HiFiMAN - HE-4, HE-5LE, HE-6, HE-500 og HE-300 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 95 av 95
    Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøver lykken her i HifiMan tråden.

Vurderer sterkt å hoppe på HE-500 bølgen og utforske den orthodynamiske verden og dermed 1(?) level up.
    Funderer litt på forsterkeri. Krever HE-500 meir enn min Shanling PH100 kan gi? Foretrekker PH100 over Aune, som kun fungerer som dac i mitt nåværende oppsett, ref signatur.
    Her er Spec på PH100:

Model Number: PH100
    Frequency response: 10Hz - 100KHz (0.5dB)
    Input Sensitivity: 1V/47K
    Amount of output power:
    2400mW/16Ω
    1200mW/32Ω
    600mW/64Ω
    130mW/300Ω
    65mW/600Ω
    Signal-to-noise ratio:> 95dB

Har lest at 1W er anbefalt, men er det meir å hente? Alternativ er Emotiva sin mini (solid state) eller Miniwatt klone (rør). Blir det for mye, og hvordan responderer HE-500 på rør? Har også vurdert Burson som ein mellomting av dei nevnte

Setter pris på alle innspill som måtte komme!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HIFIMAN HE-500 er underveis. Tenkte å koble den direkte i McIntosh MCD301 som har variabel utgang. Samme som jeg i dag gjør med DT770PRO.
    Vil dette bli bra nok, eller må jeg ha en dedikert Head-amp? I så fall hvilken?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville først ha testet med McIntoshen før du setter noe i bestilling. Tradisjonelt har McIntosh gjort en god jobb med hodetelefonutgangene på sine produkter.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HE-500 ankommet i dag. Viser seg at det går fint å drive de fra MCD301 med variabel utgang.
    En annen sak er at de er ekstremt tunge, føles som hodet er innpakket i betong. Sterkt behov for å ta de av etter få minutter. Dette vil bli en tung tilvenning - bokstavelig talt.
    Mine ATH M50 er vel ikke high-end i samme grad, men betydelig lettere å bære.
    Uansett - har startet burn- in, men føler at jeg har investert litt for tungt her.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, passformen kan være en prøvelse for noen, om du helst liker lette og ledige hodetelefoner. Synes du HE-500 er tunge, så bør du ikke forsøke Audeze sine klokker. De oppleves langt tyngre (IMO)...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ja, passformen kan være en prøvelse for noen, om du helst liker lette og ledige hodetelefoner. Synes du HE-500 er tunge, så bør du ikke forsøke Audeze sine klokker. De oppleves langt tyngre (IMO)...
    Hehe, skal holde meg unna Audeze, men har jo sett veldig gode omtaler av de.

Litt skeptisk til den tynne sølvkabelen på HE-500, virker litt spinkel, redd for å herpe den, pluss lager gnisselyder hvis man kommer borti den/ikke sitter helt rolig. Tror den opprinnelige svarte kabelen ville ha passet bedre, skal prøve å få tak i en annen kabel tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    HE-500 ankommet i dag. Viser seg at det går fint å drive de fra MCD301 med variabel utgang.
    En annen sak er at de er ekstremt tunge, føles som hodet er innpakket i betong. Sterkt behov for å ta de av etter få minutter. Dette vil bli en tung tilvenning - bokstavelig talt.
    Dette venner du deg ganske raskt til. Komforten på HE-500 er god - de klemmer ikke hardt, og har forholdsvis jevnt press på hodet. I tillegg er de forholdsvis godt ventilert, slik at du ikke koker hodet når du har dem på.

Har hatt mine i noen måneder, og har ikke noe problem med å ha dem på i timesvis av gangen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arvebe
    Har hatt mine i noen måneder, og har ikke noe problem med å ha dem på i timesvis av gangen.
    Ja, får håpe det går seg til her også. Har du den tvunne sølvkabelen eller den gamle svarte? Hva synes du om kabelen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Ja, får håpe det går seg til her også. Har du den tvunne sølvkabelen eller den gamle svarte? Hva synes du om kabelen?
    Sølvkabelen.

Bortsett fra at den er litt stiv og uhåndterlig, og litt lang til mitt bruk (som stort sett er ved skrivebordet), så er den av helt grei kvalitet - i og med at jeg har godt med slakk i kabelen min (den ligger stort sett i en bred sløyfe rundt hodetelefonstativet), så er ikke mikrofoni (at kabelen gir lyd i øret når du kommer borti den) noe problem.

Mulig jeg lager meg en kortere kabel på et eller annet tidspunkt, men slik det er nå funker den medfølgende kabelen greit.

Av andre råd (men dette blir til en viss grad smak og behag): Da jeg fikk mine, var de utstyrt med kunstskinnputene - det kan være en god ide å skifte disse ut med de medfølgende velourputene, som (i mine øyne) har bedre komfort. Et annet aspekt med velourputene er at de gir en mer behagelig diskantgjengivelse

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, en av mine katter har klart å bite i stykker kabelen til mine he-400 og lurer på om noen her har en ekstra kabel liggende som de ikke bruker.
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må huske å legge til HE560 i tråden. Den er veldig aktuell nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M Vis post
    Må huske å legge til HE560 i tråden. Den er veldig aktuell nå.
    Skaffet meg HE560 for en par uker siden. Kan dessverre ikke sammenligne mot noen andre modeller da jeg aldri har brukt noe særlig penger på hodetelefoner før. Noen hundrelapper på Elkjøp er vel det meste tidligere

Så - ikke rart jeg fikk bakoversveis - som blir mer mer bakover ettersom dagene går. Kjøpte de på Oslo Hifi Center sammen med en Moon HAD 230 hodetelefonforsterker/DAC (High-end Power Amplifiers - Headphone Amplifier / DSD DAC| Simaudio).

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, ble det bevegelse her igjen. Ser at HE560 fortsatt ikke er tilført. Liker godt disse til å lytte til rock, spesielt fra LP. Når jeg skal lytte til prog blir LCD x de beste, men det er jo min preferanse med V200 og Naim forsterkere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M Vis post
    Jøss, ble det bevegelse her igjen. Ser at HE560 fortsatt ikke er tilført. Liker godt disse til å lytte til rock, spesielt fra LP. Når jeg skal lytte til prog blir LCD x de beste, men det er jo min preferanse med V200 og Naim forsterkere.
    Hvor dyr platespeller må man invistere i, og annet, for å yte slike klokker rettferdighet?

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen Vis post
    Hvor dyr platespeller må man invistere i, og annet, for å yte slike klokker rettferdighet?
    Det håper jeg at andre på forumet kan svare deg på. Jeg har hatt min spiller i noen år nå, og den kom på mer enn 20k. Det må jo finnes rimligere løsninger.

Eller prøv på Hifisentralen. Vinylavdelingen

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •