Audez'e LCD-2 og LCD-3 - En head-fi evolusjon og revolusjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 148
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audez'e LCD-2 og LCD-3 - En head-fi evolusjon og revolusjon

Lite firma. Stor lyd. Lite kjent. Burde vært mer utbredt. Skeptisk? Skjønner. Her er litt informasjon om Audez'e. Dette er ikke en omtale per se, men ment som en kjapp bakgrunnsinformasjon:

Audez'e
    Firmanavnet Audez'e (heretter for enkelthetsskyld stavet Audeze) er ment å uttalles som "odyssey". Med andre ord en opplevelsesrik reise. Og så langt har eiere av hodetelefoner fra Audez'e hatt en opplevelsesrik reise, på godt og vondt. Heldigvis mest godt.

Firmaet ble startet så nylig som i 2009 og deres første hodetelefon, som er mer å regne som en prototype, ble kalt LCD-1. Den ble produstert i ca. 20 - 25 eksemplarer. Man tok et standard "skall" og plasserte sine egenutviklede drivere i "skallet". Det som i moderne tid er litt spesielt er at Audez'e valgte såkalte orthodynamiske drivere.

LCD-1 så slik ut:

Audez'e LCD-2 og LCD-3 - En head-fi evolusjon og revolusjon-1_lcd-1-jpg

Dynamiske vs. orthodynamiske hodetelefoner
    Forskjellen? Svært enkelt er det slik:

Dynamiske hodetelefoner: Dynamiske da de har samme prinsipp som de aller fleste tradisjonelle høyttalere med elementer som beveger seg ut/inn. Eksempler her er HD800 og AKG701, samt en drøss med andre.

Orthodynamiske hodetelefoner: Her er det også en tynn film, men mellom 2 magneter på hver side av filmen. Luften settes her i bevegelse ved at magnetene påvirker den tynne filmen mellom dem. Dette er en sandwichkonstruksjon. Eksempler her er Audeze og HiFiMAN, og en drøss (gamle) andre merker. Ortho betyr flatt / likt / enhetlig. Enkelte kaller også orthodynamiske for isodynamiske.

Mer informasjon for den vitebegjærlige: Dynamic vs Orthodynamic vs Electrostatic – Which is which?

En evolosjon, men også en lydmessig revolusjon
    Revolusjon ikke grunnet at Audeze har valgt å benytte sine spesielle drivere, for det har vært benyttet for mange år siden. Nei, en revolusjon først og fremst fordi Audeze kom på banen med sin første LCD-2 modell med en fantastisk lydkvalitet. Revolusjon fordi i et hav av "lystklingene" hodetelefoner, så var LCD-2 en befriende anderledes hodetelefon. "Mørk" uten å være tilslørt eller diffus.

Så var det det med evolusjon, da. I løpet av et par år har LCD-2, som Audezes første egentlige kommersielle hodetelefon ble kalt, gjennomgått en utvikling. Dette har vært (blant annet):

- opprinnelig var uttaket til hodetelefonkabelen rett ned (som HiFiMAN fortsatt bruker i dag)
    - den åpne grillen på hvert øre har endret design
    - øreputene har endret design, herunder lite vinkling til ganske mye vinkling
    - hodebånd med skum, men nå skinn
    - type medfølgende kabel har endret seg
    - og sist har selve membranen i driverne vært endret

Hovedsaklig har man valgt å omtale denne evolusjonen i tre modellbetegnelser: LCD-2 "Classic" -> LCD-2 rev. 1 -> LCD-2 rev. 2 (vist i den samme rekkefølgen på bildet nedenfor.

Audez'e LCD-2 og LCD-3 - En head-fi evolusjon og revolusjon-uten-navn-png

Lyden av LCD-2
    Lyden er vanskelig å beskrive. Lyd generelt er vanskelig å beskrive, fordi vi hører alle litt forskjellig og noen helt forskjellig. Og, når man skal beskrive lyd, så bør man ha et referansepunkt å beskrive lyden utifra. En enkeltestående beskrivelse av lyd, som dessverre mange omtaler i glanset presse gjengir, så gir man egentlig leseren begrenset informasjonsgrunnlag for å vurdere lydsignaturen. Dette gjelder alle komponenter i en lydkjede. Nå er jo en åpenbar utfordring at selv om man oppgir en eller to lydreferanser, så vil det være lesere som ikke kjenner de referansene. Men en plass går grensen, selv for forfatteren av omtalen. Det får bli opptil leseren og gjøre seg kjent med gjengse referanseprodukter uansett hva det gjelder, inkludert hodetelefoner, dersom man ønsker å bruke omtaler som sjekkpunkt før innkjøp.

Lyden i LCD-2 kan vanskelig beskrives alene, og det blir også litt snevert at jeg skal beskrive den, så derfor gjengir jeg inntrykk fra fire andre brukere på forumet:

Sitat Opprinnelig postet av bruker 1
    Audeze LCD-2:
    Lyd: Disse hodetelefonene overrasker meg ved at de har en ekstremt heftig nedre mellomtone/øvre bass. Hvordan de allikevel klarer å få frem detaljene i toppen så klart forstår jeg ikke helt. Et ord: Imponerende. Føles virkelig som et par høyttalere festet til hode. Design: Svære, definisjon på en hodehøyttaler. Jeg liker det klassiske designet i tre. Komfort: Har prøvd et par av disse tidligere som ikke har like mange timer bak seg som Tiger sine. Disse ga meg skikkelig skrustikkefølelsen. Følelsen er der litt fremdeles selv med et velbrukt par.
    Nå skal det legges til at jeg har et relativt strort hode. Og så var det dette med skinn igjen...
    Sitat Opprinnelig postet av bruker 2
    Disse hørte jeg på Burson'en og kun den. Dette er en kvalitetsklokke som imponerte. Straks jeg tok dem på hodet og snurret musikk så var det en tanke som slo meg - disse har en ro som retter seg rett mot sjelen. Uansett hva jeg ga dem av musikken som jeg hadde tatt med - så var det en presentasjon så leverte alt som skulle være tilstede. Uten å stresse, uten å måtte presse seg, uten å måtte utlevere noe nevneverdig av kompromisser. Man kan da tro at det blir leveranse uten engasjenment, fail !!!, dette er klokker som leverer! Mot mine minner om HD800 så er disse et hakk bedre. En achilleshel er størrelse/vekt og passform. De falt ikke 100% på plass på mitt hode. Vekten ble i overkant for meg. Nå skal jeg i parantes nevne at jeg har nylig ble utsatt for en whiplash-aktig hendelse (glaskow kiss) som gjør at jeg litt følsom i nakken for tiden, men allikevel var dette de eneste klokkene som triggen litt slitasje denne kvelden.
    Sitat Opprinnelig postet av bruker 3
    Ingen underdrivelse å si at LCD-2 er tunge. I tillegg føltes de litt "løse" på mitt hode. Men; når at dette er ute av veien så er jeg enig i dine resonnementer. Du kan kaste omtrent alt som finnes av musikk på dem, men de vil levere. Om du har ekstreme preferanser i diskant, mellomtone eller bass, så kan en nok lete andre steder. Om det er helhet og musikalitet du er ute etter, vel da kan en ta disse med i betraktningen. For min egen del ble de bittelittegrann i mørkeste laget og det at de for meg hviler så tungt på hodet er grunnen til at jeg ikke har disse som mine favorittklokker. For her er det mye som stemmer....
    Sitat Opprinnelig postet av bruker 4
    LCD-2 fikk jeg ikke brukt så mye tid med som jeg hadde planlagt. Det jeg hørte var imidlertid veldig bra - på alle områder (drevet av Lyr og Burson, begge foret med Bursons DAC). Umiddelbart (riktignok med for lite fartstid) slo de meg ikke som HD800-killere, men muligens er de det om jeg hadde hatt mer ro og tid. Imidlertid er ergonomien betydelig verre, og det betyr mye (spesielt etter at jeg er bortskjemt med HD800). Dermed er ikke LCD-2 et MÅ HA NÅ-produkt for meg, men jeg har veldig lyst å gi dem mer tid, om noen på et senere tidspunkt låner dem bort eller leier dem ut
    Mao. ikke perfekte hodetelefoner, men LCD-2 har enkelte egenskaper man bør være klar over (som ny leser) for de som vurderer disse.

Måler LCD-2 bra?
    Hvordan måler LCD-2? Se vedlagt som typisk måleresultat av hodetelefonen fra Audeze. Legg merke til verdiene langs abscissen (dvs. x-aksen):

Audez'e LCD-2 og LCD-3 - En head-fi evolusjon og revolusjon-lcd2-5312254-jpg

Hvor får man kjøpt LCD-2, og bør man egentlig kjøpe dem?
    Dette er et vanskelig spørsmål. Vanskelig, fordi jeg ikke aner hva du som leser foretrekker av lyd fra hodetelefoner. Men, jeg kan si såpass at jeg tviler på at spesielt mange som hører LCD-2 vil mislike dem. Tvert i mot. Jeg tror svært mange vil bli svært betatt av LCD-2-lyden.

Ulempen er åpenbar; man får ikke lyttet til dem over disk i Norge hos forhandler. Man må bruke magefølelsen og bestemme seg for å kjøpe dem. Gjerne etter at man har lest alle de reviews som finnes av LCD-2. Til nå har jeg ikke funnet én helhetlig negativ review. Det betyr ikke at alle vil like dem. Det betyr at sannsynligheten er stor for at mange vil like dem.

Man kan kjøpe dem f. eks. via Audeze og betale med PayPal, og 1 uke etter så dumper et par nydelige og anderledes (design og lyd) hodetelefoner som gir stor eierglede ned på dørstokken din.

Hva koster så herligheten?
    De koster: $995 (hodetelefoner med transportboks) + $97 (frakt) + moms + gebyr = 7.600 kroner ferdig importert levert på dørstokken din.

AOB
    Nye LCD-2 er rev. 2 med nye drivere og har serienummer som begynner på 531. Rev. 1 har serienummer som begynner på 569. Vil bare nevne dette dersom noen som leser dette skulle vurdere å kjøpe et par brukte LCD-2. Videre er det verdt at bemerke at rev. 1 produsert i perioden mai-juni 2011 kan ha en svakhet i design i selve driveren, men man man får nye rev. 2 som kostnadsfri erstaning fra Audeze, så man er rimelig godt dekket.

Forskjellen lydmessig mellom rev. 1 og rev. 2 er at sistnevne låter litt "lysere". Begge låter fantastisk flott. En anderledes hodetelefon flere burde få sjansen og legge øret til.

Reviews (NB - sjekk dato for reviews opp mot den modell du er ute etter)
    Audeze LCD-2 Planar Magnetic Headphones (Playback 47) | AVguide
    Follow-Up: Audeze's Rev 2 Drivers for the LCD-2 Headphones (Playback 47) | AVguide
    Audeze LCD-2 - Headphonista Magazine
    Improved: Audez’e LCD-2 Revision 2 | Headfonia
    Audez’e LCD-2 Trio | Headfonia
    More Audez’e LCD-2 | Headfonia
    Hifiman HE-6 vs Audez’e LCD-2 | Headfonia

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott post, Tiger. Mye god info om Audeze her.

Selv er jeg lykkelig eier av LCD-2 Rev 2. Jeg har hatt disse i rundt en uke nå, og blir stadig blendet av hvor lykkelig jeg blir over å høre på disse hodetelefonene.

Jeg kommer fra Denon AH-D7000 som jeg enda eier. Spranget til LCD-2 var derfor kanskje ikke så voldsomt som om en kommer fra betraktelig billigere klokker, og jeg visste på en måte hva jeg gikk til, mye fordi jeg gikk fra lukkede (denon) til åpne klokker.

Lyden i LCD-2 er utrolig behagelig, men samtidig mindre klinisk og kynisk enn Sennheisers HD-800. For meg er LCD-2 akkurat der de skal være. De leverer en virkelig mektig bass (som bare blir bedre, jo bedre forsterker du bruker), en nydelig og fyldig mellomtone og en diskant jeg strengt tatt aldri har hørt bedre av. Alt i alt en fantastisk hodetelefon.

Ankerpunkter vil jeg hevde kan være vekten og passformen. Den passer visstnok ikke alle, og samtidig merker jeg vekten av klokkene mye bedre enn denonene mine.
    Samtidig hevdes det at kablen lett kan byttes ut med noe bedre. Selv avventer jeg kabel fra q-audio, og gleder meg veldig til å få testet dette.

Kanskje vi kunne fortsette threaden med forsterker-erfaringer og kabel-erfaringer til LCD-2?

Jeg har svært positive erfaringer med Matrix M-stage med oppgradert opamp (627).

Andre forsterkere jeg har lest at skal være svært gode er Bursons 160, Violectric V200 og Schiit Lyr (rør).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen vil få sjokk over vekten, men så var det det da; noen har problemer / svakheter med nakkehvirvler og andre ikke. De førstnevnte rådes til å se en annen vei. Alle andre kan lese videre.

HiFiMAN HE-6 og HE-5 veier det samme som LCD-2, men fordeler / oppleves anderledes. Men, det tar jeg i en annen dedikert HiFiMAN-tråd.

Flere påstår at LCD-2 låter ganske flott ut fra noe så enkelt som en iPhone / iPad / iPod. Jeg har ikke en 1/4" til 1/8" adapter så jeg har ikke sjekket. Mulig jeg burde stikke innom Clas Ohlson for en slik adapter til 50 kroner:

Min unyanserte erfaring når det gjelder forsterkere er at både Violectric V200 og Burson HA-160D begge klarer å gi LCD-2 mat nok. V200, sammen med Hegel HD10, låter faktisk hakket mer potent og åpent enn 160D. Hakket. Vagt. Men, nå ser både V200 og HD10 ut som de begge har falt ned fra månen sammenlignet med 160D, som er en seriøs solid one-box-solution. Lydulikheten til Lyr (med originale rør) var liten i en shoot-out mot HA-160D, hvor man benyttet K701/702 som hodetelefon, tidligere i år. Lyr synes jeg og en til var hakket "lysere" enn HA-160D, mens de tre øvrige ikke mente å detektere en forskjell.

Så var det det, da, at Violectric (som har fått en del eiere på head-fi.org) ikke kan kjøpes i Norge. Danmark har fått sin offisielle forhandler. Alternativet er å kjøpe direkte fra Violectric (Lake People), som jeg selv gjorde uten å ha hørt den først. Lykketreff.

Det finnes utrolig mange, og uhørte kombinasjoner, innen head-fi. LCD-2 passer mange forsterkere. Hvorvidt den også låter godt ut av en portabel spiller; let's find out neste uke.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hodetelefonkabel. "Aftermarket cable". Bedre lyd? Anderledes lyd? Er det forskjell på kabler? Minefelt. Jeg valgte som ekte kabelagnostiker å bestllle en egen hodetelefonkabel fra Q: Q Audio Cables

Kabel som er mjuk som mjuk-is.

Hvorfor?

Primært fordi jeg sitter så nær hodetelefonforsterker at jeg ikke har bruk for 2-3 meter med kabel, samt at den kabel som medfølger mange hodetelefoner er ganske solid. Q-kabelen er som luft. Nærmere "trådløse" hodetelefoner kommer man ikke.

Lyden?

Jo, den er faktisk mer åpen enn med originalkabelen (ADZ-5). Det samme gjentar seg med HiFiMAN HE-500, der jeg også har byttet ut originalkabelen (4 x 20 awg Canare 4S6 høyttalerkabe) med Q-kabel.

Er forskjellen stor?

Nei

Er forskjellen reell?

Ja

Har jeg ingen tro på!

Prøv selv med samme produkt og signalvei.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eierglede er bl.a. vedlikehold. En runde med olje og pleie gir eierglede:

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint skriveri om interessant tema, var godt med til det ble beskrevet forskjell på kabel.

De må jo ha innebygde filter for å være annerledes fra den overdimensjonerte kabelen som følger med. Det må da gå ann å terminere to konnektorer i hverandre og koble dem rett i forsterkeren?

Hvorfor er det ingen som trekker inn rompåvirkning fra åpne hodetelefoner? Vil tro man hører lyden fra et annet hodesett selv om man hører selv, kunne vært artig å prøve.

Det er greit med eierglede. Noen bestykker bilene sine med fine felger, og det er vanskelig å tro annet enn at bilen får bedre egenskaper av den grunn.

Denne typen kabel dukket opp på multimeter for noen år siden, var ihvertfall der jeg så det først. Tror jeg skal å smøre inn læretuiet på mitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn å forstå at de er tilbakelente i diskanten selv sammenlignet med K70X? Har lest brukere som mener det på head-fi.org.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Er det sånn å forstå at de er tilbakelente i diskanten selv sammenlignet med K70X? Har lest brukere som mener det på head-fi.org.
    De er mer tilbakelente enn HD-800 (har ikke hørt 7xx), og for meg er det utelukkende en positiv ting - subjektivt sett selvfølgelig.

La deg ikke lure - diskanten er der til de GRADER, men den er ikke så skarp / fremtredende som på andre klokker. Jeg føler aldri jeg går glipp av noe, og spor jeg har hørt på HD-800 reagerer jeg aldri på diskantmessig når jeg hører de på LCD-2. Jeg antar igjen det er snakk om pur subjektivitet på hva man liker - selv har jeg aldri vært glad i for "skarp" diskant.

Om man føler det er et problem finnes det sikkert løsninger for å trekke frem diskanten mer, amp / rør-messig (og sikkert dac).

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er link til målinger utført av Tyll "Innerfidelity": http://www.innerfidelity.com/images/AudezeLCD2Rev2.pdf

Er ikke noe å si på målingene: frekvensgang, gjengivelse av firkantpuls, elektrisk impedans og fasevinkler og THD+støy er imponerende.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    K70X er ikke kjent for å være tilbakelente i diskanten.
    Er kanskje HD650 du mener?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med siste taler. Er det noe K70x er kjent for, så er det ikke en "tilbakeholden" diskant. Kanskje snarere tvert i mot.

Mitt inntrykk av diskanten til LCD-2 (første versjon) er at den er litt laidback, litt på samme måte som Vienna sin diskant. Du kan kanskje ta deg i å savne noe ved første inntrykket, men det vokser på deg og tilslutt så fokuserer du mer og mer på musikken, og mindre på teknikken. Akkurat [I]det[I] er et godt tegn på en musialsk og engasjerende komponent.

Nå skal jo den nye REV.2 være hakket "vassere" (dårlig ord, men dog...) enn første versjon, uten at jeg kan bekrefte det selv enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    K70X er ikke kjent for å være tilbakelente i diskanten.
    Er kanskje HD650 du mener?
    Mener K70X.
    Vet at de ikke er tilbakelente men synes det er greit å bruke de som referanse, oppfatter både HD800 og T1 som mer frempå enn K70X og da er det for meg interessant å vite hvordan Audeze plasserer seg.

Skulle gjerne fått lyttet til Audeze.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt rev. 2 bort en stund for å lytte til mine rev. 1 en periode på ny. Synes begge har sin sjarm.

Selv synes jeg Audezes hodetelefon ikke bare har en lydkvalitet jeg setter stor pris på, men synes også at de er en av markedets aller fineste. Can't help being in love. :grin:

Her er en kort omtale av forskjellen: Improved: Audez’e LCD-2 Revision 2 | Headfonia

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatert første post med et knippe reviews, for dei som lika sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin introduksjon til klokker som virker spennende. Hadde vært moro å bli mer kjent med høyttalerprinsippet in vivo. Hvilke andre merker har orthodynamiske elementer og som evt. er å få tak i Norge/Skandinavia, tro?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orthodynamiske hodetelefoner hadde sin storhetstid på 70tallet, og er kanskje litt tilbake i "varmen" igjen.

Hadde selv et sett fra Yamaha. Husker ikke modellnavn.
    Isodynamic (aka orthodynamic) - Wikiphonia

Other orthodynamic headphones - Wikiphonia

Tror bare det er Fostex som tilbyr orthodynamiske hodetelefoner i "normal" prisklasse:
    RP-Series | Professional Headphones | Fostex

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan opplever eiere av LCD-2 at de sitter på hodet, forresten?

Jeg merker at jeg stadig gjør små justeringer, fordi jeg mener jeg føler at ørene mine berører putene. Jeg er usikker på om det faktisk stemmer - og det skal sies at jeg sitter med briller, men jeg merker at jeg faktisk "sliter" litt med dette, selv om jeg ikke har spesielt store ører (tror jeg?).

Vekten plager meg på ingen måte, men som sagt puffer jeg klokkene litt hit og dit relativt hyppig. Håper det ikke irriterer meg så mye at jeg gir de opp - selv om jeg nå plutselig ble litt bekymret fordi jeg oppdaget at noe ikke helt stemmer.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1

Tror bare det er Fostex som tilbyr orthodynamiske hodetelefoner i "normal" prisklasse:
    Kommer vel kanskje an på definisjonen av "normal" prisklasse, men HiFiMan sine HE-modeller (unntatt HE-300) er vel orthodynamiske.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Hvordan opplever eiere av LCD-2 at de sitter på hodet, forresten?

Jeg merker at jeg stadig gjør små justeringer, fordi jeg mener jeg føler at ørene mine berører putene. Jeg er usikker på om det faktisk stemmer - og det skal sies at jeg sitter med briller, men jeg merker at jeg faktisk "sliter" litt med dette, selv om jeg ikke har spesielt store ører (tror jeg?).

Vekten plager meg på ingen måte, men som sagt puffer jeg klokkene litt hit og dit relativt hyppig. Håper det ikke irriterer meg så mye at jeg gir de opp - selv om jeg nå plutselig ble litt bekymret fordi jeg oppdaget at noe ikke helt stemmer.
    Screw it - brillene mine har ganske tykk innfatning.

Jeg kan 1. bruke linser eller 2. skaffe et par billige briller med tynn ramme. At hodetelefoner og briller ikke er en match made in heaven skal jeg pokker ikke skyld på Audeze for

De låter fremdeles GUDDOMMELIGE. Hørte litt på Vampire weekend nå (uten briller - argh!) og de låter bare helt utrolig. Gleder meg som en liten industriarbeider på lønningsdag til ny forsterker og mer kraft Om den ikke innfrir går jeg for en LYR. LYYYYYR!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv briller, men da med ganske tynn innfatning/stenger. Plager ikke meg. Men, ser jo klart at et par "design & typete" briller med solide stenger ikke er særlig optimalt.

Av ren nysgjerrighet så svinget jeg innom Clas Ohlson og kjøpte en 1/4" til 1/8" adapter av ren trass for å prøve LCD-2 (rev. 2) rett ut av iPhone 3G (jadda gammel traver det).

Må si resultatet var ganske overraskende. Positivt. Ikke helt som dedikert forsterker, men overraskende bra. Får nok volum til og med. Bedre lyd har jeg ikke fått fra iPhonen før.

Nå har ikke LCD-2 samme "rykte" som HiFiMANs hodetelefoner når det gjelder kraftbehov, hvilket forsåvidt iPhonen "beviser". At de spiller bedre med mer kraft er forsåvidt også riktig. Her kan man ha to tanker i hodet.

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •