HiFiMAN - HE-4, HE-5LE, HE-6, HE-500 og HE-300 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 95
    Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er mye kabel (lang og tung) originalt på både HE-300 og HE-500. De kablene jeg listet opp over passer alle til HE-300. Coaxkoblingen er den samme på HE-300, HE-500 og HE-6 (og en del andre HiFiMAN også vil jeg tro).

Er DIY en opsjon, så følger e to coax-koblingene med HE-6 og HE-500, men ikke HE-300. De kan imidlertid kjøpes fra HiFiMAN direkte til $15.

HE-6 kabelen (OCC) er veldig fleksibel, men har en "klump" der det er en adapter fra 4-pin XLR til TRS 1/4". Egentlig ikke noe problem.

Skal du ha en kabel som er utrolig lett og i den lengden du vil; Q. Ulempen er åpenbar: Kabelen koster praktisk talt like mye som HE-300.

Jeg ville vurdert HiFiMANs OFC til $80.
    OFC? Prøvde å søke på denne, men fant den ikke? Fant OCC, men tenker at halvparten av prisen til HE300 i kabel er ikke helt aktuelt enda..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo synd. Ser de har kuttet ut OFC til $80 og erstattet den med OCC (HE-6 kabelen) til $149. For ikke så lenge siden hadde de begge.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror på brain-burn-in, for denne kombinasjonen sniker seg innpå meg på en god måte.

HiFiMAN - HE-4, HE-5LE, HE-6, HE-500 og HE-300-hifiman_he6_primare_i32_hegel_hd10_1-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt HE-300, gleder meg! Men jeg sliter litt med at finne en passende amp. Vil helst ha en kombinert DAV+headphone amp og så uten at sprenge banken, dvs under 3000,-.

Listen så langt:
    * Nuforce icon HDP.
    Er usikker på om den gir litt mye "farge" til HE-300 i feil rettning etter å ha lest et par reviews, er også usikker på nuforce som firma pga uDAC-en deres.
    * Yulong D100
    Er kanskje for stor rent fysikt, skulle helst få plass under/sidenom iMac-en. Men kan e-synse meg fram til at det helt klart er en bra DAC, med en helt OK amp
    * Matrix mini-i
    Usikker på den her. Vet ikke om jeg "trenger" balansert output eller ikke?
    * Tubemagic D1
    Har en allerede på kontoret til mine AKG K271 MKII. Relativt fornøyd i forhold til pris, selvom røren ikke gir meg noe når den brukes som headamp. Hadde ikke tvivlet på at kjøpe en til, men vil jo prøve andre ting også..

Som dere ser, er jeg egentligen veldig usikker på vilken amp lyd-signatur jeg ska matche den mot...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe HiFiMan sin egen EF-5, så kan du tweake lydsignaturen din dithen du skulle ønske med smårørene. Den burde jo komme inn under budsjettet ditt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hva med å kjøpe HiFiMan sin egen EF-5, så kan du tweake lydsignaturen din dithen du skulle ønske med smårørene. Den burde jo komme inn under budsjettet ditt?
    Som sagt, ønsker meg helst en kombinert DAC+amp, mest av estiske- og plass-grunner (og at det blir en kompromiss jeg er inneforstått med). Men godt mulig jeg hadde blitt fornøyd med denne + RCA ut fra iMac-ens minijack..?

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle legge ved et bilde av mine leketøy for tiden. Det er da HE-300, Schiit Lyr og DacMagic.

HiFiMAN - HE-4, HE-5LE, HE-6, HE-500 og HE-300-hifi-2011-007-jpg

HiFiMAN - HE-4, HE-5LE, HE-6, HE-500 og HE-300-hifi-2011-008-jpg

HiFiMAN - HE-4, HE-5LE, HE-6, HE-500 og HE-300-hifi-2011-004-jpg

Hått støff.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jsdk
    Som sagt, ønsker meg helst en kombinert DAC+amp, mest av estiske- og plass-grunner (og at det blir en kompromiss jeg er inneforstått med). Men godt mulig jeg hadde blitt fornøyd med denne + RCA ut fra iMac-ens minijack..?
    Nå vet jeg ikke om du har fått det du ønsket, men jeg har også denne comboen som jeg bruker med mye hell - liten og plasseringsvennlig og med veldig flott lyd!

NuForce Icon HDP + HE-300 er en flott kombinasjon.

HiFiMAN - HE-4, HE-5LE, HE-6, HE-500 og HE-300-hifi-2011-009-jpg

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder!

Og flott utstyr selvfølgelig

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Nå vet jeg ikke om du har fått det du ønsket, men jeg har også denne comboen som jeg bruker med mye hell - liten og plasseringsvennlig og med veldig flott lyd!

I en irrasjonell stund bestilte jeg Asgaard+Bifrost. Tiden for vise om jeg sender dem tilbake og går for en HDP istedenfor. Siden de ikke akkurat sjekker av "kompakt/integrert" på listen min

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Ser slik ut også.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Lyr og He-300 ?

Har selv nettopp fått tracking nummeret på en bifrost. Blir jeg imponert over denne blir det nok også en lyr, og da gjerne en He-300.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vært forsiktig med HE-300 på Lyr, fordi HE-300 er særdeles lettdrevne og eventuell sus vil du høre overraskende lett. Lyr har rør som kan suse. Det har ingenting med Lyrs konstruksjon å gjøre, men utelukkende en potensiell artifakt med rør.

Ville bare nevne det.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HE-500 er den som ligger mitt lydhjerte nærmest av de 3 jeg har hørt innen HiFiMAN. HE-6 er god, men det er noe med HE-500 som gjør den "koseligere" - mer LCD-2-aktig. Så da var det frem med kamera for HE-500 også.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    Hvordan er Lyr og He-300 ?

Har selv nettopp fått tracking nummeret på en bifrost. Blir jeg imponert over denne blir det nok også en lyr, og da gjerne en He-300.
    Jeg har brukt Lyr sammen med HE-300 og har vert svært fornøyd, mulig fordi jeg har lite annet å sammenligne med. Den er strømsterk som fy og HE-300 trenger ikke mye krefter for å drives skikkelig. Kan vel være fristet til å si at Lyr er overkill for dem - de ble på grensen til overfølsomme?

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg ville vært forsiktig med HE-300 på Lyr, fordi HE-300 er særdeles lettdrevne og eventuell sus vil du høre overraskende lett. Lyr har rør som kan suse. Det har ingenting med Lyrs konstruksjon å gjøre, men utelukkende en potensiell artifakt med rør.

Ville bare nevne det.
    Ja, what he said.. Men når det er sagt så var/er jeg veldig fornøyd med komboen... Bare vær forsiktig med volumet!

(Edit: Mitt svar hadde blitt svart av en som hadde bedre peil.. )

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har uansett Heed CanAmpen min, og tror ikke den er like kraftig som Lyr. Er fersk i Head-Fi gamet, så klarer liksom ikke helt å forestille meg hva lettdrevne hodetelefoner vil være på en potent forsterker.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lettdrevne hodetelefoner på en potent forsterker er helt unødvendig og faktisk mer til bry. Greit å kunne bruke mer en de første mm på volumpoten.

Når det er sagt er det vel egentlig kun KE-300 som er å anse som lettdrevne i HiFiMANs portefølje...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men er det noe annet enn at man må justere volumknappen noen få millimeter for å ikke bli døv, eller fikk man støy ulyd/støy også?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min tolkning av BigTs svar over er at det også inkluderer lyder i lydbildet man ikke vil ha der. Det er få ting som dreper musikkopplevelsen som litt sus i bakgrunnen...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HE-500 på Abrahamsen er en bedre match enn HE-6. HE-500 blomstrer (ekstremt) bra med litt pulver.

Føler meg litt som Ole Brumm med denne kombinasjonen, fordi det er som å bade i elver og fosser med søt honning. Life is good.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •