Essence STX og Denon AH-D5000...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Essence STX og Denon AH-D5000...

Hei, nylig kjøpt Essence STX lydkort og et par Denon AH-D5000. Mellomtone og diskant har jeg ingenting og si på, men syntes det mangler litt trykk i bassen. Hører egentlig på alle musikk sjangre, men går for det meste i Steely Dan, Metallica, Pink Floyd og eldre rap som Notorious B.I.G

Spørsmålet mitt er da om en hodetelefon forsterker med dac kan gi meg fyldigere og dypere bass? (Essencec STX er et lydkort med headphone amp og dac.)
    Bruker Foobar2000 med WASAPI

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett opp en eq og still opp de laveste frekvensene litt da. Mulig du ikke kan bruke WASAPI da, men driveren har i hvertfall en egen equalizer.

Har du stilt gain riktig? Med tanke på impedansen i hodetelefonene dine? Edit2: ser de er 25ohm, så standard laveste gain vil være riktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel D5000 mere kjent for overdreven bass enn "bassky", så kanskje prøve noe annet som forsterker?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv det lydkortet og ikke opplevd at det skorter på krefter, men for all del, prøv en ekstern forsterker, kan hende du opplever en bedring. Dac derimot har jeg liten tro på, må evt bli om en annen tuning passer dine preferanser bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har stil lydkortet mitt til å gi 12db gain, dette gjør så bassen slår så det rister i klokkene. Har også lest at lydkortet mitt ikke skal ha noe problem med å drive hodetelefonene.

Er kanskje jeg som forventet mer bass enn det de leverer, men jeg syntes den kunne vært kraftigere. Har stilt opp bassen 2-3 db med equalizeren til lydkort driveren.

Lurte egentlig bare på om lyden vil forandre seg betydelig med en forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trolig ikke særlig mye, du kan jo bytte ut OP ampen til en diskret forsterker, Audio-gd discrete op-amps reviewed: OPA-Earth, OPA-Moon, OPA-Sun v.2. Disse "opa"'ene har fått mye skryt. Du må selfølgelig se om de matcher, og kan brukes med essense STX.

Med equalizer opplever jeg at noen sanger er som jeg vil ha dem, mens andre er meget basstunge, og må settes til default igjen. Mulig du også bare må få spilt inn hodetelefonene litt om de er nye.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man mener bytte av Op Amp vil ha noe spesielt å si lydmessig bør man lese dette:

http://www.sg-acoustics.ch/analogue_...distortion.pdf
    (les spesielt det som står om Audio-gds Earth og Burson).

Myter og fakta om Op Amps:
    Op Amps: Myths & Facts

og
    Op Amp Measurements

Hvis man forsatt tror Op Amp "rolling" hjelper bør man stille opp på denne utfordringen:

O2: An Open Challenge (two of them)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, tviler ikke, kjører selv originalt, tror ikke jeg hører forskjell på et bytte.

Takk for informasjonen btw.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar : )

Merker at lyden blir `varmere` jo lenger jeg bruker dem, de er under en uke gamle. Som sagt blir bassen ofte for mye på enkelte sanger, og jeg må skru ned equalizeren igjen.

Får vell bare være fornøyd med slik det er idag da, og håpe på at de vil låte enda bedre da de er brukt en stund!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •