Audez'e LCD-2 og LCD-3 - En head-fi evolusjon og revolusjon - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 148
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ønsker ikke å spore av denne LCD-2-tråden, men jeg listet hovedsakelig opp RS1i som en potensiell kandidat fordi den angivelig skal ha den såkalte "Grado house sound", som visstnok er synonymt med "særs god til rock/gitardrevet musikk".

Det virker imidlertid ikke som det er mange (ut fra hva jeg har lest på Head-Fi.org) som betviler at HD 800, LCD-2 og T 1 er teknisk sett bedre hodetelefoner (enn RS1i), hva nå enn man måtte legge i det - kanskje mer "refined" og mindre (?) "fun"?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk bilde, Tiger. Ser at det er litt "Apple-magi" ute og går der og?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Ikke benyttet kunstig lyssetting. Ikke benyttet stativ, kun håndholdt. Satte hele greia på et glass for å få det til å sveve. Hvit bakgrunn (veggen). Justert via det enkle programmet iPhoto. That's it. Tar kun minutter og er ikke stress.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv fikk jeg aldri RS1 til å fungere skikkelig. De var konstant for skarpe for meg, selv med ekstensivt bytte av rør. Jeg solgte de med saftig tap, hehe. Allikevel magisk å ha fått hørt de. Det var mer eller mindre inngangen min til headfi (dog, jeg har av en eller annen absurd grunn både eid og solgt Sennheisers HE60-elektrostater ... don't ask).

Ellers - nydelige bilder, Tiger!

Ellers 2 - Quattro-ampen min oppfører seg eksemplarisk i balansert gange sammen med LCD-2. Her er det virkelig kraft og punch, samtidig som detaljene er oppløste og rett og slett deilige. Jeg kan formelig smake musikk, og det uten å være på LSD-rus.

Nå til mitt primære problem - dette er den dyreste ampen jeg har hørt hittil, og det frustrerer meg nesten. Jeg er nysjerrig på hvor mye bedre det faktisk kan bli nå, fordi nå høres det rett og slett ufattelig bra ut for meg. Er det nå man skal stoppe, eller nå man skal kjøpe mer, som en annen idiot?

Til slutt - LCD-2 er fremdeles magiske. HELT magiske. Jeg sliter enda noe med komforten, som om ørene mine er for store og puffer inn i en hel masse inne i klokkene, men jeg er nesten helt sikker på at det bare er en følelse - og ikke noe konkret fysisk. Om det er noe fysisk får jeg bare klippe litt øre av med saks. LCD-2-lyden er verd det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Nå til mitt primære problem - dette er den dyreste ampen jeg har hørt hittil, og det frustrerer meg nesten. Jeg er nysjerrig på hvor mye bedre det faktisk kan bli nå, fordi nå høres det rett og slett ufattelig bra ut for meg. Er det nå man skal stoppe, eller nå man skal kjøpe mer, som en annen idiot?
    STOPP
    Du kan kanskje få ut en promille eller to mer, men til hvilken pris?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD-2 påstås å ikke respondere noe serlig på økt effekt / volt. Så, jeg ville vurdert å stoppe hvis du liker lyden. Jeg har stoppet LCD-2 med V200. Til LCD-2 så leter jeg ikke lenger etter andre forsterkerløsninger. HiFiMAN HE-6 derimot...men det er en annen skål.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der sa sannelig den høyre kanalen på LCD-2ene mine "pop" ganske lavt, og så ble lyden borte.

Hva ****?

Noen andre som har hatt dette problemet? Prøvd både med stock kabel, ny kabel og ny kabel i balansert / ubalansert modus. Er ikke ampen, da jeg også testet på hodetelefonutgangen til surround-forsterkeren min. Her har det skjedd et eller annet med element eller kontakt i hodetelefonene.

Mener å ha lest om en annen som hadde dette problemet. Håper virkelig Audeze dekker frakt frem og tilbake - da jeg antar dette er en garantisak.

Sukk ...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audeze vil nok dekke frakt T/R. Av ren nysgjerrighet: Er de tre første sifferne i serienummeret 531 eller 569? Det er 569xxx produsert i ultimo april - medio juni som har hatt en svakhet. Har du 531xxx (rev. 2), så tviler jeg på at du har den driveren. Hva som da skyldes "poppet" er da mer usikkert. Amp, kabler, driver, etc.

Den andre brukeren "conan" hadde driver produsert ultimo april. Mao. den driveren det var kjent QC problem med i den perioden. Mener han fikk dekket frakt T/R.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Audeze vil nok dekke frakt T/R. Av ren nysgjerrighet: Er de tre første sifferne i serienummeret 531 eller 569? Det er 569xxx produsert i ultimo april - medio juni som har hatt en svakhet. Har du 531xxx (rev. 2), så tviler jeg på at du har den driveren. Hva som da skyldes "poppet" er da mer usikkert. Amp, kabler, driver, etc.

Den andre brukeren "conan" hadde driver produsert ultimo april. Mao. den driveren det var kjent QC problem med i den perioden. Mener han fikk dekket frakt T/R.
    Nå har jeg (visstnok) rev 2 med serienummer 531xxxx - noe som faktisk og ironisk nok tilsier at de da HAR denne svakheten?

Fascinerende

Fikk i allefall mail av de - jeg skulle fylle ut skjema og shippe phones til de, så skulle de fikse det hele, som jo er fint

God og rask kundeservice i allfall.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ordner seg, men selvsagt irriterende. Jeg vet kun om ett r2 tilfelle på head-fi.org (primo august 2011).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [/QUOTE]
    Opprinnelig skrevet av Tiger

Nå har jeg (visstnok) rev 2 med serienummer 531xxxx - noe som faktisk og ironisk nok tilsier at de da HAR denne svakheten?

Fascinerende

Fikk i allefall mail av de - jeg skulle fylle ut skjema og shippe phones til de, så skulle de fikse det hele, som jo er fint

God og rask kundeservice i allfall.[/QUOTE]

Jeg spurte om de kunne dekke kostnader da dette var en relativt kjent problem stilling på rev1(tips fra Tiger) dekket de retur transport. Jeg ønsket også å betale for skinn på hodeband. Fikk ikke noe svar på dette. Men da lcd-2 dukket opp var dette med free of charge

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal høre med de.

Men conan - RMA-nummer, er det service-nummeret man har fått, og som står øverst i mail / thread på siden til audeze? Vanligvis står rma ettertrykkelig andre steder - her ikke ...

OG - sendte du tilbake tre-eske / travelcase med alle dokumenter etc, eller KUN hodetelefonene i en godt forseglet eske?

Svar utbedes

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Jeg skal høre med de.

Men conan - RMA-nummer, er det service-nummeret man har fått, og som står øverst i mail / thread på siden til audeze? Vanligvis står rma ettertrykkelig andre steder - her ikke ...

OG - sendte du tilbake tre-eske / travelcase med alle dokumenter etc, eller KUN hodetelefonene i en godt forseglet eske?

Svar utbedes
    RMA er service nummeret ja, men jeg fikk mail hvor det stod veldig tydelig at forsendelsen skulle merkes med dette nummeret.
    Jeg sendte tilbake i kun travelcase med alle dokumenter inni uten innpakking. Fikk telefon fra fedex som lurte på hvor papirene var. Ba de åpne travelcase så gikk det fint. Dog er det nok best å pakke inn som normalt og ha en plast lomme med dokumenter uten på pakken.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god info, Conan. Har printet ut rma-skjemaer i hytt og gevær - så jeg har en god bunke av de jeg kan levere til ymse instanser i tilfelle kaos

Får se om jeg får shippet de i morgen eller lørdag - har lite tid da kjæresten flytter inn denne helgen og alt er litt kaotisk. Får allikevel stå litt på - hadde vært deilig med fungerende phones igjen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av alle rev. 2 solgt er det meg kjent kun to rapporterte feil. Én bruker på Head-fi.org og deg. Den andre var ikke driveren, men en løs forbindelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er et sett Audeze med eksotiske kabler til salgs på hifisentralen nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan selvfølgelig være løs forbindelse. Har notert meg at høyre xlr-plugg ikke sitter så langt inn i treet som venstre, og det er høyre element som tok kvelden. Får uansett håpe det er snakk om garantireparasjon.

Posten har i tillegg prestert å snappe pakken min. Glemte proformaskjema fordi posten glemte å minne meg på det - frustrerende nok. Så nå må jeg sende inn proforma og alt ... TAR SIN TID, MED ANDRE ORD! Angrer bittert på at jeg ikke brukte noe annet enn Posten / Bring / Gud vet hvem det er som klumser det til nå. ARGH!

Billige LCD-2 det der, det skal sies. Løp og kjøp

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off-topic: Hvordan gikk det egentlig med den pakken Bring klarte å endre navn på og sende til et postkontor langt, langt borte?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Off-topic: Hvordan gikk det egentlig med den pakken Bring klarte å endre navn på og sende til et postkontor langt, langt borte?
    Jeg fikk feil tracking, ett nummer unna det jeg skulle ha. Derfor pakken var omtrent like stor - og fra samme person. De hadde også ringt meg fordi de hadde prøvd å levere min pakke, fordi den var i samme shipment som den jeg jaktet på med feil tracking.

Long story short - hentet ampen dagen etter, og det tok så to magiske dager før LCD-2'ene bare tok kvelden.

Enda mer offtopic - både surround-ampen min og tven min gjør rare ting nå. Virker som det er en kollektiv kollaps på gang ... hurra :/

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •