Audez'e LCD-2 og LCD-3 - En head-fi evolusjon og revolusjon - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 148
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    LCD-2ene mine ville jeg aldri byttet ut, og LCD-3 omtalene så langt gir meg ikke noe "må ha" følelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bruker du som forsterker, Coaslip?

På papiret er LCD-2 hyggelig lettdrevne, men det er ikke min erfaring. Å smelle de rett i Yamaha surround-ampen min gir meg selvskadertanker. Det låter så platt, flatt og trist at jeg - som deg - tenker at jeg bare kan selge faenskapen.

Det er når jeg gir de en kraftig hodetelefonforsterker at ting skjer. Kanskje kan mye mer skje også - jeg har "bare" Cambridge DacMagic som Dac, og den begynner å dra på årene.

Allikevel - å gi LCD-2 Matrix Quattro (balansert solid state) eller Schiit Lyr (et kraftverk av en hybrid-amp) gjør noe spesielt med LCD-2.

Da jeg brukte Matrix m-stage på LCD-2'ene var det ikke direkte feil, og vanvittig mye bedre enn surround-ampen min, men LCD-2 trives VELDIG mye bedre med mer kraft (Quattro har omtrent det dobbelte når den driver balansert).

Om du har en god forsterker og ikke ser "greia" så er det bare å selge. Ingen vits i å sitte på noe du ikke trives med

Og til Tiger - jeg er litt der du er med tanke på LCD-3. Det later ikke til at de tilbyr meg den markante oppgraderingen jeg mer eller mindre forventer til dobbel pris. Dessuten er jeg så tåpelig fornøyd med hva mine LCD-2 gjør at jeg ikke ser behovet for å bytte på noe. Om noe skal tulles med nå er det Dac, og der venter jeg på Schiit (eventuelt at den perverst frekke nye NAD-daccen går noe ned i pris).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Bare for morro skyld - kan de som eier et par Audeze gi et tegn i denne tråden? Takk. Nice.

- LCD-2 rev. 1
    - LCD-2 rev. 2

Who's next?
    LCD-2 rev. 2 som fores av min kjære Burson HA-160D her. Veldig fornøyd :-)

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Hva bruker du som forsterker, Coaslip?
    Jeg bruker Asus Xonar Essence One som har integrert hodetelefonforsterker, som etter det jeg kan lese rundt om kring skal være en "ok" match til LCD'ene.

I was surprised how well the Essence One handled the Audeze LCD2 headphones, because they need a lot of power and control to sound their best.
    Hele testen kan du lese her

Jeg synes det er rart at en skal tilvenne seg et produkt - De gangene jeg har hatt gode "AHA!" opplevelser med lyd så har det komt i det øyeblikket jeg har gjort endringen - Og ikke kommet "snikende" innpå meg. Jeg så for meg at denne aha-opplevelsen skulle komme i det jeg tok på meg LCD'ene og for hver ny sang jeg spilte , så mye skrøyt har dem fått.. Så langt så har det 10 år gamle pc-høyttaler settet blitt brukt mer en LCD'ene siden jeg fikk dem, så de havner nok på bruktmarkedet - Skal dog gi dem noe mere tid som du sier, og muligens får låne / prøve en annen amp på de.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel strengt tatt ikke verre enn at du mest sannsynlig har helt andre lydpreferanser enn de som finner Audeze gode (for den saks skyld også andre orthos). Ikke noe galt i det. Det finnes ikke noe produkt på markedet som passer for absolutt alle. Da er det bare å si "dette var ikke noe for meg" og så gå videre.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har LCD, hva er det dere liker best med disse?
    Selv har jeg Audio Technica w1000x på Burson HA-160D og vurderer om jeg skal prøve meg på LCD. Noen som har hørt begge eller komboen Burson / LCD?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Selv har jeg Audio Technica w1000x på Burson HA-160D og vurderer om jeg skal prøve meg på LCD. Noen som har hørt begge eller komboen Burson / LCD?
    Elsker en helt utrolig bass blandet med perverse mengder detaljer og en diskant som er ekstremt lite sibilant samtidig som den er detaljert.

Vi snakker et par hodetelefoner med en helt utrolig lydgjengivelse men som samtidig engasjerer og gleder. Den er noe mindre kirurgisk detaljert enn Sennheiser HD-800, men samtidig mindre kunstig (om man kan si det slik). Samtidig er den ikke så bass-ekstrem som Denons D7000.

Har hørt for lite på Beyerdynamic T1 til å kunne sette disse opp mot LCD-2, men jeg oppfattet Beyer som en slags mellomting mellom LCD-2 og HD-800, men fremdeles med en "slags" mangel i bass-departementet der jeg virkelig forguder LCD-2.

Har desverre aldri hørt noe som helst av AT, så jeg kan ikke uttale meg. Hva jeg vet er at en eller annen butikk i Oslo nå skal ha blitt forhandler av LCD-2, så det burde være mulig å høre et innspilt par av disse der, noe jeg på det sterkeste anbefaler.

Og til Coaslip - prøvd LCD-2 med en "skikkelig" forsterker. Jeg har relativt liten tro på at et lydkort skal drive LCD-2 kompetent og skikkelig. La oss kalle det semi-sunn skepsis / paranoia, men jeg tviler veldig på at lydkortet drar lurene skikkelig. Jeg har hørt (tror jeg) akkurat det kortet på andre phones før, og ble ikke helt overbevist da heller (men det er virkelig lenge siden).

Om ikke - selg de og lek med noe annet. Det finnes så mye herlig der ute en kan leke med - og bare fordi noen rare mennesker liker noe er det intet krav for at du også skal like det

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Har ikke hørt, men om du søker litt på nettet ser du at veldig mange er svært fornøyde med den sistnevnte komboen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Har ikke hørt, men om du søker litt på nettet ser du at veldig mange er svært fornøyde med den sistnevnte komboen.
    Har forstått at en del sitter med Bursons amp og LCD-2 og er drøyt fornøyde. Vet også at Audeze har bundlet LCD-2 og Burson-ampen som en test-pakke til folk som skal anmelde LCD-2, så da skinner det vel igjennom at de opplever 160-en som en god amp og match for LCD-2.

Tror ikke du skal være redd for å gå til anskaffelse av et par LCD-2 om du har HA-160D. Krefter og finesse nok, angivelig.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, og takk for svar.

Endte opp med et brukt par LCD-2 nettopp. Lyden er selvsagt veldig god. Beste måten å beskrive forskjellen på W1000X og LCD-2 er jo nettopp at LCD-2 virker åpnere (som jo også konstruksjonen viser). Klangen kommer liksom litt mer utenfra klokkene. I tillegg så merker jeg nå at W1000X virker litt innesluttet, og nesten "svelger" noen typer bass/toner. Mellomtonen derimot er jo veldig myk på begge synes jeg.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LCD-2 rev.2.5

Ny versjon av LCD-2 tilgjengelig:
    Audeze LCD-2 Bamboo / HeadRoom Audio

Our current wood rings, made out of Caribbean Rosewood, have resulted in long delays as the certified wood is quite frequently in short supply. As such, we’ve decided to modify production of the LCD2 to allow us to be better able to fill orders. We have opted to change our standard LCD2 product to now also include a new variation - darkly stained bamboo composite. This newly designed wood ring is stronger, lighter, looks gorgeous and is a quickly renewable (green) resource.

Furthermore, we have found the structural integrity of our wood ring design to come under undue stress, which has resulted in a small percentage of wood rings to split. To eliminate this issue, we are adopting the metal connector housing design implemented in our higher-end LCD3 line.

All pricing will remain the same, and while we will still offer Caribbean Rosewood as an option, due to the shortage of supply of the wood, the lead time to deliver these will increase to 2-3 weeks. Additionally, we will also be discontinuing the sale of the metal headband option and are only able to offer the ruggedized travel case.

This change in wood ring design as well as upgrading to the bamboo composite will offer us the ability to offer significantly more stock in upcoming months. Due to these changes in production, our LCD2 supply will be delayed by 3 weeks. Again, we apologize for this delay, but are working diligently to be able to meet your needs. An updated price book will be sent to all dealers next week.

We will be sending out a full electronic press kit with photos of the newly redesigned LCD2 rings along with detailed information regarding the benefits of the upgraded wood. For those with open orders your patrons may wait for the Caribbean Rosewood option (currently not in stock) or be the first to use what we consider a much more desirable wood.

Sincerely,
    Alexander Rosson

Newcomer LoBo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bodø
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD-3 kommer til og koste 16 900 kr. fra Audionorge.

Førstkommende mandag får vi inn et parti LCD-3, prisen vil være kr. 16.900.

Ta kontakt dersom det er noe mer du lurer på. Se ellers test i siste nummer av svenske Hifi & Musik.

Mvh
    Sture
    Audio Norge
    Tlf. 977 90 42

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som uhelbredelig head-fier, så ser jeg frem til å motta mine nye LCD-3 neste uke. Da er nerdeporteføljen:

HE-500
    HE-6
    LCD-2 rev. 1
    LCD-2 rev. 2
    LCD-3 rev. latest

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som uhelbredelig head-fier, så ser jeg frem til å motta mine nye LCD-3 neste uke. Da er nerdeporteføljen:

HE-500
    HE-6
    LCD-2 rev. 1
    LCD-2 rev. 2
    LCD-3 rev. latest
    Ille bra... igjen Grattis.
    Kan du sende meg en PM hvis/når du vurderer å selge LCD-2 rev. 2?!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg gjøre - men imidlertid så er mitt personlige mål å samle amerikanske hodetelefoner med trevirke. Skulle jeg endre strategi -> PM sendes pronto.

For the record: R2 låter i mine ører hinsides godt. Jeg tviler egentlig på at LCD-3 spiller så mye bedre....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og da har jeg fått LCD-3 og de spiller litt anderledes enn LCD-2. Noe er likt også.

LCD-3 begynner å lyde som en genspleiset amerikaner / japaner.

Har også åpnet alle de tre FR-printa og sett om det jeg hører kan forklares. Noe kan, og noe ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og da har jeg fått LCD-3 og de spiller litt anderledes enn LCD-2. Noe er likt også.

LCD-3 begynner å lyde som en genspleiset amerikaner / japaner.

Har også åpnet alle de tre FR-printa og sett om det jeg hører kan forklares. Noe kan, og noe ikke.
    Fornøyd? Høres den så bra ut som den koster?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så forsvant all lyd på venstre driver på mine LCD-2 revisjon 1 ...:cry:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff da. Audeze fikser nok dette gratis siden alle har 3 års garanti. Kjipt allikevel. Spent på om du får et nytt par eller om de fortsatt har drivere til rev. 1. Tipper du havner opp med et par i Bamboo.

BTW: Når kjøpte du dem? Og hva er de tre første tallene i S/N?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff da. Audeze fikser nok dette gratis siden alle har 3 års garanti. Kjipt allikevel. Spent på om du får et nytt par eller om de fortsatt har drivere til rev. 1. Tipper du havner opp med et par i Bamboo.

BTW: Når kjøpte du dem? Og hva er de tre første tallene i S/N?
    Jeg er allerede i dialog med support hos Audez'e. Jeg er andre eier, men de (den?) ble opprinnelig kjøpt april 2011. Tre første tall er 5-3-1. Den eneste trøsten i elendigheten er jo den "spenningen" du nevner.

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •