Audez'e LCD-2 og LCD-3 - En head-fi evolusjon og revolusjon - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 148
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fint å lese at det omsider (?) har ordnet seg Hreple.

Ditt problem belyser det eneste ankepunktet jeg har ved kjøp av hodetelefon (og andre påkostede produkter) fra utlandet - nemlig retur og garantirett.:neutral:

Hvor lenge har du ventet totalt på denne reparasjonen/utbedringen fra Audez'e, og på hvor mange, om noen i det hele tatt, av dine henvendelser har de besvart?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kopfhörer
    Fint å lese at det omsider (?) har ordnet seg Hreple.

Ditt problem belyser det eneste ankepunktet jeg har ved kjøp av hodetelefon (og andre påkostede produkter) fra utlandet - nemlig retur og garantirett.:neutral:

Hvor lenge har du ventet totalt på denne reparasjonen/utbedringen fra Audez'e, og på hvor mange, om noen i det hele tatt, av dine henvendelser har de besvart?
    Totalt har jeg vel ventet et sted mellom to og tre uker på reparasjonen. I dette tidsrommet har jeg flere ganger forsøkt på få kontakt med Audez'e per mail, men ikke fått noe svar tilbake.

Jeg fikk trackingnumber og en beklagelse over sen tilbakesending av hodetelefoner den 26, så for alt jeg vet kan det hende at de har reparert de raskt, men drøyet med å sende tilbake.

Jeg noterer meg også at de ikke har svart meg på mitt spørsmål om refusjon for de 6-700 kronene jeg la ut da jeg sendte hodetelefonene tilbake.

Alt i alt vil jeg altså si at i mitt tilfelle har servicen vært under gjennomsnittet imponerende, og jeg vil selv antakeligvis være noe skeptisk til å handle LCD-3 på grunnlag av dette.

En skal allikevel notere seg at hodetelefonene med all sannsynlighet hadde måttet sendes tilbake til USA selv om jeg hadde kjøpt de gjennom en tredjepartsforhandler i USA, og fremdeles være svært klar over at dette er utrolig gode hodetelefoner.

Blir interessant å se om jeg får noe mer info om hva som har skjedd / hva de har gjort med hodetelefonene utover det faktum at de er reparert på garanti. Får jeg for eksempel ny frekvenskurve og nytt serienummer? Alt i alt sitter jeg i allefall igjen med "nye" hodetelefoner så fort de dukker opp igjen (3. november) og jeg gleder meg. Samtidig er jeg noe skeptisk fordi det visstnok er et faktum at denne feilen oppstår ytterst sjeldent, og at de da ikke har bedre og mer effektiv service enn det de har plager meg litt.

*Edit*
    Jeg føler allikevel ikke at jeg vil fraråde andre å kjøpe Audez'e-produkter selv om jeg har hatt uflaks med mitt produkt. Som sagt er lyden utrolig flott, og mitt tilfelle trenger på INGEN måte være representativt for bedriften som helhet. Dette er KUN min erfaring preget av hva vi rett og slett kan kalle uflaks.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var LCD-2 tilbake i hus etter garanti-reparasjon, og milde månefisk det er deilig å ha de tilbake.

Jeg hadde nesten glemt hvor utrolig de spiller, med et detaljenivå som er perverst, samt en bass som virkelig slår og en magisk og fløyelsaktig diskant.

Særlig blir det sving på sakene med litt kraft fra forsterkeren.

Audez'e kan fort ha brukt noen kroner på frakt, fordi de ble sendt den 26, og var hos meg i dag, den 31. Topp fart slik sett, altså. Svært fornøyelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er meget mulig et dumt spørsmål, men jeg spør likevel:

Måtte du betale merverdiavgift (m.m.) på nytt?

(Hvorledes kan Tollvesenet ev. vite at dette ikke er et nytt, men reparert, produkt?)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kopfhörer
    (Hvorledes kan Tollvesenet ev. vite at dette ikke er et nytt, men reparert, produkt?)
    Sitat Opprinnelig postet av Toll.no
    Reparasjon av varer
    Hvis varen du handlet på nett skal sendes tilbake for reparasjon, må den tollbehandles (tollekspederes) av Tollvesenet før den sendes ut av Norge. Det betyr at du må deklarere varen for utførsel overfor Tollvesenet, før den sendes ut av Norge.

Er reparasjonen en garantisak (som du ikke skal betale for), slipper du å betale toll og avgifter ved gjeninnførsel av varen igjen – hvis du har deklarert varen for utførsel.
    Dersom du selv må betale for reparasjonen, må du betale toll og avgifter av reparasjonskostnadene og for frakten frem og tilbake - dersom du har deklarert varen for utførsel.

Dersom du ikke deklarerer varene for utførsel, må varene fortolles i sin helhet når de ankommer Norge. Da må du på nytt betale toll og avgifter beregnet ut fra varens fulle verdi, frakt- og eventuelle forsikringskostnader.
    Netthandel: import av varer kjøpt på internett - Tollvesenet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What he said

Smeller med proformaskjema så skal det gå greit.

Om de allikevel skulle bitche så har jeg jo kvittering på betaling til UPS eller hvem det nå var jeg betalte til, så der er jeg ganske avslappet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send gjerne en melding om en av dere skal selge et stykk LCD-2 i forbindelse med kjøp av LCD-3!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe info om når du får dine LCD-3, Tiger? Jeg har bedt Audez'e om informasjon så fort de er tilbake på lager, men antar det kan ta sin tid.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Releasedato er 11.11.11, så jeg må nok vente litt til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korrekt.

Håper jeg klarer meg med mine LCD-2 nå en god stund. Har egentlig ikke budsjett til noe mer, selv om fristelsen til å bytte opp til LCD-3 definitivt er der :/ Akk! Samtidig vet jeg at jeg kan få et par HD-800 og beholde mine LCD-2 i stedenfor å gå for LCD-3. Absurd ...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD800 er jo en grei motvekt til LCD-2, så hvorfor ikke.

Jeg sliiiiiter virkelig med at LCD-3 har brune øreputer og hodebøyle. Virkelig. De ser sånn der Staxbrune ut, og det alene er nok for at jeg muligens dropper hele LCD-3. Dersom det bare er putene og bøylen så kan nok det fikses med å bytte disse ut med de sorte utgavene av disse, men dersom det stemmer at også grillen er dyp brun; ja - da har jeg tapt...

Har du fått sporingsnummer på LCD-2 returen, Hreple? Håper virkelig det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da vitterlig fått tilbake LCD-2'ene mine, Tiger.

De står på det frekke Woo Audio-stativet sitt (som er perfekt for LCD-2) og hviler akkurat nå, etter at jeg har brukt det et par timer i dag.

Blir fremdeles totalt fortryllet av lyden, og jeg føler at komforten på klokkene begynner å skjerpe seg noe. Kanskje det har med skummet i puten å gjøre, kanskje at jeg har videt ut båndet litt eller kanskje jeg bare begynner å venne meg til det hele.

Det slår meg igjen og igjen hvor perverst godt LCD-2 spiller, hvor pent de spiller selv på materiale av dårlig kvalitet (gammel jazz) og hvor fantastisk energisk de faktisk spiller. Samtidig føler jeg at de er relativt nøytrale satt opp med min Quattro og DacMagic, mens bassen samtidig ivaretas.

HD-800 er vitterlig en god motvekt til LCD-2, og jeg vurderer de faktisk. Skulle veldig gjerne ha lånt meg et par først for å prøve på mitt oppsett, men innser det kan bli vanskelig. Tenkte å konstruere en post eller noe for å se om noen er villige til å låne meg et par for en liten stund, men er kanskje fåfengt i dagens kyniske samfunn

Sliter også litt med å ha to dyre hodetelefoner hengende. Skal man virkelig være så luksusdyr at man skal ha TO par hodetelefoner? Skeptisk ...

Men tilbake til LCD-2. De er i god behold her igjen. Prøver å spille de litt inn på natten, da jeg ikke ANER hva som faktisk er gjort med de og Audez'e tydeligvis ikke har tenkt å gi meg info om hva som var galt og ble fikset. Antar at de har byttet et eller begge elementene, men gudene vet, og akkurat det irriterer meg. Det hadde vært fint om de hadde såpass til service at de informerte meg om hva som hadde skjedd når jeg ventet en måned på reparasjon.

Så - lyden er fremdeles magisk. Servicen? Ikke regn med god service om du har problemer (i mitt tilfelle), og det provoserer meg en tanke.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg sliiiiiter virkelig med at LCD-3 har brune øreputer og hodebøyle. Virkelig. De ser sånn der Staxbrune ut, og det alene er nok for at jeg muligens dropper hele LCD-3. Dersom det bare er putene og bøylen så kan nok det fikses med å bytte disse ut med de sorte utgavene av disse, men dersom det stemmer at også grillen er dyp brun; ja - da har jeg tapt...
    .
    Godt det ikke bare meg som er opptatt av utseende og design da, Tiger :twisted:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig. Ny lyttestol:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff da. Det går da en grense.... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    11.11.11 -> Dagen Audeze sender ut LCD-3 i public domain.

Og, en ting til: Velour pads til LCD-2 er nær lansering: Audeze Inc. / Audio Research Labs | Facebook

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    142 daler i frakt for LCD-3? WTF. Det blir omregnet til norske blanke kroner inkl. moms 1000 i frakt. Pr. nå betaler jeg IKKE 1000 kroner i frakt for et par "støgge" ver. 3 hodetelefoner, som derimot sikkert låter flott.

Turn-off. Kanskje like greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg betalte noe slikt som 140ish i frakt selv på mine LCD-2.

Fikk mailen om at LCD-3 var på gang selv, men har ikke akkurat grepet etter kredittkortet mitt. Jeg er så ubeskrivelig fornøyd med LCD-2'ene mine nå som begynner å forme seg veldig godt etter hodet (selv med briller), så nå er det bare lykke her.
    Eneste jeg higer litt etter er en Schiit Lyr for å se om jeg går glipp av noe med Matrix Quattroen min (som er min beste amp hittil, så jeg har jo intet sammenlikningsgrunnlag :/).

Og ja, velour-pads hadde kanskje vært tingen for min del. Spurte de på facebook om de var lette å sette på / ta av de gamle. Intet svar enda, men jeg venter spent

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se PM.

Edit: For the record: 05.Okt.2012 / 25.Mai.2012

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så. Evolusjon. $1.000 vs. $2.000:

Da begynner det å komme en del inntrykk av LCD-3 vs. LCD-2 (rev. 2) og inntrykkene spriker i mange retninger. Usikker p.t. hva som er konsensus. Må nok vente 4-6 uker til.

For de utolmodige: New Audeze LCD3

Min forkjærlighet for rev. 2 har ikke avtatt...

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •