Tips om hodetlf til sport med robust ledning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips om hodetlf til sport med robust ledning?

Har slitt ut flere Koss Porta Pro i det siste. Pleier å bruke de til å løpe intervaller og trene med vekter. Tre hodesett på rad har fått dårlig eller brutt forbindelse mellom jackpluggen og ledningen som sender signalet videre. Dette er spesielt et problem på de "nye" Koss med rett (som i ikke bøyd) overgang. Litt lei av å kaste 350 kroner ut vinduet med jevne mellomrom. Noen som kan anbefale noe bedre og ikke minst mer robust til en anstendig pris? Vil ha brukbar lyd også. Skinn eller tette øreklokker er utelukket p.g.a. svetting. Øreplugger går an å forholde seg til så lenge de ikke går noe særlig inn i øregangen.
    Håper noen kan hjelpe meg.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv brukt porta pro på trening i mange år, og ble evig glad da jeg ble kvitt det drittet. Nå bruker jeg AKG K450 og det fungerer utmerket til trening.

Kablene er avtakbare, noe som er svært praktisk om den måtte ryke. Ny kabel kost en slik og ingenting på ebay. Det følger med to stk kabler, en veldig kort, og en vanlig. Selv bruker jeg dette settet sammen med Sandisk Sansa Clip. Genial kombo. Hodetelefonene er mye mer isolerende enn porta pro, og mer behagelige å ha på seg. Synes også disse er greiere enn porta pro med tanke på svetting. Det preller fint av.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar! Bruker iPhone og Sansa Clip+ til vanlig. Svært fornøyd med den siste, latterlig pris for så god lydkvalitet.
    De ser bra ut de AKG'ene. Ser ut som de demper en del lyd også, ikke dumt til og fra jobb, mye trafikk. Det eneste aberet er at de er i skinn. Ikke så veldig stort problem når jeg løfter tungt, svetter ikke noe særlig da. Men... Løp intervaller i dag og da dryppet det av meg. :shock: Vil ikke skinnet fort bli klamt og ekkelt? Hva er din erfaring?

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trener i grunn bare styrke. Jogger et par kilometer som oppvarming, og da svetter jeg ikke all verden. Hodetelefonene ligger jo utpå øyrene, og de er ganske kompakte, slik at en får ikke svetten fra hodet og ned på hodetelefonene. Hvordan de er med kun løpstrening har jeg ikke fått erfart. Mistenker at "skinnet" er mer plastikk enn skinn, slik at du sliter ikke med lukt slik som med porta pro. Hadde alltid en dedikert porta pro til trening, og et annet sett til vanlig.

Veldig praktisk å feste clipen i halsen, da med den korteste kabelen. Da føler men ikke at man har mp3-spilleren eller hodetelefonen på

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk for AKG 450, kom i posten i dag. Betalte rundt 600 kroner. Virker å være solid bygget. Trenger litt tid in action før jeg gjør meg opp en endelig mening ang. lyden, men førsteinntrykket er brukbart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fant du de til 600kroner? Ser at de på soundgarden.no koster 795,-.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For eksempel her. Med frakt blir det noe over 600.
    Anbefaler disse til det meste av uteaktiviteter og trening. Demper noe støy, brukbar lyd og behagelige å ha på seg. Varmer faktisk ørene litt i kaldt vær.
    Anbefaler ikke AKG 450 til intens løping, svette og kunstlær er en ekkel kombinasjon. Ser ut som jeg ikke kommer unna Koss i akkurat de situasjonene.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    For eksempel her. Med frakt blir det noe over 600.
    Anbefaler disse til det meste av uteaktiviteter og trening. Demper noe støy, brukbar lyd og behagelige å ha på seg. Varmer faktisk ørene litt i kaldt vær.
    Anbefaler ikke AKG 450 til intens løping, svette og kunstlær er en ekkel kombinasjon. Ser ut som jeg ikke kommer unna Koss i akkurat de situasjonene.

Anngående porta-pro. På din sansa clip kan du stille litt i equilizeren og få en god del bedre lyd. Husker ikke helt hvordan jeg hadde det men mener det var 3 eller 4 knepp ned på bassen ( den helt til venstre ) og 2 knepp opp i diskanten. Da høres den litt mer nøytral ut

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Anngående porta-pro. På din sansa clip kan du stille litt i equilizeren og få en god del bedre lyd. Husker ikke helt hvordan jeg hadde det men mener det var 3 eller 4 knepp ned på bassen ( den helt til venstre ) og 2 knepp opp i diskanten. Da høres den litt mer nøytral ut
    Jepp, kjenner til funksjonen, takk for tipset, skal prøves.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •