Fostex T50RP - Godlyd til en billig penge? JA! - USD75 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 119
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja. Det står "EDT 990VB" under produktbeskrivelsen.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er putene bestilt! Dobbeltsidig tape har jeg, men jeg trengte også noe sort elektriker tape?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke ha sort elektrikertape. Du kan selvsagt bruke hvilken som helst tape, bare den fester på baksiden av putene og fester på en fleksibel overflate.

Lykke til. Spent på hva du synes. Lyden blir ganske markant anderledes ("lysere") med DT990-putene. Sørg for god forsegling ved å ha den dobbeltsidige tapen langs der du fester putene rundt hele "klokka", samt tape innsiden minst halve baksiden av øret. Tror det blir bra, jeg.

Komfortmessig er velourputene nr. 1.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En danske tar DIY alvorlig. Søk "KODA T50RP"

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger; Hvordan i h...... får du dratt på de EDT 990VB putene? Dem virker jo en del mindre enn de originale putene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Maser dem lett mellom fingrene rundt det hele for å myke dem opp litt
    2) Vreng kappen / leppa helt bakover rundt hele puta
    3) Legg puta inntil koppen på T50RP og hold den der med den ene hånden
    4) Bruk den andre hånden til å vippe den vrengte leppa rundt kanten fra en plass og fortsett helt rundt

Får du det ikke til; få hjelp av ett par hender nr. 2

Jeg klødde meg mye før jeg kom på punkt 2...

Og; ikke glem den dobbeltsidige tapen på T50RP koppen først.

Du får det til. Bli forbanna - så smetter det på plass.

PS: Leppa på Beyerputene er mindre enn originalputene. Se bildene på forrige side. Beyerputene legger seg pent på den første ringen...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en nettopp mottat en hel masse paxmate, det mest brukte dempeskummet på headfi . Si ifra hvis noen vil ha.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    1) Maser dem lett mellom fingrene rundt det hele for å myke dem opp litt
    2) Vreng kappen / leppa helt bakover rundt hele puta
    3) Legg puta inntil koppen på T50RP og hold den der med den ene hånden
    4) Bruk den andre hånden til å vippe den vrengte leppa rundt kanten fra en plass og fortsett helt rundt

Får du det ikke til; få hjelp av ett par hender nr. 2

Jeg klødde meg mye før jeg kom på punkt 2...

Og; ikke glem den dobbeltsidige tapen på T50RP koppen først.

Du får det til. Bli forbanna - så smetter det på plass.

PS: Leppa på Beyerputene er mindre enn originalputene. Se bildene på forrige side. Beyerputene legger seg pent på den første ringen...

Så du skrur ut selve dekselet hvor elementet sitter i og så fester du putene og så skrur det sammen igjen?

@ardilla: Hva skal du ha for det, hadde vært moro å prøvd med litt, men usikker på om det kommer til å bli brukt. Er det lett å fjerne igjen?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrur ikke av noe for å feste putene...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da skal jeg teste litt senere

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn cirka selvkost + porto - sen mg en pm

Andre som vil ha paxmate - bare ta kontakt. Bor forresten sentralt i oslo.

Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    @ardilla: Hva skal du ha for det, hadde vært moro å prøvd med litt, men usikker på om det kommer til å bli brukt. Er det lett å fjerne igjen?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først litt dobbeltsidig tape:
    Fostex T50RP - Godlyd til en billig penge? JA! - USD75-dsc_4235-jpg

Så litt tape på selve øreputene:
    Fostex T50RP - Godlyd til en billig penge? JA! - USD75-dsc_4238-jpg

Det gikk mye lettere å få dem på når den dobbeltsidigetapene holdt dem fast, og i tillegg at jeg slapp å dra dem over det ytterste lokket når jeg festet dem

Da er det bare å koble det opp og se hva jeg kan få ut av dem. Nå har ikke jeg noe kjempe spesielt trent øret, så dem hørte veldig bra ut uten modifikasjoner, men jeg syntes de originale putene var litt tynne og så liker jeg stoff bedre enn skinn.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skruene på innsidedekslet kommer snart til å bli løsnet!

Hva synes du om lyden, da?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, har fått testet dem litt og komforten er mye bedre med beyer enn med originalputene. Men føler at ledningen til klokkene er litt jalla, er ofte det kan skurre litt om jeg har lagt klokkene fra meg og tar dem på hodet, men er bare å vri litt på kontakten så er det ikke noe problem lengre.

Når det kommer til lyden er jeg mer usikker, har kun K701 og sammenligne med. Jeg syntes t50rp er flatere/lysere enn K701. K701 føles litt mer varme om det er riktig å si. Det gjaldt låta Brothers In Arms, men når jeg satte på Susanne Sundfør - The Brothel, så føltes det kanskje en smule omvendt.

Du får ta det med ei klype salt, da jeg absolutt ikke er noe erfaren lytter og har nok kjøpt litt mer enn hva jeg har tid til å teste

Amp/dac er forresten Burson HA-160DS.

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Tiger: Tusen takk for et knalltips!

Jeg har tidligere hatt AKG701 , som må sies å være en god hodetelefon -men den fungerer dårlig i åpne kontorlandskap (Lekker en del musikk til omgivelsene).
    På fredag bestilte jeg fostexene, og idag sitter jeg på kontoret og nyyter nydelig musikk. Foreløpig har jeg bare koblet dem rett til en Buffalo 32 dac. Jeg har altså ikke egen hodetelefonforsterker denne gangen, men du og du så bra lyder... Vet jammen ikke om jeg trenger forsterker allikevel...

Jeg har balansert (xlr) ut fra daccen, er det et poeng å modifisere fostexene over til å bli balanserte?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyerputene gjorde Fostexene helt annerledes spør du meg. Tynnere mellomtone og bassen - et vesentlig lysere bilde.

Men lydbildet er mer prsist og holografisk. Faktisk minnet de meg plutselig veldig om Beyer T1.

Når jeg mottar resten av mattene og guffa jeg skal fyll dem med får jeg se hvilken retning demping av klokkene på ulike måter gir. Foreløpig har jeg gått tilbake il originalputene i påvente av de neste.

PS-ved å klistre beyerputene utappå originalene får man lydmessig en mellomting. Og plass ørene sine med goood margin

Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Jo, har fått testet dem litt og komforten er mye bedre med beyer enn med originalputene. Men føler at ledningen til klokkene er litt jalla, er ofte det kan skurre litt om jeg har lagt klokkene fra meg og tar dem på hodet, men er bare å vri litt på kontakten så er det ikke noe problem lengre.

Når det kommer til lyden er jeg mer usikker, har kun K701 og sammenligne med. Jeg syntes t50rp er flatere/lysere enn K701. K701 føles litt mer varme om det er riktig å si. Det gjaldt låta Brothers In Arms, men når jeg satte på Susanne Sundfør - The Brothel, så føltes det kanskje en smule omvendt.

Du får ta det med ei klype salt, da jeg absolutt ikke er noe erfaren lytter og har nok kjøpt litt mer enn hva jeg har tid til å teste

Amp/dac er forresten Burson HA-160DS.

Newcomer norsk_tre sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med forsterker til disse? leser på headfi at de anbefaler div. hybrider. Vil Shiit asgard være bedre enn lyr på en ortho? De ser ut til å være anbefalt over lyr på andre telefoner...

Har nå testet meg frem til noe som ligner thunderpants når det kommer til volum på koppen. Jeg har to bassporter per kopp à 4mm. Og baffleventilasjon ut på siden, istedet for mellom. Ser frem til å teste paxmate. Lyden er veldig detaljert, superb instrument og kor-seperasjon. Ekstra kult å høre publikum på live opptak, man kan liksom høre at det er snakk om en stor og varm folkemengde.
    Mellomtonen må fremdeles roes ned ved bruk av EQ og kan bli slitsom på enkelte opptak uten drastisk EQ. Da mister man noe av detaljene. Den sliter f.eks. med Susanne Sundfør, men Norah Jones går greit. Tja..

Det anbefales IKKE å lodde nye kabler rett på driveren. Loddinga her er et ekstremt følsomt punkt. Kapp heller de orginale til 5 cm, og lodd på stumpene der slik som han dansken gjør. Fest ledningene godt, slik at de ikke belaster loddinga på driveren!

Til prisen (ca 1000,- inkl kabel) så er lyden antagelig dritbra. Men jeg har ikke annet å sammenligne med enn basic modifiserte denon d2000 a la markl. Dem virker nesten like detaljerte og denon har muligens bedre lydscene og romfølelse, men mellomtonen, og bassen til denne prototypen høres mer ut som musikk.

Hadde vært kult å sendt et par til noen som har hørt mye forskjellig og som kan sammenligne. :-)

Lydkilder:
    Abrahamsen A-dac
    Mini3 bærbar forsterker (andre forslag?)
    Apple lossless
    Spotify mp3 320kb/s

Skal legge ut noen bilder og beskrivelser etterhvert, de er ganske enkle og finishen er for jævlig.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk Tre + "Finish" = egne trekopper = anderledes volum enn originalen?

Newcomer norsk_tre sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yep.. Trekopp+trebaffle. I furu og kryssfiner. Men er ikke sikkert det er nødvendig for å få bedre lyd. Leste om en som hadde solgt thunderpants til fordel for modifisert t50rp virket det som.. Får prøve å modifisere en t50rp til å sammenligne med. Er jo atskillig enklere...

Forsterker: NwAvGuy: O2 Headphone Amp

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norsk_tre
    Jeg venter på en "ferdigbygget" O2 og en O2 som jeg skal montere selv.
    Kommer til å legge ut inntrykk etterhvert. INGEN har tatt utfordringen til NwAvGuy, noe som tyder på at forsterkerens lydkvalitet er på topp.

O2 Headphone Amp - utfordring

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •