/iPhone? Eller må du bruke portabel forsterker?
    MT, MTPG og MTPC kan fint brukes med iphone/ipod/mp3-spiller.
    Har selv MT og er ikke imponert over byggekvalitet. Hver side består av 2 deler som er limt sammen. Mitt sett delte seg i det jeg tok de ut av forpakningen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    funker igrunnen helt optimalt med iphone der pga de har så høy følsomhet at du trenger ikke å kjøre så mye mer en halvt volum før de nokk så da vil si mindre strømmbruk også

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sporet tråden av inn i intetland. Han har en matrix forsterker, da kjøper man ikke IEMs.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med Sennheiser HD 650. Så de er på vei med posten, det samme er matrix'n. Tusen takk for all hjelp! Det sporet litt av IEM's, men dette er noe jeg bruker til jobb/trening/reise. Altså blir kilden en iPod/iPhone. Tar gjerne imot tips om gode IEM's, som tåler litt juling

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med Sennheiser HD 650. Så de er på vei med posten,
    Ja, de er sendt i ettermiddag. Du har PM m/sporingsnr. Utfra bruksområdet og musikksmak som du har vist til, så vil jeg tro at de svarer til forventningene.
    Håper du blir fornøyd

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om noen har erfaring med å bestille fra Tam Audio ? Får denne meldingen når jeg sporer pakken:
    2011-11-18 15:39 Delivery Agent - NORWAY Address problem - require sender's instruction.

Noen som vet hvem de bruker? Posten?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om noen har erfaring med å bestille fra Tam Audio ? Får denne meldingen når jeg sporer pakken:
    2011-11-18 15:39 Delivery Agent - NORWAY Address problem - require sender's instruction.

Noen som vet hvem de bruker? Posten?
    Det er Posten som tar over så fort pakken er i Norge ja.

Jeg fikk dette da jeg ventet på min siste pakke derfra, og jeg hadde fått feil sendingsnummer og sporet feil pakke (episk).

Kontakt først Tam, han pleier å svare raskt. Nå er det helg, så det kan kanskje hende at det ikke skjer noe før mandag på svarfronten, alt ettersom hvor industriøs han er

Du kan også ringe posten og sjekke hva som skjer. Mistenker de har prøvd å levere pakken til deg, feilet og at den nå er litt i limbo nær et postkontor. Fortvil dog ikke, dette ordner seg sikkert

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å spore pakken på posten.no uten hell. Men de bruker kanskje forskjellige sporingsnummer?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Nick-Andre > hva syntes du om HD650´ne?

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått teste de ut skikkelig enda. Har kun prøvd de via hodetelefon utgangen på min Yamaha RX-V2067. Å etter min mening låt det ikke spesielt bra. Så jeg gleder meg veldig til matrix'n er i hus!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de er nye / brukt under - si 100-150 sider, så kan du jo bare la de stå og spille på yamahaen din en stund. Ingenting feil i det, å spille de litt inn

Ellers er 650 virkelig et par gode hodetelefoner. De gjør rett og slett alt forbannet bra, og er utrolig gode all-round-hodehylere opplever jeg. Jeg ble vagt sjokkert da jeg hoppet frem og tilbake mellom Denon AH-D7000 og Sennheiser HD-650. Forskjellene var der, men de var så små at jeg aldri hadde kunnet godta det voldsomme prishoppet om jeg skulle valgt mellom disse igjen.

650 <3

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Om de er nye / brukt under - si 100-150 sider
    Timer8)
    Er tidligere eier på disse - og jo de er "ferdig innspilt". HD650 kan derimot være noe vanskelige å drive, og hodetelefonutgangen på den Yamaha forsterkeren får neppe frem det hele og fulle potensialet i HD650. Flere rapporterer om bra match mot rørforsterkere - og den samme erfaringen har jeg.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal hente matrix'n på posten idag! I helgen klarte jeg også å bestille meg Sennheiser HD 800! Jaja..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal hente matrix'n på posten idag! I helgen klarte jeg også å bestille meg Sennheiser HD 800! Jaja..
    Ahaha pent! Nå blir det god stemning Hurra for dyre phones.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •