Kabel til Etymotic 4p defekt, DIY kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel til Etymotic 4p defekt, DIY kabel?

Jeg har et etymotic 4p liggende hvor det er dårlig kontakt på kabelen. Jeg kan sende den til etymotics men det koster meg mye i frakt siden de vil ha bort hodeltelefonene for å skifte til ny kabel.

Kan kjøpe ny og bedre kabel fra APureSound - Where The Music Is Always Pure - APS Audio LLC.
    men er jo relativ dyr sak....

DIY kabel :ER4P, Best Earphone!
    Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt delene som nevnt i linken?

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    in-line resistorer kan du koble til som du vil, kan få kjøpe en av meg for en billig penge. Ikke ser jeg vitsen med å ha dem permanent tilkoblet. Får du satt lavere gain så er det en bedre ide, og da kan du hekte av.

160$ for en-fots kabel er latterlig, du kan fint lage noe bedre selv til en brøkdel av prisen. Har selv Etymotic research ER-4P uten at kabelen min har blitt ødelagt enda. Den konnektoren som er plugget i selve driveren ser litt properitær ut, orket ikke å lese meg til hvordan han DIY-et den. Om det er hyllevare eller ei vites ikke, sjekk ebay for 3djeparts kabel som ikke koster øyet.

Upgrade Cables - Supreme Rhyme ER4P UM3X SE215 SE315 | eBay 550kr+toll er fremdeles lureri, men de så jo unektelig bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Kingu, jeg har lett litt på ebay men fant ikke noe komplett kabel, men det jeg har funnet er :

ETYMOTIC ER4P TO ER4S RESISTOR ADAPTOR (3.5MM PLUG) | eBay

FOR ETYMOTIC ER4 IN-EARPHONE CABLE ADAPTOR - P | eBay

samt vist nok en superkabel:
    "Westone ES-recabled" Superfi 5 Pro - Tony's Review, Elite Series Monitor Replacement Cables | Westone

men kanskje likegreit å bruke kabelen fra en defekt koss hodetelefon og den pluggen?

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den andre adaptoren er jo til westone kabler, de var ikke noe billigere de heller. Skulle hatt mye for å bli observert utendørs med Elite Series sin frekke pastell-rosa kabel.

Mulig det går ann å modifisere apaptoren slik at du kan lodde inn noe koss kabel. Merk at det er lakk på de fleste hodetelefonkabler noe som gjør lodding til andre plasser enn der du tok dem av litt krevende. Du snubler ikke den ene foten med den andre når du tar et defekt hodesett å gjør byttet med, kan jo skyldes kabelen der også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Den andre adaptoren er jo til westone kabler, de var ikke noe billigere de heller. Skulle hatt mye for å bli observert utendørs med Elite Series sin frekke pastell-rosa kabel.
    hehe ja rosa er jo helt digg, men hadde nok bestilt i svart...

botn line er at de forskjellige variantene ble noe dyr....frakt + moms mellom 500-1000 kr....

problemet mitt med orginal kabelen var dårlig kontakt, så tok til slutt kniven fatt og spikka opp den grønne dingsen som er midt på kabelen, der hvor resistorene ligger, brukte noe el tape og jammen ble ikke problemet med dårlig kontakt i all hovedsak løst.

Så da var hifi spøkelse for denne gang forsvunnet ref apure kabelen...

mulig jeg likevel kjøper adapter plugg med resistorer i som gjør at den for samme lyd som 4S, da dette skal gi en lydmessig løft.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ER4P er "designet for bærbar lyd", lavere impedans og noe bedre følsomhet.
    Bass og lavere mellomtone er "bedre" enn på ER4S.
    ER4S kan synes noe "tynn" og bassfattig, "bedre" blir kun en personlig synsing!
    Har de originale adapterkablene fra Etymotic for å legge til 72 Ohm på ER4P og gjøre de om til ER4S.
    Men disse ble ikke brukt!
    Mine ER4P har blitt dårlige, skjevt lydbilde/ubalanse, så disse ligger i en skuff også!
    Dersom du ønsker noe annet, men vil beholde detaljrikdommen og de raske transientene i lyden og samtidig ønsker litt mer trykk og bass enn ER4, anbefaler jeg heller Shure E4!
    Denne modellen er utgått, men kan fremdeles finnes på nett.
    Vær forsiktig på eBay, mange er kopier fra kinesiske leverandører men selges som originale!
    Les rundt på nettet og orienter deg først!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •