Review - "Himmelsk lyd fra flate bokser!"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Review - "Himmelsk lyd fra flate bokser!"

Omtale av Stax SRS-4170 fra bladet Hjemmekino 08/11: Se vedlagt PDF.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ah, Stax. Mitt evige nemesis.

Har aldri eid, men hørt flere ganger hos Lyric. Flott skrevet artikkel, forresten. Herlig lesing, og det Stax er gode på belyses veldig godt.

Husker første gang jeg hørte system 3030 (som det het da), og satte på Karma Police av Radiohead. Jeg husker enda hvor godt jeg hørte kanskje 40% mer av produksjonen - små detaljer jeg aldri hadde hørt eller visste at fantes på sporet. Det var helt utrolig, og da jeg gikk videre til Björk med Joga skjønte jeg at det var noe helt spesielt disse hodetelefonene gjorde.
    Jeg smilte faktisk i flere timer etter at jeg hadde vært og prøvd.

Hvorfor jeg aldri kastet meg rundt og skaffet et par, vet jeg faktisk ikke. Jeg gikk senere for dynamiske hodetelefoner hver gang, helt til jeg nå gikk for LCD-2. Det skal sies at LCD-2 er et par lurer jeg opplever som krypende mot Stax-opplevelsen hva luftighet og crisphet angår, samt mellomtone.

Om du hører på detaljert og luftig musikk, særlig klassisk og jazz vil jeg helt klart anbefale deg å høre på et Stax-oppsett. Det fungerer også fantastisk til pop og rock, men som en kan lese mangler de kanskje den fyldige bassen som oftest er til stede i den typen musikk.

Alt i alt en flott artikkel, og jeg håper vi kan diskutere Stax litt enten i en egen tråd, eller denne. Stax er magi!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •