Audez'e LCD-2 og LCD-3 - En head-fi evolusjon og revolusjon - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 148
    Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kommer vel kanskje an på definisjonen av "normal" prisklasse, men HiFiMan sine HE-modeller (unntatt HE-300) er vel orthodynamiske.
    Ja riktig Var prisklassen opp til USD 100,- jeg hadde i tankene (norsk pris opp til ca. 1200). Tror ikke HiFiMan har noen orthodynamiske modeller under USD 400,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LCD-2 rev 2 endelig på vei :)

Jeg var en av de uheldige som fikk rev 1 fra partiet de hadde problem med. Og etter å slitt litt med å få tilbakemelding fra audeeze etter at de mottok rev 1 i retur, så har vært litt neglebiting her i de siste, så kjekt å se fedex sporing på mail idag

Nå gleder jeg med til å få rev 2. Har brukt min hd 600 i det siste og den gir også god lyd men ikke i samme klasse som lcd-2. Nå har jeg jallefall et godt grunnlag til å vurder hd 600/Lyr og LCD-2 rev 2/LYR.

Hørt mye på Adele i det siste, normalt ikke helt min type musikk men hun låter meget bra. Gleder meg til å få lyttet til henne med lcd-2.

For dere som leter etter en "rimelig" forsterker til lcd-2 er jeg meget godt fornøyd med LYR. Det var en betydelig forbedring i lyden da jeg skiftet fra en rimelig forsterker hifiman efa 2 som jeg brukte med godt resultat på mine hd 600.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant, Conan. Gleder meg til å høre hva du synes om LYR / LCD-2. Vurderer denne comboen selv. Har en Matrix Quattro på vei som jeg håper skal låte bra balansert, men en LYR vurderer jeg veldig samtidig, bare for rørlyden

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hreple på side 38 i HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt har jeg skrevet litt om hva jeg synest om LYR og LCD-2 rev 1

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rev. 1 go Rev. 2

Noen bilder tatt i dag av de to versjonene:

---------

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Q Audio hodetelefonkabel. Finnes det en lettere og mer fleksibel? Tviler.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du legge ut en link til Q-audiositen, Tiger? Gugel svikter meg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Q. Se nederst på siden. Du får også adapter der (helt nederst) hvis du vil ha fleksibilitet mtp. ulike overganger...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til dere som har hatt rev 2 en stund. Blir den ekstreme klemmekraften noe svakere etter hvert, eller fortsetter det å være ganske høyt "trykk" fra bøylen? Det går på en måte greit, men merkEr jeg ikke hadde hatt noe imot litt mindre death grip på hodet. Hehe.

Av annet nytt kom kabel fra Q audio i dag. Nydelig kvalitet, og en enorm oppgradering fra den ganske obskure standardkabelen som følger med lCD-2. Venter bare på ny amp nå - som burde være her før helgen.
    Ser også schiit kommer med nye forsterkere straks. Mulig jeg skal vente med lyr-kjøp til jeg vet hva annet som kommer, selv om lyr fremdeles later til å være noe av det beste under 1000 usd.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Schiit jobber med flere forsterkere. Både solid state og rør. Kan du vente, så er nok det lurt.

Du reduserer klemkraften på LCD-2 ved å gi den et svært forsiktig motbøy på midten av hodebandet. Svært forsiktig. Jeg har gjort det på mine.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Schiit jobber med flere forsterkere. Både solid state og rør. Kan du vente, så er nok det lurt.

Du reduserer klemkraften på LCD-2 ved å gi den et svært forsiktig motbøy på midten av hodebandet. Svært forsiktig. Jeg har gjort det på mine.
    Får se om jeg drister meg til å prøve. Vil nødig knekke disse godsakene - særlig ikke med tilsynelatende ny forsterker på posten i dag (kom den seg til og med unna onde onkel toll, mon tro?).

Det du sier stemmer nok i allefall - at den trenger en ærlig motbøy for å skjerpe seg litt. Den er voldsomt hard. Ja, jeg har merket at det har roet seg litt, men det er fremdeles ganske brutalt og noe veldig annet enn denonene mine var.

Skjønt, litt smerte er det verd med tanke på den fantastiske lydsignaturen.

Og ja - jeg har fint tid til å vente på nye Schiit-produkter. Prisen på Lyr går sikkert også ned når nye produkter slippes. Win - win (og mer win).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine rev. 1 klemmer mindre enn rev. 2. Mulig det skyldes at rev. 1 er brukt myyyye, og at dine rev. 2 løsner etter hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bøyde og tøyde noe på mine rev. 2 i går, og de ble mer behagelig å ha på. Nå er det ikke lengre noe "stort" problem med briller - selv om jeg har innfatning som er tykk og trendy.

Ellers kan jeg rapportere om at forsterkeren Matrix Quattro gir brutale mengder kraft, som VIRKELIG får liv i LCD-2. Jeg har enda ikke hørt noe bedre enn dette - men har da heller ikke hørt noe særlig annet - så hvem vet. 400 USD for en amp som virkelig DRIVER LCD-2 er i allefall noe å notere seg for de som vurderer amp. Dette svinger virkelig i mine ører.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Spent på fortsettelsen.

God det fungerte å bøye litt. Slikt kan man jo gjøre med sine egne, men ikek andres. Eksempler finnes på at folk har lånt hodetelefoner hvor de bøyer i hytt og pine. En uting. :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hreple (eller andre med D7000 og LCD-2):

Hvordan er bassmengden og bass-"impact" på LCD-2 i forhold til D7000? Og hvilken av de to nevnte er mest "moro" syns du?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kopfhörer
    Hreple (eller andre med D7000 og LCD-2):

Hvordan er bassmengden og bass-"impact" på LCD-2 i forhold til D7000? Og hvilken av de to nevnte er mest "moro" syns du?
    D7000 har markant mer bass - og ikke minst en mer fyldig og dyp bass. Den er nok ikke like "nøyaktig", men gud VET den er der - MARKANT der. For en bass-entusiast er Denonene helt ville, og jeg merker ærlig talt at jeg savner det (mine er solgt).

Moro-faktoren er også veldig til stede i D7000, men det er de også i LCD-2. LCD-2 er konkret hakket luftigere og mer detaljerte enn D7000, og lydbildet er også markant større. Det er hva du får i retur når du velger åpne telefoner i dette segmentet, antar jeg. Moro-faktoren her er jeg altså ikke helt sikker på hvem som vinner - begge er utrolige phones.

For meg var det viktig å beholde en del av bassbildet, og det var nok noe av grunnen til at det ikke ble HD-800 eller T1. LCD-2 opplever jeg har en overlegen bassfylde- og dybde, særlig nå med skikkelig forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar Hreple.:-D

Jeg tror jeg kommer til å beholde mine trofaste D2000 til når/hvis jeg kjøper LCD-2. Jeg har også T 1, HD 800 og RS1i i kikkerten, men jeg mistenker at spesielt de to førstnevnte blir litt for lyse for min smak. Heldigvis har jeg muligheten til å prøvelytte T 1, HD 800 og RS1i (så vel som D7000) før et eventuelt kjøp.

Sjangrene jeg hovedsakelig hører på er (i synkende frekvens) hard rock, elektronisk, rock og klassisk.

Leser mye på Head-Fi.org om forsterkere anbefalt til LCD-2, og det virker som enkelte er av den oppfatning at Burson HA-160 (som jeg har) ikke er adekvat. Kommentarer/erfaringer angående dette?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HA-160, gitt at den låter som 160D, er adekvat og vel så det. Hadde 160D selv en stund. Valgte imidlertid Violectric V200 av enkelte grunner (ikke stepped volumkontroll, gainjustering, o.l)

Bilde fra den gang:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde tatt i dag av den synergien jeg har falt fullstendig for.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kopfhörer
    Takk for utfyllende svar Hreple.:-D

Jeg tror jeg kommer til å beholde mine trofaste D2000 til når/hvis jeg kjøper LCD-2. Jeg har også T 1, HD 800 og RS1i i kikkerten, men jeg mistenker at spesielt de to førstnevnte blir litt for lyse for min smak. Heldigvis har jeg muligheten til å prøvelytte T 1, HD 800 og RS1i (så vel som D7000) før et eventuelt kjøp.

Sjangrene jeg hovedsakelig hører på er (i synkende frekvens) hard rock, elektronisk, rock og klassisk.

Leser mye på Head-Fi.org om forsterkere anbefalt til LCD-2, og det virker som enkelte er av den oppfatning at Burson HA-160 (som jeg har) ikke er adekvat. Kommentarer/erfaringer angående dette?
    En bekjent byttet ut sine PS1000 (21 500kr) mot T1 etter at vi hadde byttelånt hodetelefoner så i mine øyne er HD800 og T1 mye sterkere kort enn RS1i

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •