Fostex T50RP - Godlyd til en billig penge? JA! - USD75 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 119
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmmm - lurer på hvordan disse står seg mot Audio Techinca ATH-M50....
    Er jo bare èn måte å finne ut av det på... $$PayPal$$

Men så var det dette med nostalgi-øreklokker til rommet mitt da....som egentlig var planen...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står det litt om i omtalen gjort av Headfonia - se post 2 på forrige side under reviews.

Newcomer norsk_tre sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til eksotiske materialer og verktøy:

Exotische Hölzer | DICTUM GmbH - Mehr als Werkzeug

Kabler og kontakter:
    www.quables.com

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt med slike tips.

Men - PS: Nå virket den kabellinken dårlig.

For de som sliter med trevirke, så kan man kjøpe dette ferdig laget og sammen med øvrige deler (e.g. kabler) her: Pre finished Thunderpants kit where I supply all the parts for the cups, wires and headband mods with most wood species

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da i går smelt på et par velourpads av typen DT990-reservedel, som er veldig gode komfortmessig. Ulempen var at lyden ble i mine ører for lys og for lite bass. SÅ, for å bøte på det var det på tide å eksperimentere litt med å forsegle rundt innsiden av velourpadene. Det hjalp og tuningen er svært nær nå der jeg liker den. Har kun benyttet tett, tett sammenrullet papir, men jeg planlegger å benytte ei liten rund tetningslist som legges slik figuren indikerer. Håper lyden da blir som jeg tror.

Utrolig så "lite" som skal til for å endre lydsignaturen her.

Fostex T50RP - Godlyd til en billig penge? JA! - USD75-uten-navn-png

De som vil ofre litt av åpenheten / lydscenen for å ha bedre isolasjon mot omgivelsene bør glemme velourpadene, og heller gå for noen av de som er listet på side 1.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at DT770 velourpads ville passet bra.
    Ellers virker det som om konsensus fra T50RP tråden på head-fi er at de beste padsene lydmessig, kommer fra Stax O2 eller Shure SRH-840.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DT770 påstås å ikke passe, desverre.

Sikkert mange som passer. De to du lister skiller det vel $135 dollar på (sorte O2). Jeg gikk for forslagene gjengitt på side 1 i denne tråden (utdrag fra Head-fi.org). LCD-2 pads hadde vært noe jeg ville hørt (skråstilt, halvparten av prisen til O2, isolasjon i forhold til velour). Imidlertid så åpnes lydscenen mye med disse velourpadene. I like.

PS: Du har ikke vurdert T50RP selv, Bar1, du som er over middels interessert i head-fi?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    DT770 påstås å ikke passe, desverre.

Sikkert mange som passer. De to du lister skiller det vel $135 dollar på (sorte O2). Jeg gikk for forslagene gjengitt på side 1 i denne tråden (utdrag fra Head-fi.org). LCD-2 pads hadde vært noe jeg ville hørt (skråstilt, halvparten av prisen til O2, isolasjon i forhold til velour). Imidlertid så åpnes lydscenen mye med disse velourpadene. I like.

PS: Du har ikke vurdert T50RP selv, Bar1, du som er over middels interessert i head-fi?
    Ok, er sikkert noe jeg har gått glipp av i head-fi tråden. Bra det finnes "billige" pads. De fra Stax var litt drøye...

Et par er selvfølgelig på vei... Bestilte samtidig med deg, men mitt sett virker å ha tatt en "alternativ" rute

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg ikke vært så lite nevenyttig og så forbannet fornøyd med LCD-2'ene mine for tiden hadde jeg sikkert hevet meg på.

Tar forsåvidt gjerne imot et par moddede på lån og test når noen har noen på lur Er jo så nær jeg kommer hifi-møte med resten av dere, DA DERE ALLE BOR I HORDALAND (argh) ...

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem understreker flere ganger hvor viktig det er å få en tett forsegling mot hodeskallen. Uten dette blir bass og slag tamt. Det er nok lite som skal til ja.

Bruker inntil videre de orginale skinnlefsene som fulgte med. Blir vel å justere avstanden til elementet for åpnere lydbilde, samt å evt. kompensere for tap av bass ved å regulere ventilasjonen i klokka. Mer luft, mer bass?

Noen regulerer luftstrømmen bak selve elementet med pustende tape. Det er noe tapeliknende stoff over der fra før. Dessto mer ventilasjon, dessto mer lavfrekvent skulle en tro. Dette blir mer avansert og risikabel modding, for jeg antar at det pustende stoffet regulerer ganske presist hvor mye og hvilket frekvensområde mebranet produserer og favoriserer.

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har 6 stk på tur i posten...

Blir mulighet for litt A-B ing og diverse testing mot orginal, for å se hvor mye det faktisk hjelper eller ikke. Noen mener visst at disse høytalerelementene kan yte hva som heldst bare de blir plassert inne i riktig kammer...
    Da begynner det å bli subjektivt?
    Må vel teste åpen mot lukket løsning.

Er som sagt rimelig sikker på at modifiserte t50rp spiller helt på linje med et par modifiserte denon d2000 (uten treklokker) som koster 3 ganger mer.
    De spiller bra rett ut fra PC'n, men er ikke så veldig tilgivende overfor dårlige lydfiler. 320 kb/s går greit, kan høre innimellom at det er komprimert. Tonene er gode og fyldige, det høres ut som musikk, og ikke som ett digitalt sagbruk. Man kan lettere følge instrumentenes toner...

Er det noen som har prøvd å EQ justere orginalene? Hvordan høres de ut med økt diskant og bass, men lavere 300-1000 hz?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da er jeg noen kroner fattigere, gitt:

QTY B&H Number Price Total Price
    B&H Item Description

1 FOT50RP 73.95 73.95
    T50RP Studio Headphones with Improved Transient Response

Sub Total $73.95
    Shipping $52.75
    Tax $0.00
    Total $126.70

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Spent på å høre vurderte feedback på stock T50RP, og planer de nye eierne har.

Service is indeed speedy. Her er min 2. batch. Bestilt 7. og leveres 9.:

Fostex T50RP - Godlyd til en billig penge? JA! - USD75-uten-navn-png

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt mine lettere modifiserte T50RP via både egen forsterker / DAC og iPhone (3G /4S). Konklusjon: Vanvittig. Rett og slett. Har du ikke bestilt dine T50rp ennå?! Hvorfor ikke...

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hørt mine lettere modifiserte T50RP via både egen forsterker / DAC og iPhone (3G /4S). Konklusjon: Vanvittig. Rett og slett. Har du ikke bestilt dine T50rp ennå?! Hvorfor ikke...
    Er nye/ekstra puter et "must" eller vil du anbefale at jeg prøver de som er på først?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ingen grunn til å endre dette kun for endringens skyld. Prøv originalputene først. Kanskje du liker lyden med dem. De er relativt grunne, men forsåvidt behagelige om enn litt varme over tid.

Lyden endres ganske mye med andre puter. Velourputene ga meg en åpnere lyd enn originalputene. Smak og behag...

Jeg liker velourputene da de er veldige gode komfortmessig, men de trenger å forsegles for å tune lyden litt mindre "lys".

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    ...Et par er selvfølgelig på vei... Bestilte samtidig med deg, men mitt sett virker å ha tatt en "alternativ" rute
    For en LYD i forhold til pris. Har så langt lyttet til blues/rock/folk/vise og de er bare utrolige...
    Førsteinntrykk er dyp litt avslappet bass, noe tidlig avrulling i diskant og helt suveren mellomtone. Mine dynamiske hodetelefoner virker mer eller mindre grovkornet i mellomtone (også AKG K501) i forhold til disse.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med høy VFM. :-D

Jeg har sett gjennom en del av de modifikasjonene enkelte forfektet tidlig på head-fi.org, og mitt inntrykk er at enkelte av modifikasjonene virker å ha "logiske brister". Dempe litt her. Åpne noe der. Dekke til noe her. Og en justering der.

Etterhvert så synes det å være slik at det er 2-3 modifikasjoner:

1) Endre til et sett andre øreputer
    2) Dempe resonanser i baffel (der driveren er montert)
    3) Akustisk skum i ytre rom (mellom baffel og vent)

Andre går lenger og fjerner filten som ligger mot øret. Fjerner filten som er foran vent. Fjerner dempematerialet bak driveren og taper på ny med egen tape, som over tid muligens kan klisse alt til. Osv.

Jeg vet ikke, men tror mange modifiserer for mange justeringer på en gang. P.t. så er jeg på nr. 1 og tar kanskje for meg nr. 2 av de listet over.

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har redusert størrelsen på trekammeret til det halve. Hjalp på grumset og overtydelig ekko på 300-1000hz. Har tetta ekstra med dynamat extreme, slik at minst mulig lyd bak driveren lekker inn i "ørerommet". Bruker fremdeles orginale skinnlefser, men med litt EQ er lyden rett og slett formidabel i forhold til hva jeg har opplevd av lyd til nå.

EQ: Hever bass og gradvis diskant, drar ned 300 hz og 600 hz og litt 1khz.

Det viktigste synes å være resonans, ekko begrensning, bassventilasjon og EQ.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært kjekt og lærerikt å se noen bilder fra de modifikasjoner du har gjort / gjør.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •