Audez'e LCD-2 og LCD-3 - En head-fi evolusjon og revolusjon - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 148
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kollektiv kollaps. Hm. Du sier noe. Høres ut som et nøye planlagt og forberedt arrangert paranoid-test-program. :-|

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker IKKE slike programmer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny hodetelefon fra Audeze, som ikke erstatter LCD-2, men som er det nye (foreløpige) flaggskipet fra selskapet. Pris? USD1945 for LCD-3. Salgsstart medio november 2011. Inntrykk postet av flere tyngre head-fi brukere på CanJam / RMAF nå nylig levner liten tvil om LCD-3s egenskaper. LCD-3 sammenlignes med ganske TOTL hodetelefoner. Selv synes jeg LCD-2 ser mye bedre ut enn den nye LCD-3, men det er vanskelig å bedømme noe utelukkende fra bilder. Julegave?

https://audeze.com/audeze-lcd-3

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD-3 ser mektig fine ut, der de ligger.

Om de er verd prisen er vel en annen sak. Hvordan de skal klare å utvikle lyden i LCD-2 særlig kvalitetsmessig kan jeg knappest fatte. Mener å huske den lyden var, mer eller mindre, helt utrolig. Hehe.

Det eneste jeg tenker de kunne forandre på var komforten, og der har de angivelig ikke gjort noe som helst ifølge de som prøvde hodetelefonene på siste can-jam-sammenkomst. Flere klaget sågar på at de virket svært tunge, og lett forskjøv seg på hodet.

Blir spennende å se om de kan hamle opp med Stax sitt hissigste sett hodetelefoner.

In other news - mine LCD-2 har forlengst kommet frem til Audez'e i USA, men de er overraskende tause med tanke på hva som faktisk skjer, hva som er galt med de, om det dekkes av garanti etc. Vet ikke helt hvor imponert jeg er over servicen så langt, men de har kanskje et ganske voldsomt press på seg til å svare kunder i hytt og gevær, særlig nå med et nytt flaggskip ute.

Savner virkelig hodetelefonene mine, og gleder meg som en liten (men ganske lur) rev til jeg får de tilbake.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Informasjonen varierer. Noen sier de veier 10% mer enn HE-6, men da er referert vekt på HE-6 ca. 500g. Mine HE-6 veier 552g (uten kabel). LCD-3 er oppgitt til å veie det samme. Så ting går litt i hytt-og-pine vedrørende fakta.

Øreputene på LCD-2 rev. 2 er de facto mykere i skinnet enn rev. 1, og LCD-3 opplyses til å ha enda mykere skinnputer. Etter som jeg husker var det én bruker som sa de forskjøv seg på hodet.

Om de er verdt prisen? Det er et særdeles godt spørsmål. Det blir samme måte som man ser på priser ellers på produkter: Ser man lenge nok på prisen er den akseptabel. Det er mao. kun et spørsmål om tid og antall reviews.

---

Nå når CanJam / RMAF er ferdig, vil jeg anta det lille selskapet saksbehandler returen din kjapt.

---

Ellers var det litt overraskende å se Audeze sine to nye høyttalermodeller som ble presentert.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interesserer meg at de på LCD-3 har gjort mini-xlr-festene på en ganske annen måte enn LCD-2. Jeg lurer på om det er fordi det er en svakhet i LCD-2'ene. Jo mer jeg tenker over det, jo mer mener jeg at det ikke føltes helt bombesikkert ut på mine LCD-2. Jeg syntes til og med festet på den ene klokken var litt løst.

Og ja, alt er et spørsmål om pris. Personlig tror jeg heller jeg ville vippet litt mot et par Stax om jeg skulle hatt "mer" enn LCD-2.

Note to self: bli rik og skaff super-staxene. De ser så rampete ut <3

Og ja, håper og tror Audez'e får fart på sakene så fort de er tilbake fra ekskursjonen sin. Jeg vil ha tilbake phonesene mine Kanskje jeg burde maile de og høre om de ikke bare vil gi meg et par LCD-3 som plaster på såret (som utvilsomt er stort nå ... en måned uten phones?)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hah. Da var LCD-3 pre-ordered. Bombe? Nei. Lurt? Aner ikke. Antagelig...ja.

Mumle, mumle. 1945 USD koster egentlig (1945 + frakt) x 5,6 x 1,25 + ekspedisjonsgebyr = 15.000,-

De bør mao. være jæXXig gode hodetelefoner.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mener jeg og. Når du da tar i betraktning distribusjonsmåten her (kjøper direkte fra produsent) og tenker at denne skulle vært distribuert på vanlig måte så antar jeg at du fort kan legge på 25-30%. Da blir det veldig kostbare hodetelefoner og bør jo således lydmessig "gruse" LCD-2 mtp prisøkningen. Om de er dobbelt så gode har jeg vel mine tvil om... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De blir aldri "dobbelt så gode". Det vet vi alle som pusler med dette. Kurven flater så grasalt ut over en viss pris.

At de blir bedre enn LCD-2 er mer eller mindre uungåelig.

Gratulerer, Tiger. Gleder meg til å høre hva du synes så fort du får dine. Og ja, jeg vurderer å maile Audez'e og høre om de ikke bare kan gi meg et par LCD-3 i stedenfor mine LCD-2 som unektelig tar forbannet lang tid å fikse. Så kan jo jeg føre over litt mer penger til Audez'e. Tror faktisk jeg er tåpelig nok til å vurdere dette ... men det avhenger litt av at Audez'e faktisk SVARER på mailen sin (noe de tilsynelatende ikke finner særlig interessant for tiden :/)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klar over det, Hreple. Var bare en liten sleivkommentar til den ganske dramatiske økningen i pris....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Klar over det, Hreple. Var bare en liten sleivkommentar til den ganske dramatiske økningen i pris....
    Vet, Anfield - og jeg hadde min egen litt for konkrete enighetskommentar på det.

Over et visst prissjikte blir det bare galskap.

Forøvrig har jeg mailet audeze og på frekkeste vis spurt om de kan beholde de pokker så defekte LCD-2'ene mine og heller sende meg et par LCD-3 så fort de er ferdige, og la meg betale mellomlegget. Så får vi se hva de sier - om de er service-minded eller bare grinete Jeg håper på det første, men frykter det siste. Hehe.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg begår kardinalfeilen å poste i feil forum, så lurer jeg på om noen kjenner til monitorene Reality-1? De har blitt vist på RMAF, har fått noen små nyhetssaker rundt om, men det er ikke så mye å lese om de ennå.

Jeg synes det er et spennende konsept både med tanke på drivere, forsterkere og DSP. Konstruksjonen har jo noen design clues fra andre produkter, så forhåpentligvis er dette utført med samme ingeniørkunst og kvalitet.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som har råd kan jo kanskje Ether-1 være et alternativ også, men de finner jeg ennå mindre om på verdensveven.

18 PM drivere, 24 6,5" og en prislapp på $100k... Her er det drevet av ModWright, men på de skal visstnok bli aktive når de er klare for lansering.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Forøvrig har jeg mailet audeze og på frekkeste vis spurt om de kan beholde de pokker så defekte LCD-2'ene mine og heller sende meg et par LCD-3 så fort de er ferdige, og la meg betale mellomlegget. Så får vi se hva de sier - om de er service-minded eller bare grinete Jeg håper på det første, men frykter det siste. Hehe.
    - Frekkheten er på sin plass, og jeg tipper de sender dine nye LCD-2 ganske fort og at du får et sporingsnummer innen tirsdag
    - Du får nok ikke en LCD-3, selv med "mellomlegg". It ain't how the world turns, men for din del håper jeg jo jeg tar feil

Flere tyngre brukere på head-fi.org (Jude, Skylab, m.fl.) har postet initielle inntrykk. Skylabs omtaler er balanserte, mens Jude som admin av forumet har et litt mer komersielt tilsnitt i sine omtaler, om man kan si det slik.

Skylabs omtale ser jeg frem til, da han har en god del andre forsterkere / hodetelefoner og vil kunne formidle et referansepunkt. Både til bl. a. LCD-2 og HE-6.

SÅ er LCD-3 gode i mine ører, så tror jeg at jeg bytter ut skinnputene til sort skinn, samt bytter ut hodebåndet til det samme sorte skinnet. Mye mer classy enn det der brune "Stax-looken".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Audez'e er hyggelige tar de bare LCD-2'ene mine, reparerer de og legger de ut for salg til noen andre, samt belaster meg 1000 usd til og sender meg et par LCD-3.

Med all sannsynlighet gjør de ikke det, og sender bare mine LCD-2 tilbake. Det gjør meg ærlig talt ikke så mye. Jeg har forsåvidt andre nusselige prosjekter jeg kunne tenke meg å pusle med, så å bare beholde LCD-2'ene og være ekstremt fornøyde med de er ikke noe stort problem for meg Er tross alt student enda, med en shabby og frynsete inntekt.

Men søte milde saft-Jonas, jeg savner LCD-2'ene mine. VIRKELIG!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder av min favoritt combo:

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    ...Skylabs omtaler er balanserte, mens Jude som admin av forumet har et litt mer komersielt tilsnitt i sine omtaler, om man kan si det slik...
    Litt OT men:
    Jude er mindre balansert enn "suppenazien" i Seinfeld.. er du uenig blir du bannet...
    "What, you don't like the Schiit, no soup for you..."

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en god slump for hodetelefoner. Har så lyst å fått høre noe slikt at det formelig knitrer, det ble med at jeg tegnet noen nye tegninger til hodetelefon-selvbygg.
    Lake-people amp og hodetelefoner med treverk, det var noe alle skulle vært forfordelt.

Hvis noen har slik påkostet hodetelefoni i barteland så inviter for all del på besøk.

Edit: suppenazien er misforstått, han er en hardtarbeidende mann med yrkesstolthet. Det komersielle tilsnittet på headfi har en balanse mer i tråd med en monostabil vippe.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audeze er sterke saker. Har fått meg til å høre en del innen genren moderne country...it's gotta be the LCD-2's creaminess.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine er endelig på vei tilbake nå, og det tok sin tid. Blir spennende å høre på de etter å ha brukt IEM en god stund nå. Har faktisk vært inne på tanken om å kvitte meg med lcd -2 ene og skaffe et par ekstreme customs, faktisk, fordi jeg har et utfordrende lyttesemiljø. Får se, gleder meg til å få tilbake phones, i allefall.
    Beklager skrivefeil her nå - bruker telefonen...

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •