Noice-canceling headphones

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noice-canceling headphones

Jeg har en stilling der jeg må konsentrere meg veldig. Samtidig sitter jeg i et landskap der støynivået er ganske høyt. Folk sitter å "skriker" i telefonen hele dagen. Jeg kan imidlertid ikke sitte med ørepropper eller hørselvern, da jeg stadig må snakke med folk, og ikke ønsker jeg å se ut som en komplett tulling heller.

Er derfor på jakt etter noice-cancelling høretelefoner. Prisklasse er ikke det viktigste, så lenge vi ikke snakker femsifret. Lydkvalitet er heller ikke det aller viktigste, selv om bra lyd er et stort pluss.

Hørselsvern fra Clas Ohlson eller Felleskjøpet er ikke aktuelt. Jeg sitter tross alt i dress, og ønsker ikke å signalisere til mine omgivelser at jeg ikke vil høre på dem. Da ser det mye bedre ut å være fordypet i musikk....

Bose QuietComfort 15 er vel et alternativ? Noen andre forslag til høretelefoner med gode støydempende egenskaper, og som er komfortable å sitte med store deler av dagen?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio-Technica ANC-7b, koster 1700 kroner.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster Beats by dr.Dre anbefaler jeg kan spille høyt, har enorm bass og spiller greit oppløst

Beats, White

Beats, Black

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terjeja
    ...
    Er derfor på jakt etter noice-cancelling høretelefoner...
    Hodetelefoner med aktiv støydemping demper lave frekvenser mest (flymotor etc). Stemmer og høye frekvenser dempes lite.

Hvis du vil ha god demping av lyd er IEMs, f.eks. fra Etymotic, det eneste som fungerer.

Alternativ er vanlige hodetelefoner med bra demping, f.eks. Beyerdynamic DT770 Pro.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose har den klart beste støydempingen jeg har hørt, prisen er dog lite hyggelig =)

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose sin med støydemping er fin ja, men prisen kan være stiv for noen..

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som de over meg sier: Bose har en veldig god støydempin, men jeg selv har Beats by Dr. Dre Studio,. og de demper stemmer ganske greit. Jeg hører ikke hvis noen prøver å snakke til meg så lenge de snakker normalt.

En grunn til at jeg kjøpte Beats var pga at de er veldig gode å ha på seg. Jeg kjøpte de når jeg var i førstegangstjeneste, og kunne fint se gjennom 2-3 filmer uten å kjenne ubehag av å ha de på.

Den andre grunnen var noise canceling. Funker finfint. Bruker til og fra skolen hvor transporten består av T-bane, og den demper hele reisen ganske mye.

Mvh Faller

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merk deg hva Bar1 sier om noise cancelling. Det fjerner nok mye av støyen fra PC-vifter osv., men det gjør ingenting med skravlingen i bakgrunnen. Det demper vanlige, lukkete hodetelefoner like bra. Med noise cancelling går du også litt på akkord med lydkvalitet, i hvert fall tatt i betraktning hvor mye hodetelefonene koster.

Ser også at du får anbefalt Beats og Bose. Ingen av dem er vel spesielt godt omtalt blant hififolk, og særlig Beats er vel kjent for en ganske hypet bass, men sånt er jo mye en smakssak. Tror dog ingen av dem gir veldig god valuta for pengene. DT 770 gir nok en del mer av sånt, f.eks. Og skal du stenge ute lyd mest mulig, kommer du ikke utenom IEM.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyeste Bose modellen fungerer faktisk bra mot stemmer osv også, vesentlig bedre enn Beats by Dre og tidligere Bose modeller. De koster jo 3000kr og du kan sikkert få like bra lyd til 1500, men da uten støydempingen =)

Ellers demper dt770 ganske godt, men de blir en vesentlig større hodetelefon.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke IEM er noe alternativ. Folk kommer stadig bortom, og det blir litt for ubehagelig å ta slike inn og ut av ørene 50 ganger daglig. Så da blir det DT770 eller siste Bose.

Støy fra vifter osv. er ikke noe problem. Det dreier seg utelukkende om folk som snakker høyt i telefonen. Er det noen av dere som har prøvd både Bose QuietComfort 15 og DT770? Vil Bose QC15 dempe noe som helst mer av høy tale enn DT770, eller er dempingen av høye frekvenser så helt fraværende i Bose, at DT770 vil være minst like god?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eid QC 2 (og solgt), har DT770 Pro og har testet QC 15.
    Demping av tale gjør DT770 Pro minst like godt som QC 15.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hiver meg gjerne på her. Planlegger å kjøpe her i USA neste Tirsdag når jeg skal hjem.
    Har kikket litt på Apple storen og på BestBuy og det ser ut som det er B&W P5 som er i vinden nå. Scorer mye på lydkvalitet og finish + fjernkontroll.
    Ser at de også har Bose comfort 3 som koster 50 dollar mer enn Comfort 15.
    Noen som har testet B&W-ene som har passiv demping mot Bose sine ?
    Hva med de nye Klipsch til halve prisen ? Folk skryter uhemmet av de og de scoret høyt i test i Fidelity også.

Testet nettopp Bose Comfort 2 på ipad 2 og de ble for tungdrevne siden jeg lett makset volumet mens jeg sjelden har over 60 % på Denon pluggene som har aktiv demping.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Nyeste Bose modellen fungerer faktisk bra mot stemmer osv også, vesentlig bedre enn Beats by Dre og tidligere Bose modeller. De koster jo 3000kr og du kan sikkert få like bra lyd til 1500, men da uten støydempingen =)
    - Du kan fint få like bra demping av stemmer osv. Det må nødvendigvis være forholdsvis forutsigbare mønstre på lyden for at det skal være mulig å generere motfaselyd. Det er som kjent vanskelig å spå, særlig om fremtiden. Selvsagt demper også noise cancelling hodetelefoner tale, men primært akustisk, ikke gjennom motfasefunksjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser DT770 finnes i en versjon DT770M også, som visstnok skal væreberegnet på trommeslagere osv. Kan den versjonen være enda bedre for meg (ref. dempe høye telefonstemmer), eller er denne såpass spesialisert at jeg heller bør kjøpe standardversjonen? (200kr i prisforskjell har ingen betydning)

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PerryParkas
    Merk deg hva Bar1 sier om noise cancelling. Det fjerner nok mye av støyen fra PC-vifter osv., men det gjør ingenting med skravlingen i bakgrunnen. Det demper vanlige, lukkete hodetelefoner like bra. Med noise cancelling går du også litt på akkord med lydkvalitet, i hvert fall tatt i betraktning hvor mye hodetelefonene koster.

Ser også at du får anbefalt Beats og Bose. Ingen av dem er vel spesielt godt omtalt blant hififolk, og særlig Beats er vel kjent for en ganske hypet bass, men sånt er jo mye en smakssak. Tror dog ingen av dem gir veldig god valuta for pengene. DT 770 gir nok en del mer av sånt, f.eks. Og skal du stenge ute lyd mest mulig, kommer du ikke utenom IEM.
    Er det meg du refererer til her? Hvis ja; jeg bare forteller hvordan jeg opplever headsettet som jeg brukt mer eller mindre daglig siden Januar 2008.

Mvh Faller

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terjeja
    Ser DT770 finnes i en versjon DT770M også, som visstnok skal væreberegnet på trommeslagere osv. Kan den versjonen være enda bedre for meg (ref. dempe høye telefonstemmer), eller er denne såpass spesialisert at jeg heller bør kjøpe standardversjonen? (200kr i prisforskjell har ingen betydning)
    DT770M er lydmessig helt annerledes enn DT770/DT770Pro; smal lydscene, veldig lite sub-bass og redusert diskant. I tillegg klemmer de plagsomt mer rundt hodet. Kunstskinn gjør at det blir veldig varmt og klamt rundt ørene etter kort tid.
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PerryParkas

Bruker selv Bose på jobb. Det er korrekt at de ikke "fjerner" stemmer, men de blir kraftig redusert. Med musikk på lavt volum hører du ingenting rundt deg. Til prisen er ikke lyden imponerende, men det er jo ikke derfor du skaffer deg slike.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig demper de lyden av stemmer, men det er først og fremst den lukkete konstruksjonen som gjør det, ikke motfasefunksjonen, som er mest effektiv mot jevn during.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •